• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Blyfot

Cartier
Skulle vilja ha ett par SCHYSSTA Boots, går dom att få tag på, i Stockholms området?!

boots.JPG
Har ingen extrem koll på just den typen av skor men efter lite research hittade jag ett ställe som heter "Stockholm western store". Ligger på Österlånggatan 12, kollade deras webshop och deras grejer verkade rätt schysta. Hoppas du hittar något trevligt par där ;)
 
D

Deleted member 5780

Guest
På bilden ser det ju helt normalt ut för ett par nya skor?
Nja... Lite högt insteg alt breda vrister gör att snörningen inte går ihop utan formar ett V.
Ingen som stör sig på det kanske men det är knappast något man töjer ut med tiden, eller hur tänkte du med "nya"?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor

Har ingen extrem koll på just den typen av skor men efter lite research hittade jag ett ställe som heter "Stockholm western store". Ligger på Österlånggatan 12, kollade deras webshop och deras grejer verkade rätt schysta. Hoppas du hittar något trevligt par där ;)


OK...tack för svar, var in och kollade på Western Store, dom hade tyvärr inte så mycket att välja på, men klart värda att besöka när man är i Sthlm nästa gång, får även gå förbi Sko Uno.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Jo, det där lär ju töja ihop sig utan problem. Så ser alla mina oxfords ut i början, men de går igen helt efter några månader.
Jaha. Intressant. Inte mina. Kanske inte är komfortabel med hård snörning eller så har jag inte orkat vänta. Men bra om det fixar sig.
 

Golbica

Omega
Hade på mig ett par nya oxfords igår som fick lite sprit/salt fläckar, lite oklart vad det är. Kanske någon blandning av det samt att det regnade igår. Hur som helst, bör jag köra lite renovator på dom sen smörja in dom grundligt igen, eller räcker typ vatten?
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Hade på mig ett par nya oxfords igår som fick lite sprit/salt fläckar, lite oklart vad det är. Kanske någon blandning av det samt att det regnade igår. Hur som helst, bör jag köra lite renovator på dom sen smörja in dom grundligt igen, eller räcker typ vatten?
Har ett par slit-och-släng-skor som har varit med om (för?) många utekvällar. De får sig en putsning inför varje krogrunda, sen får de stå i skamvrån tills de behövs igen. Behöver kanske ta tag i att rädda dem.
 

POO

Panerai
Hade på mig ett par nya oxfords igår som fick lite sprit/salt fläckar, lite oklart vad det är. Kanske någon blandning av det samt att det regnade igår. Hur som helst, bör jag köra lite renovator på dom sen smörja in dom grundligt igen, eller räcker typ vatten?

Lite borste, lite fuktad trasa och lite skokräm räcker om du inte gått genom någon is eller så...
 

Guden

Cartier
Imponerande..
La en beställning igår ca kl 14 - fick SMS redan kl 11 imorse om att ett paket väntar på mig.

Har nu tvättat alla mina vagabond/BB/Tiger-skor med galltvål och lagt på torkning. Sen ska de övas med applicering av alla produkter innan det görs på mina RMW som borde anlända nu i veckan.

IMG_9109.JPG
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Imponerande..
La en beställning igår ca kl 14 - fick SMS redan kl 11 imorse om att ett paket väntar på mig.

Har nu tvättat alla mina vagabond/BB/Tiger-skor med galltvål och lagt på torkning. Sen ska de övas med applicering av alla produkter innan det görs på mina RMW som borde anlända nu i veckan.

IMG_9109.JPG

När det kommer till skovårdsprodukter så är uttrycket 'less is more' något som stämmer.
Brassar du på för mycket blir allt bara kladdigt och dåligt.
Lycka till!
 

Guden

Cartier
När det kommer till skovårdsprodukter så är uttrycket 'less is more' något som stämmer.
Brassar du på för mycket blir allt bara kladdigt och dåligt.
Lycka till!
Tack! Följde "den kompletta guiden" som finns på Shoegazing.

Kastade mig inte alls in med att testa på att få in en spitshine, lite för färsk för sånt just nu. Är rätt så nöjd, tog minst 2 timmar för 3 par skor. Skoj var det iaf! :)

Obs. Att ingen av dessa skor har fått någon ordentlig vård förutom vax någon gång under de 3-4 åren jag har haft dem. Använde neutral på alla produkter. Har använt mig av: Galltvål sedan Renovateur, Creme 1925 och Pate De Luxe (allt Saphir).

IMG_9114.JPG

Vänster: Efter.
Höger: Före.

IMG_9121.JPG

Före.

IMG_9122.JPG

Efter.

IMG_9125.JPG


Svarta bootsen längst till vänster kommer nog att slängas, de är brutalt utslitna och har tappat formen helt pga. Avsaknad av skoblock.
 

Zalath

Panerai
Tack! Följde "den kompletta guiden" som finns på Shoegazing.

Kastade mig inte alls in med att testa på att få in en spitshine, lite för färsk för sånt just nu. Är rätt så nöjd, tog minst 2 timmar för 3 par skor. Skoj var det iaf! :)

Obs. Att ingen av dessa skor har fått någon ordentlig vård förutom vax någon gång under de 3-4 åren jag har haft dem. Använde neutral på alla produkter. Har använt mig av: Galltvål sedan Renovateur, Creme 1925 och Pate De Luxe (allt Saphir).

IMG_9114.JPG

Vänster: Efter.
Höger: Före.

IMG_9121.JPG

Före.

IMG_9122.JPG

Efter.

IMG_9125.JPG


Svarta bootsen längst till vänster kommer nog att slängas, de är brutalt utslitna och har tappat formen helt pga. Avsaknad av skoblock.
Du kan testa att trycka upp bootsen med skoblock, kanske får peta in lite tidningspapper eller nåt i tån. Sen kan du ha dem till beaters om du behöver svarta skor i uselt väder nån gång, typ en massa slask eller så!
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Grymt skön avkoppling att putsa o lite extra kul när man har lite grejer hemma att leka med:)
IMG_6211.JPG

Ps! Använder långt ifrån alla produkter.. (en del är skit o en del används bara till vandringskängorna)

Har du något tips på var man kan köpa skovårdslådan? Tycker jag bara ser modellen som är ett handtag och "skoblock" i samma...
 
Topp