• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skjortor

D

Deleted member 5780

Guest
Någon som testat tailor store?
Verkar nästan för bra pris för att vara speciellt bra kvalitet, eller?
Har en hel del skjortor därifrån och är mkt nöjd med passform och valmöjligheter. Deras konfigurator är bra och smidig.
Det ska dock sägas att det är riktigt, riktigt stor skillnad på tygerna, dvs deras standardtyger för 499:- är rätt trista medan de för 1100:- är riktigt bra.
Jag gillar möjligheten att skapa klassiska skjortor med en diskret tvist som gör den unik.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Kör Shirtonomy istället, helt klart prisvärda och bättre än Tailorstore enligt mig.
http://www.manolo.se/artiklar/artikel/20150305/shirtonomy-en-ny-aktor-pa-den-svenska-skjortmarknaden
Har testat båda och är nöjd med Shirtonomy med. Men de är inte lika smidiga att få till passformen med som TS, upplevde jag. För samma pengar upplever jag tygerna likvärdiga. Väljer du tyger för 499:- hos TS är det självklart märkbar skillnad.
 

X-san

Omega
Testa http://pelote.se Bra sortiment och de har skräddarsydda skjortor efter egna önskemål.
Annars: Polo Ralph Lauren, Eton, Stenströms, Oscar of Sweden, Gant har även en del fina skjortor.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag kör uteslutande stenströms. Ok kvalitet för de pengarna.

Varför blir manchetterna såhär? Dålig kvalitet? Släppet limmet? Denna kommer hamna i återvinningen tyvärr.
IMG_2253.JPG
 
D

Deleted member 5780

Guest
Funderade över det också innan jag skrev. Säg att den är 6 år och tvättas 30ggr/år. Det blir 180 ggr.

Kanske skall acceptera och slänga den o gå vidare.
Jag tror aldrig jag hunnit tvätta en skjorta uppemot 200 ggr. Skulle varit nöjd med det. Tror jag roterar mellan åtminstone 10, kanske 15 skjortor som tvättas i 30-40 grader om de inte är fläckiga. Stryker utan ånga men med dänkflaska. Har aldrig aldrig upplevt något som det du visar, ens på billiga skjortor från typ H&M.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag tror aldrig jag hunnit tvätta en skjorta uppemot 200 ggr. Skulle varit nöjd med det. Tror jag roterar mellan åtminstone 10, kanske 15 skjortor som tvättas i 30-40 grader om de inte är fläckiga. Stryker utan ånga men med dänkflaska. Har aldrig aldrig upplevt något som det du visar, ens på billiga skjortor från typ H&M.
Jag går runt på omkr tio, lite beroende på hur man räknar...
200 var max vad jag tror. Inser hur sjukt det låter, och kommer lägga den i återvinningen.

En följdfråga: är det ok att ha lite "hippa" skjortor ävan om man är 35+? Typ stenströms lite roligare mönster, eller är det randigt/rutigt som gäller? Kombinerar med jeans o tröja.
 

Zingo

Rolex
Tvättar alltid i 60 gr. Normalt utav sköljmedel. Den är säkert tvättad 100-200ggr, men ändå.

Det är stenströms. Jag har haft ett par fåtal andra med ungefär liknande problem.

Stryket med ångstation.
Ok, sönderkokt skjort. Ett stalltips är att följa etiketten 30-40 grader för skjortor beroende på modell. Vill inte vara dryg utan bara en avstämning, torktumlar du skjortorna? :nailbiting:
 

Zingo

Rolex
Jag går runt på omkr tio, lite beroende på hur man räknar...
200 var max vad jag tror. Inser hur sjukt det låter, och kommer lägga den i återvinningen.

En följdfråga: är det ok att ha lite "hippa" skjortor ävan om man är 35+? Typ stenströms lite roligare mönster, eller är det randigt/rutigt som gäller? Kombinerar med jeans o tröja.
Kontrasttyg och knappar är idag så vanligt så det är ingen som bryr sig om det. Var lite mer kontroversiellt för typ 8-10 år sedan. Passar bäst utan slips då kontrasttyget kan synas under slipsen.

Undrar om man är lite skada om man har +50 skjortor i garderoben och ändå har rensat? Anskaffningsvärde motsvarande en Rolex..:drowning:
 

Erik Z

Omega
Tänkte jag skulle väcka den här zombietråden eftersom den har vilat i ett år. Har ni snackat klart om skjortor? Fick inte jag vara med?
Hursomhelst, det är rätt fet rea på TM Lewin just nu. De flesta skjortor kostar 160 eller 194 kr styck ( Istället för typ 450kr )
Plus att dom drar av 10% till om man skriver in koden "sale10"
https://www.tmlewin.co.uk/sale/mens-shirts/
Jag passade på att köpa på mig 5 st skjortor för 1000kr inklusive frakt. :)
 

zeke_varg

Omega
Tänkte jag skulle väcka den här zombietråden eftersom den har vilat i ett år. Har ni snackat klart om skjortor? Fick inte jag vara med?
Hursomhelst, det är rätt fet rea på TM Lewin just nu. De flesta skjortor kostar 160 eller 194 kr styck ( Istället för typ 450kr )
Plus att dom drar av 10% till om man skriver in koden "sale10"
https://www.tmlewin.co.uk/sale/mens-shirts/
Jag passade på att köpa på mig 5 st skjortor för 1000kr inklusive frakt. :)
Hur ligger de i kvalitet jämfört med andra?
 

Erik Z

Omega
Riktigt bra, skulle jag säga. Inga lyxskjortor, men jag tycker att de är prisvärda för 500kr. Så nu är dom ju sjukt prisvärda.
Positivt också att det finns flera armlängder att välja på.
Den engelska versionen av "Slim" och "fitted" är lösare än tex Stenström, så jag som använder "Slim" i många skjortor kör med fitted hos TM Lewin.
Kolla deras size chart och jämför med din favoriskjorta.
 

PartiSan

Cartier
2-Faktor
Tänkte jag skulle väcka den här zombietråden eftersom den har vilat i ett år. Har ni snackat klart om skjortor? Fick inte jag vara med?
Hursomhelst, det är rätt fet rea på TM Lewin just nu. De flesta skjortor kostar 160 eller 194 kr styck ( Istället för typ 450kr )
Plus att dom drar av 10% till om man skriver in koden "sale10"
https://www.tmlewin.co.uk/sale/mens-shirts/
Jag passade på att köpa på mig 5 st skjortor för 1000kr inklusive frakt. :)
Är deras Fitted som våra Slim eller är deras Slim som vår Slim?? Tack för tipset förresten!!
 

JB_XII

Rolex
Är deras Fitted som våra Slim eller är deras Slim som vår Slim?? Tack för tipset förresten!!

Skulle säga att deras fitted är som vår slim.
Själv kör jag super fitted. 175 lång och cirka 75kg, normalbyggd.

Tog ett par gånger innan jag hittade rätt.
T.ex. så var armlängd 33 lite kort och 35 lite lång. Hade väl behövt 34 men kostade extra.

Men bra skjorta för det angivna priset. Duger bra till jobbet i min mening :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Beställde precis fyra stycken oxfordskjortor ifrån Charles Tyrwitt, någon som har provat dessa? Kan återkomma när de har landat
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Beställde precis fyra stycken oxfordskjortor ifrån Charles Tyrwitt, någon som har provat dessa? Kan återkomma när de har landat

BFCC0A17-DDCA-4392-A1AA-B03F219C3107.png

Jag har 2 st av denna typ som används flitigt hemma som ”laga mat skjortor”. Inga problem att tvätta i 60 grader när vårdslösheten vid matlagningen skapar fläckar.
Kanske lite korta i armarna för min smak men annars väldigt prisvärda.
 
R

Red Scream

Guest
Har av någon anledning snöat in på Canali, och då ljusblått. Snygga och bra passform! Passar mig som är lite mer ”solid” i kroppsformen, en slim fit skulle jag aldrig komma i...

Köpte en Tom Ford nyligen. Helt hopplös att stryka och blir skrynklig innan du tar på den! Men jättesnygg krage och härlig att ha på.
 
Topp