• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor med dämpning på jobb? >>>>

Oli

Omega
2-Faktor
image.jpg
Intressanta svar, blir väl inga tips här inte men det var denna typ nasaren hade på sig.
Det där är Nike Air Max 90 inte air Max elite.
Jag går varje dag med ett par såna eller ett par adidas flux på kontoret. Med jeans och t shirt oftast. Finns ingen anledning att ha kostym i byggbranschen när ingen annan har det.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag har skiftat mellan dessa nu en tid på jobbet, så sjukt sköna, flyknitmodellerna is the shit.


79315.jpg
NIKE-FLYKNIT-4-0-Men-s-Running-Shoes-All-Black-1614_3.jpg
 

Oli

Omega
2-Faktor
Samma här.
AM1 > AM90 dessutom.
tycker dock am90 är snäppet vassare än am1, sitter lite stabilare på foten tycker jag. Adidas flux skorna vinner dock på bekvämlighet med hästlängder, nackdelen där är att det inte går att han dem när det regnar, då dom är gjorda i någon syntet mesh av något slag.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Skulle behöva ett par stabila och framförallt luftiga skor för innomhusbruk. Krav att dom är helsvarta, även sulan. Några tips?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
tycker dock am90 är snäppet vassare än am1, sitter lite stabilare på foten tycker jag. Adidas flux skorna vinner dock på bekvämlighet med hästlängder, nackdelen där är att det inte går att han dem när det regnar, då dom är gjorda i någon syntet mesh av något slag.
Tycker tvärtom, sitter klumpigare och sulan är grotesk. Smaken är som baken. :)
Finns ju flertal flux som även tål väta. Rekommenderar starkt!
 

Oli

Omega
2-Faktor
Tycker tvärtom, sitter klumpigare och sulan är grotesk. Smaken är som baken. :)
Finns ju flertal flux som även tål väta. Rekommenderar starkt!
Har bara testat ett par flux än så länge, är sjukt nöjd även fast frun hatar dem. Hon vägrar gå på stan med mig om jag har dem på mig
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Sportskor ser ju skitfult ut bara till jeans. Har några på jobbet som har jeans och skjorta samt några 2-3 färgade asics.
Som taget ur filmer när personen i fråga spelar nörd. Fast det är ju skillnad på sportskor och sportskor...
 

Yo-han

Troll probationary
Finns det fortfarande yrkeskategorier i sverige som inte kan ha gympaskor på jobbet? Uppriktig fråga. Jag kan tänka mig att nån på fonus som har kundkontakt kanske inte ska ha jeremy scott adidas, i övrigt inte.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Finns det fortfarande yrkeskategorier i sverige som inte kan ha gympaskor på jobbet? Uppriktig fråga. Jag kan tänka mig att nån på fonus som har kundkontakt kanske inte ska ha jeremy scott adidas, i övrigt inte.
Jag tror du missförstår. Många inkl undertecknad får ha på oss vad som helst på jobbet så länge det är helt och rent. Det betyder inte att det är ett smart drag att klä sig som en dagisfröken i mitt jobb som senior utvecklingschef i ett större börsnoterat bolag där de flesta andra i ledningsgruppen går med kostym.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Finns det fortfarande yrkeskategorier i sverige som inte kan ha gympaskor på jobbet? Uppriktig fråga. Jag kan tänka mig att nån på fonus som har kundkontakt kanske inte ska ha jeremy scott adidas, i övrigt inte.

Sitter man i rätten skulle jag säga att det inte är okej. Finns säkert fler exempel.
 

Yo-han

Troll probationary
Jag tror du missförstår. Många inkl undertecknad får ha på oss vad som helst på jobbet så länge det är helt och rent. Det betyder inte att det är ett smart drag att klä sig som en dagisfröken i mitt jobb som senior utvecklingschef i ett större börsnoterat bolag där de flesta andra i ledningsgruppen går med kostym.
Ok, jag vet inte vad en dagisfrökens textila preferenser är? Oklart exakt hur homogen grupp dom är på klädfronten, tror även dom kallar sig pedagoger numera. Kul att du är senior utvecklingschef i ett större börsnoterat bolag, låter som mycket ansvar, ledningsgrupp också, oj oj. Mastigt. Du kanske han ha gympaskor en dag som ett spex? Sen kanske andra följer efter? Vem vet, en dag kanske alla seniora utvecklingschefer i större börsnoterade bolag och dess ledningsgrupper sitter där med gympaskor. Du verkar ha patos som rosa parks. Banbrytare. Humanist.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Ok, jag vet inte vad en dagisfrökens textila preferenser är? Oklart exakt hur homogen grupp dom är på klädfronten, tror även dom kallar sig pedagoger numera. Kul att du är senior utvecklingschef i ett större börsnoterat bolag, låter som mycket ansvar, ledningsgrupp också, oj oj. Mastigt. Du kanske han ha gympaskor en dag som ett spex? Sen kanske andra följer efter? Vem vet, en dag kanske alla seniora utvecklingschefer i större börsnoterade bolag och dess ledningsgrupper sitter där med gympaskor. Du verkar ha patos som rosa parks. Banbrytare. Humanist.
Mår du bra?
Du får klä dig hur du vill, men dryga dig mot någon annan tack.
 

HampusJ

Cartier
2-Faktor
Själv kör jag på Asics GEL-KAYANO 21. Har haft lite problem med ryggen då vi har väldigt hårt underlag på jobbet. Men ska jag ut till kunder/partners brukar jag byta och kör "vanliga" skor med en specialsula som finns hos de flesta skohandlare.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Själv kör jag på Asics GEL-KAYANO 21. Har haft lite problem med ryggen då vi har väldigt hårt underlag på jobbet. Men ska jag ut till kunder/partners brukar jag byta och kör "vanliga" skor med en specialsula som finns hos de flesta skohandlare.

Vad heter special sulan du använder?
 
Topp