• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Till reapriset 1200:- kändes det lätt värt att köpa sig ett nytt par Loake Kempton. De gamla var ändå så slitna i mockan att jag inte tänkt sula om dem.
20170107_143943.jpg
Om man själv kunde göra sådana fynd.
 

chimaira

Cartier
Har någon varit med om detta med ett par Loake chelsea boots? Använda i ca två veckor (varav en vecka hemma inomhus, p.g.a. vab).
/c
 

Bilagor

  • IMG_6728.JPG
    IMG_6728.JPG
    127.2 KB · Visningar: 225
  • IMG_6729.JPG
    IMG_6729.JPG
    152.9 KB · Visningar: 214

Hutti

Cartier
Redan tillbakaskickade. Nu vill de veta om jag vill ha ett par nya eller pengarna tillbaka. Vågar man ta ett par nya? Det lutar åt att jag gör det men skulle vilka veta om någon annan har haft samma problem med just Loake.
Det där var helt klart ett extremfall, men lite är inte ovanligt om du går i tuffa terrängen, bara gå förbi skomakaren
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Redan tillbakaskickade. Nu vill de veta om jag vill ha ett par nya eller pengarna tillbaka. Vågar man ta ett par nya? Det lutar åt att jag gör det men skulle vilka veta om någon annan har haft samma problem med just Loake.
Jag gissar på att du hade otur. Har själv ett gäng skor från Loake och inte vart med om detta, äldsta paret har några år på nacken.
Var du nöjd med skorna förutom detta så tycker jag du ska köra på ett nytt par.
 

chimaira

Cartier
Jag gissar på att du hade otur. Har själv ett gäng skor från Loake och inte vart med om detta, äldsta paret har några år på nacken.
Var du nöjd med skorna förutom detta så tycker jag du ska köra på ett nytt par.

Trivs du med dem, ta ett par nya. Om inte, pengarna.

Tack för input, blir ett par nya. Trivdes kanon med dem. Har haft två par Loake förut, dock inte boots, som jag har varit nöjd med.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Sålt av mina C&J, alla mina Loake samt Meermin. Bara använt mina Carmina 532 longwings på den bekväma Detroit-lästen när jag inte har burit sneakers vilket vädret tillåtit fram till senaste veckan...

image.jpeg

image.jpeg


Har kommit igång med skoshoppandet igen! Blev ett par Carmina Polo Suede Longwing förra månaden som jag bar för första gången i förrgår och ett par Tricker's x Nitty Gritty Zug Grain Derby igår.

image.jpeg


image.jpeg


Lite sugen på att komplettera med ett par nättare oxfords för att väga upp min annars mer "avslappnade" arsenal. Gillar dessa från Carlos Santos utseendemässigt, men har inte provat de. Någon som burit ett par Carlos Santos under en längre period och som kan uttala sig om kvalitén på sikt?

image.jpeg
 

Blyfot

Cartier
Sålt av mina C&J, alla mina Loake samt Meermin. Bara använt mina Carmina 532 longwings på den bekväma Detroit-lästen när jag inte har burit sneakers vilket vädret tillåtit fram till senaste veckan...

image.jpeg

image.jpeg


Har kommit igång med skoshoppandet igen! Blev ett par Carmina Polo Suede Longwing förra månaden som jag bar för första gången i förrgår och ett par Tricker's x Nitty Gritty Zug Grain Derby igår.

image.jpeg


image.jpeg


Lite sugen på att komplettera med ett par nättare oxfords för att väga upp min annars mer "avslappnade" arsenal. Gillar dessa från Carlos Santos utseendemässigt, men har inte provat de. Någon som burit ett par Carlos Santos under en längre period och som kan uttala sig om kvalitén på sikt?

image.jpeg

Jag har ej testat Carlos Santos själv men har bara hört gott om dem, Skoaktiebolaget säljer ju inget skit :)
Modellen i sig är riktigt snygga, tycker du skall satsa på dem! Kolla in showgazings recension http://www.shoegazing.se/2015/09/06/recension-carlos-santos-7201-braga-cognac/

Annars kan jag djupt rekommendera Alden (främst deras boots), grym passform och komfort.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Sålt av mina C&J, alla mina Loake samt Meermin. Bara använt mina Carmina 532 longwings på den bekväma Detroit-lästen när jag inte har burit sneakers vilket vädret tillåtit fram till senaste veckan...

image.jpeg

image.jpeg


Har kommit igång med skoshoppandet igen! Blev ett par Carmina Polo Suede Longwing förra månaden som jag bar för första gången i förrgår och ett par Tricker's x Nitty Gritty Zug Grain Derby igår.

image.jpeg


image.jpeg


Lite sugen på att komplettera med ett par nättare oxfords för att väga upp min annars mer "avslappnade" arsenal. Gillar dessa från Carlos Santos utseendemässigt, men har inte provat de. Någon som burit ett par Carlos Santos under en längre period och som kan uttala sig om kvalitén på sikt?

image.jpeg
Har ett par svarta CS som jag är väldigt nöjd med. Har hållt bra.
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Slog till på ett par från chukkas från Cheaney, får se hur bra de håller... har iaf beställt mockaspray från Saphir. Någon med erfarenhet av Cheaney?

Cheaney_Jackie_IIIR_chukka_boots_last_125_03_zpsaebe9126.jpg
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Har provat ett par loake 8,5 med standardläst i butik, min fråga: C&J, levererar dom samma storlekskänsla med deras standardläst och 8,5? Ingen i Gävle verkar vilja vandra runt i randsydda dojjor så har inte möjlighet att prova... :/
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Någon som har haft möjlighet att klämma och känna på Loakes nya Export Grade? @Whedda du har om jag inte minns fel?

Funderar på att antingen landa ett tredje par svarta oxfords med toe cap (tråkigt, ja kanske lite)
loake-1880-136.jpg


Eller köra dessa:
loake-1880-140-e1482146428108.jpg
 

MartinL

Omega
Någon som har haft möjlighet att klämma och känna på Loakes nya Export Grade? @Whedda du har om jag inte minns fel?

Funderar på att antingen landa ett tredje par svarta oxfords med toe cap (tråkigt, ja kanske lite)
loake-1880-136.jpg


Eller köra dessa:
loake-1880-140-e1482146428108.jpg

Har testat ett par som hastigast, de är riktigt fina och nya lästen (tower tror jag?) passade mina fötter riktigt fint, bättre än capital men jag måste erkänna att jag är svag för det rent estetiska i aldwych där export grade är något mer rundad i tåpartiet. Exporte grade är bättre uppbyggd i hålfoten vilket också känns, skönare att gå i direkt från kartong. Man får mycket i komfort och kvalité för de få hundralappar de kostar extra.
 
  • Like
Reactions: ZQT

Ponlarsson

Panerai
Någon som har haft möjlighet att klämma och känna på Loakes nya Export Grade? @Whedda du har om jag inte minns fel?

Funderar på att antingen landa ett tredje par svarta oxfords med toe cap (tråkigt, ja kanske lite)
loake-1880-136.jpg


Eller köra dessa:
loake-1880-140-e1482146428108.jpg
Funkar quarter broguesen till er klädkod hade jag hört på dem. Speciellt om du redan har två par plain cap toes.

Även jag är sugen på den linjen, men en par C&J Cavendish står före på inköpslistan.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: ZQT

Guden

Cartier
Förresten, kan varmt rekommendera bootsonline. Trevlig kille som svarade supersnabbt på mail.

Hade tur att just de bootsen jag ville ha fanns i rätt storlek. Leveranstid från Australien: 5-7 arbetsdagar. Han skickade samma dag som jag la beställningen. Pris: ca 3kkr (inkl. Leverans).
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Har testat ett par som hastigast, de är riktigt fina och nya lästen (tower tror jag?) passade mina fötter riktigt fint, bättre än capital men jag måste erkänna att jag är svag för det rent estetiska i aldwych där export grade är något mer rundad i tåpartiet. Exporte grade är bättre uppbyggd i hålfoten vilket också känns, skönare att gå i direkt från kartong. Man får mycket i komfort och kvalité för de få hundralappar de kostar extra.
Hur är lästen storleksmässigt mot Capital?
 

MartinL

Omega
Hur är lästen storleksmässigt mot Capital?
Som vanligt inte helt enkelt att jämföra rakt av. Jag har ett par Aldwych strl. 9,5 som är något, något för tighta samt ett par Pimlico strl. 10 som är något, något rymliga. När jag testade towerlästen tyckte jag storlek 10 satt bäst, något tightare jämfört med capital men jag skulle kunna klämt på mig ett par 9,5 i towerlästen också så skillnaden för mina fötter var verkligen minimal. Ta med i beräkningen att jag jämför använda skor med tower direkt ur box.
 
Topp