• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Poppe

Cartier
Har länge letat efter en bekväm toffla/innesko att glida omkring i min lilla bostad. Hittade Hums slippers på instagram och de verkar lovande, lade en beställning igår så när paketet anländer är det nästan så man önskar sig en dunderförkylning :) valde den gröna modellen med prickar.
Screenshot_2017-01-22-12-33-50.png
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Har länge letat efter en bekväm toffla/innesko att glida omkring i min lilla bostad. Hittade Hums slippers på instagram och de verkar lovande, lade en beställning igår så när paketet anländer är det nästan så man önskar sig en dunderförkylning :) valde den gröna modellen med prickar.
Screenshot_2017-01-22-12-33-50.png
Dom såg mysiga ut :)
Hur känns dom? Bra kvalitet?
Hur är storlekarna?
 

Zingo

Rolex
Behövde ett par nya svart Oxfords. Blir aldrig som man tänkt sig. Blev två par bruna.. :banghead:

Loke 1880, dubbelmonks kanske känns som att de har pikat men gillar de som variation till vanlig snörning.
IMG_0346.JPG


Brukar hålla mig till England när det kommer till dressade skor men italienarna kan de också så det blev ett par från Morechi.
IMG_0350.JPG
 

Skolläraren

Panerai
Hur är C&J i storlekar om man jämför med Loake 1880? Fick gå upp en halv storlek på mina R.M. Williams jämfört med Loake 1880.

Samma på C&J?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Någon som vet fler butiker i Sthlm än Rose & Born och Grafford som säljer C&J? Kravet är att butiken har bra service. Och min storlek, såklart... Behöver ett par Cavendish i uk 7-7.5 innan 6 februari, helst redan nu på torsdag/fredag.
 

Ponlarsson

Panerai
Vilka hade ni valt? Har blivit erbjuden 50% rabatt på de Brown Grain Herring skickade när jag egentligen beställde Dark Brown. Alltså ca 1250:- för brown grain alternativt 2500:- för Dark Brown. Nå?

loake_hyde_in_dark_brown_1.jpg
loake-hyde_grain_calf-7343_hd.jpg
Jag valde mellan dem en gång i tiden och köpte de i grain. Beror väl på vad du ska ha dem till, de mörkbruna är ju mycket mer dressade.
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Vilka hade ni valt? Har blivit erbjuden 50% rabatt på de Brown Grain Herring skickade när jag egentligen beställde Dark Brown. Alltså ca 1250:- för Brown Grain alternativt 2500:- för Dark Brown. Nå?

loake_hyde_in_dark_brown_1.jpg
loake-hyde_grain_calf-7343_hd.jpg
Är jävig, men grain är jävligt snyggt med schysst struktur i lädret :) Det är English tan också så tycker inte lädret blir för skrikigt ljust.
Kör på grain om du tycker garderoben funkar med dem.
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Jag valde mellan dem en gång i tiden och köpte de i grain. Beror väl på vad du ska ha dem till, de mörkbruna är ju mycket mer dressade.
Tanken är att ha dem mer till vardags, alltså inte vid jättedressade tillfällen. Jeans alternativt chinos, men skadar inte om de passar med grå flanellbyxor. Aldrig sett Dark Brown IRL, så de kommer ett par från CoC idag som jag kan jämföra med samt prova med de kläder jag tänkt använda dem till.
Gillar jag DB bättre behåller jag dem från CoC och skickar tillbaka Grain till Herring.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tanken är att ha dem mer till vardags, alltså inte vid jättedressade tillfällen. Jeans alternativt chinos, men skadar inte om de passar med grå flanellbyxor. Aldrig sett Dark Brown IRL, så de kommer ett par från CoC idag som jag kan jämföra med samt prova med de kläder jag tänkt använda dem till.
Gillar jag DB bättre behåller jag dem från CoC och skickar tillbaka Grain till Herring.

Jag skulle ha behåll Brown Grain efter de förutsättningarna du beskriver. Tycker att den färgen är ruskigt snygg till grå flanell också, mycket bättre än den mörkbruna.
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Jag valde mellan dem en gång i tiden och köpte de i grain. Beror väl på vad du ska ha dem till, de mörkbruna är ju mycket mer dressade.
Är jävig, men grain är jävligt snyggt med schysst struktur i lädret :) Det är English tan också så tycker inte lädret blir för skrikigt ljust.
Kör på grain om du tycker garderoben funkar med dem.
Båda är jävligt snygga, men Grain blir ju nästan gratis.
Hade inte skickat tillbaka.
Jag skulle ha behåll Brown Grain efter de förutsättningarna du beskriver. Tycker att den färgen är ruskigt snygg till grå flanell också, mycket bättre än den mörkbruna.

Verkar inte vara så mycket snack om saken... Jämför dem bägge ikväll med diverse kläder, men lutar väl åt Grain.
Får väl köpa Dark Brown också om jag känner att jag vill ha dem; svårt att tacka nej till ett par Hyde för 1250:-
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
IMG_8236.JPG
IMG_8237.JPG
IMG_8239.JPG
IMG_8238.JPG

Köpte dom här skorna uteslutande pga lädret, hoppas på schysst patina framöver iaf! Borde väl hålla med fet(f) kräm i all framtid för bästa vård!?
 
Topp