• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skolan har börjat! Även på Klocksnack...

Jonte73

Audemars
Vem är tillsynslärare ?
Jag hade en som hette Benka !
Vi kallade honom Benka brekäft eftersom han alltid skrek på oss !
Gick i 8 b förövrigt så till rektorsexp hittar man allt :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag tycker det är kul att ni köra såna här teman! Tummen upp så högt det går!

Dock så hade nog Tillbaka Till Framtiden varit mycket passande för 2 dagar sedan ;)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Älskar temat!
tumblr_njabhe4xls1rdutw3o1_400.gif
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Från och med nu följer jag dig!
Har själv läst böckerna flera gånger på svenska och engelska. Men nu var det många år sedan sist. Får skaffa ljudböckerna, kommer åka mycket tåg den närmaste tiden och riktigt bra att lyssna på när man jobbar :)
Ska berätta för min fru att det finns faktiskt likasinnade människor som också gillar att lyssna på Harry Potter.
Det som är bra med att man har lyssnat på böckerna många gånger är att man inte behöver koncentrera sig för att fatta vad som komma skall utan man kan hoppa in lite när som i boken och hänga med.

Jag har lyssnat mycket på ljudböcker, men Harry Potter som läses av Stephen Fry ...det är världsklass.
Efter att ha lyssnat på honom är det svårt att gå över till någon annan, som du säger världsklass!
 

Randel

Cartier
Daha, jag la inte märke till nya loggan förrän någon nämnde den här i tråden, det är ju skitroligt ju :D Stor tumme upp till alla rektorerna för det nya temat! Och, för att ni orkar lägga tid på tema-byten överhuvudtaget, det är ju bra humor!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
I alla skolor jag gått på har vaktmästaern konstigt nog hetat Timo!?

i PA systemet: ...Timo...det brinner på Expeditionen......!!!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Ska berätta för min fru att det finns faktiskt likasinnade människor som också gillar att lyssna på Harry Potter.
Det som är bra med att man har lyssnat på böckerna många gånger är att man inte behöver koncentrera sig för att fatta vad som komma skall utan man kan hoppa in lite när som i boken och hänga med.


Efter att ha lyssnat på honom är det svårt att gå över till någon annan, som du säger världsklass!
@daviden
Till och med bättre än Krister Henriksson?
Var tvungen att googla Stephen Fry, har tyckt om honom i de filmerna jag sett. Speciellt V for Vendetta så det här känns som ett bra tips :)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Nu kapar jag tråden, men Harry Potter är hyfsat on topic :)
Var har ni fått tag i ljudböckerna av Stephen Fry? @mofo & @daviden
Det finns lite olika kanaler för detta, ett som jag varmt kan rekommendera är att köpa Storytell, där finns hur mycket böcker som helt på både engelska och svenska.
Fungerar bra tycker jag, när man lyssnar en bok där kan du lägga den i offlineläge så det inte tar så mycket data, brukar jag göra. Det som är negativt med ST är att det inte är uppdelat i kapitel.
Sen finns det snik varianten, gå in på youtube och lyssna den därifrån, jobbigt att komma ihåg var du var varje gång bara.
Du kan säker låna dem på biblioteket också :) (Oldschool Style)

Sen finns det säker fler ställen du kan få tag på dem om du verkligen vill ha dem, men det ska vi inte prata om här.
Good Luck
 

Babinus

Cartier
Huvudsaken inte tanten som var lärare för mig i fyran och femman finns med. Känner fortfarande hennes fradga i ansiktet, trots att 40 år förflutit. Hon bar en liten Omega på handleden och nu tror jag att jag vet varför jag har blandade känslor för min lilla Omega, som jag ältar i en annan tråd.

Administratörerna här får en tuff uppgift om de ska inge respekt i mig, jämfört med det förflutna.
 
Topp