• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skjortor

Jag är några cm längre och håller ungefär samma matchvikt, beror ju lite på var vikten sitter också iof, och kör samma på RL, och jag provade igenom bägges sortiment i våras och detta var det som satt bäst på mig (ursäkta usel bild):

image.jpg


Finns/fanns tyvärr inte så mycket i just den kollektionen dock (mycket fish & chips och öl i UK antar jag).
Snabb fråga till, hur upplever du ärmvidden hos TML? Vidare/smalare/likadant som RL? Ärmlängden kan man påverka så vitt jag vet, dock inte bredden?

Tack.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Snabb fråga till, hur upplever du ärmvidden hos TML? Vidare/smalare/likadant som RL? Ärmlängden kan man påverka så vitt jag vet, dock inte bredden?

Tack.

Kan inte riktigt jämföra mot RL, tycker de jag haft varit rätt vida, har iof extremt sällan haft RL som 'dress' utan mer som casual

Den modell jag visade på bilden ovan med den angivna krag- och ärm-vidden så är armarna schyssta enligt mig, dvs relativt tighta. De sitter rätt tight överlag vilket jag är mer bekväm med än för vid passform.
 
Kan inte riktigt jämföra mot RL, tycker de jag haft varit rätt vida, har iof extremt sällan haft RL som 'dress' utan mer som casual

Den modell jag visade på bilden ovan med den angivna krag- och ärm-vidden så är armarna schyssta enligt mig, dvs relativt tighta. De sitter rätt tight överlag vilket jag är mer bekväm med än för vid passform.
Ah, det låter grymt. Stort tack för svar!
 

WiktorK

Omega
Jag har använt en del TM Lewin och deras " Fully fitted", med kragmått 15,5.
När jag kollar på CT och deras " Extra slimfit" så verkar de vara rymligare vid midjan? Någon som har skjortor av båda märkena och vågar sig på en jämförelse?
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Har inga storleksjämförelser att bidra med på rak arm, men har kört både TM Lewin och CT. Som någon redan har sagt så håller CT högre kvalitet och bättre känsla.
 

BCKSTRM

Rolex
Jag kör nästan bara Eton och Hansen & Jacob nu för tiden. Det senare är ett svenskt märke som gör grymma skjortor. De blev kända för sin flippade design, men nu gör de bara sjukt välskräddade skjortor. Jag anser att de håller samma kvalitet som Eton, men är kanske lite roligare då de inte är lika kända.

Jag har köpt endel "budgetskjortor" typ JL och annat (ca 1000:) och min slutsats är, släng på 200:- till och få en bra skjorta. Allt från tygkavliteten till kragen är märkbart bättre.
 
Nackdelen med CT som jag tycker är att de ofta har en lång leveranstid. Beställde för någon dag sedan och fick då 15/12 som leveransdag och det brukar se ut ungefär så. Det tycker jag är lite väl för en skjorta. TM brukar fixa det på max en vecka och andra leverantörer från UK som typ John Smedley levererar på 2-3 dagar.
 

Maxim

Cartier
Tjena!

Jag behöver fler vita skjortor, och vill ha några med hyfsad kvalitet till ett bra pris.
Den storlek som passar mig bäst är Stenströms stl 39 i fitted body. Skulle kunna gå ner till ett mellanting mellan fitted och slim, men slim blir för snävt över magen. Det enda skulle vara att skjortärmarna är ca 3cm för långa.

Tips på inköpsställe och storlek för mig?
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Prövade Levin och CT och fastnade för CT, tycker de har bäst kvalité. Storleken tyckte jag var ungefär samma, om jag minns rätt så har de lite olika ärmlängder att välja på, den ena kör udda, andra jämna enheter (tum/cm?).

Vad gäller leveranstider så har jag inte haft problem med vita, ljusblå eller andra vanliga färger men någon gång har det dragit ut på tiden.

CT eller brittiska skjortor överlag är vidare än vi är vana vid här och så kör åtminstone en modell smalare än ni tänkt er. Finns ju måttguider på deras hemsida också, en fördel tycker jag är att de CT jag köpt aldrig har kännts olika, samma storlek hela tiden.

mina 5 cent
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Tycker att CT har bättre kvalitet än TM Lewin. Gällande känslan i materialet menar jag då.
Sen har jag en linneskjorta från CT som jag haft i 5 år och använt jäkligt mycket, inga problem med hållbarheten där.
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kör en avslappnad stil så det blir nästan uteslutande Ralph lauren skjortor, känner mig välklädd i vardagen i dessa så att säga:)
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Har ni några tips när det gäller att stryka skjortor? Har ni en sådan där mini-strykbräda för ärmar?
Eller stryker ni in veck?
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Ang material
För de förhoppningsvis varma sommardagarna
Vad är svalt/tunt men som ni anser fungera till kostym
 

Ponlarsson

Panerai
Gillar att Raffe börjat med button down-kragar med lite mer krut i. Har en oxford som jag köpte för två år sen där kragen är liten och tråkig, köpte en ny i veckan och nu är kragen större och därmed snyggare.
 

Björklund

Panerai
Beställde precis 2st strykfria skjortor från shirtfactory.se, de enda skjortor som sitter perfekt på mig.
200k+ytterligare 20% rabatt. Bra skit! :)
 

hannes1988

Cartier
Någon som köpt "non iron twill" skjortor från CT och kan uttala sig om tjocklek på tyget? Är ganska vältatuerad och föredrar därför om inte tyget är "genomskinligt" vid vissa tillfällen. Eller någon som kan tipsa om någon vit skjorta som är mer formell än Oxford men inte genomskinlig...
 

Frosse

Cartier
Någon som har koll på skjortor i London med slimfit och extra lång ärm? Åker dit i maj och tänkte plocka på mig lite om det finns. :) Det finns ju långa britter också :rolleyes:
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Kolla Charles Thyritt de har lite olika butiker i London bla en på Regent Street.

Annars rekommenderar jag Jermyn street för både skor och skjortor.
 

Frosse

Cartier
Någon som har testat boomerangs Linneskjortor ? Såg bara snabbt idag men verkade trevliga
Har en men skulle inte rekommendera den. Tycker allmänt att B har rätt kass passform, men det är ju inte specifikt för linneskjortan :) Dock har min ett par år på nacken så B kanske har bättrat sig.
 

Frosse

Cartier
De ha

De har iaf olika långa ärmar, bara gå in och fälla ut armarna så springer d fram en massa människor med måttband.

Finns ett märke som heter TM Levin ( tror jag ) som har samma koncept.

Haha okej. Ja TM har jag testat, dock bara över internet med varierande resultat. Ska testa CT!
 
Topp