• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Scipio

Patek
2-Faktor
Det är precis som med klockor. För de allra flesta vanliga dödliga är den upplevda kvalitetsskillnaden mellan typ Oris och Omega närmast obefintlig. För nördarna är det en ocean mellan C&J Handgrade och ett par Yohei Fukuda...
Tack, det är allmänbildande här. Yohei Fukuda är ett märke jag aldrig har hört talas om. Jag har 7 par C&J och en del annat som räcker livet ut. Jag gillar när design sätter funktion och kvalitet något högre än stil så slutresultatet blir ett plagg som håller länge och är funktionellt och snyggt. Yohei Fukuda är inget för mig, men jag kan förstå intresset. Jag vill ha bra grejer men vill inte det ska synas mer än nödvändigt. Jag vill vara en människa.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Skor o handskar inför weekendresan till Milano:)
IMG_6227.JPG
 
D

Deleted member 4412

Guest
Vad är det för prisklass och vilka komplikationer får man med? Automatisk uppdragning av fötterna? De är snygga men jag ser ingen skillnad mot ett par C&J Handgrade som är deras toppnivå. De låg på 5000 kr förut men kanske blivit dyrare?
Handgrade börjar runt 6500:- o skillnaden är väl mest ekgarvade lädersulorna. Som du ändå sliter ner på nåt år..
 
D

Deleted member 4412

Guest
Iofs ruggigt nice med tassleloafers, bruna flanellbyxor o grå kavaj...
Fan nu krackulerade min packning haha
 
D

Deleted member 4412

Guest
Jag skulle iaf lätt påstå att Cheaney är klart prisvärda. Betydligt högre kvalité jämfört med tex Loake men billigare än C&J:)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Tan funkar ju till det mesta men känns konstigt nog som mer än höst/vinter färg än en vår/sommar..
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Handgrade börjar runt 6500:- o skillnaden är väl mest ekgarvade lädersulorna. Som du ändå sliter ner på nåt år..
Faktum är att jag aldrig tänkt köpa Handgrade p.g.a. jag hittat det jag vill ha i lågbudgetklassen. Sen måste jag erkänna att jag farit med osanning. Jag har köpt sju par, men ett par har jag förstört med silikonputs.
LAH_2783.JPG
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Vad menar du med "dryg i längden"? Menar du att den är hård att gå med? Jag har ett par med den sulan och den är hård men har blivit mjukare. Det jobbigaste är alla j-a småsten som fastnar och bildar broddar.
 

Zingo

Rolex
Faktum är att jag aldrig tänkt köpa Handgrade p.g.a. jag hittat det jag vill ha i lågbudgetklassen. Sen måste jag erkänna att jag farit med osanning. Jag har köpt sju par, men ett par har jag förstört med silikonputs.
LAH_2783.JPG
Med så många fina skor, kanske värt att lägga en peng på vettiga skoblock? Tänkte bara på att hälen inte brukar må så bra av spiralskoblock.

Har förövrigt sjuk ångest att jag inte slog till på några skor under black Friday rean.. men, men det kommer fler chanser snart. Måste bara sluta läsa denna tråd, ni har alla ett dåligt inflytande på min uppfattning om vad som är normalt att betala för ett par skor.. :greedy:
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Med så många fina skor, kanske värt att lägga en peng på vettiga skoblock? Tänkte bara på att hälen inte brukar må så bra av spiralskoblock.

Har förövrigt sjuk ångest att jag inte slog till på några skor under black Friday rean.. men, men det kommer fler chanser snart. Måste bara sluta läsa denna tråd, ni har alla ett dåligt inflytande på min uppfattning om vad som är normalt att betala för ett par skor.. :greedy:
Inget på det här forumet kostar normalt :D
 
Topp