• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

speffy

Cartier
2-Faktor
Japp, G-lästen (normalvidd hos RMW) har jag. Berwick kan dock vara lite lite smalare än RMw.
Nu gjorde du mig ännu mer osäker då jag tycker RMW är rätt smala redan. Har den bredare lästen i mina Loake och fick gå upp en halv storlek i RMW. Detta med storlekar är inte lätt när man inte kan prova dom på plats :banghead:
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Nu gjorde du mig ännu mer osäker då jag tycker RMW är rätt smala redan. Har den bredare lästen i mina Loake och fick gå upp en halv storlek i RMW. Detta med storlekar är inte lätt när man inte kan prova dom på plats :banghead:
Det är alltid bättre att prova naturligtvis. Loakes capital-läst finns väl bara i en bredd (F)? Här har du en jämförelse mellan RMW 10,5G och Loake Capital-lästen 10,5F (de i mitten, Loakes capital-läst är något längre (kanske därför du behövde gå upp i storlek hos RMW?))
lr-650-43-19866-21-jpg.457947
 

stigge

Omega
2-Faktor
Nu gjorde du mig ännu mer osäker då jag tycker RMW är rätt smala redan. Har den bredare lästen i mina Loake och fick gå upp en halv storlek i RMW. Detta med storlekar är inte lätt när man inte kan prova dom på plats :banghead:
Förstår vad du menar map RMW
Tänkt dock på att det är en Chelsea boots och där (imho) är inte passformen lika krävande som en lågsko då
skotypen i sig sluter åt mer runt hela foten.
Har t ex själv RMW i 9.5 och 9 och bägge funkar, även om 9 är bättre men upplever inte ngt direkt problem
med att ha UK9.5
Samma med Loake skor på Capital lästen. har chukkas där i 9 men lågskor i UK8.5

Beställde ett par Lester i 8.5 och hoppas de passar :)
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Tack för hjälpen med storleken.
Det blev ett par i strl 8 hoppas det blev rätt :nailbiting:
IMG_0607.PNG
 

Bilagor

  • IMG_0606.PNG
    IMG_0606.PNG
    72.3 KB · Visningar: 13

Hutti

Cartier
Någon som märkt någon prisskillnad? Eller är det så att skomakare tar samma pris och numera har en högre vinstmarginal som jag antog? 1 paragraf 2 stycke punkt 6.

20170215_135637.jpg
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Min erfarenhet är att de är större än normalt. Har 10,5 i RMW och Loake, och 10 i Berwick.
Blev sugen på ett par.
Har 8uk på loake capital. Bör jag köra på 7,5 eller 8 på Berwick?
Har ganska smala fötter och tycker att 8 sitter hyffsat löst på mig. Tycker det varit helt ok när det gäller en känga med lite tjockare ullstrumpa.
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Blev sugen på ett par.
Har 8uk på loake capital. Bör jag köra på 7,5 eller 8 på Berwick?
Har ganska smala fötter och tycker att 8 sitter hyffsat löst på mig. Tycker det varit helt ok när det gäller en känga med lite tjockare ullstrumpa.
Det ser ut som jag kan hämta ut mina idag, jag kan ge dig en jämförelse ikväll mot mina Loake.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Är personalen otrevlig på skoab?

Intressant efter att man hört kingpodden, där de tokhyllade dem för just bra och trevlig service.
Har varit inne ett par gånger och fått ett väldigt trevligt bemötande, lättpratade och entusiastiska. Kände mig lite malplacerad med ett par skitiga Red Wings på fötterna men fick t o m komplimanger för dem. Fantastisk butikslokal på nya adressen.
 
Är personalen otrevlig på skoab?

Intressant efter att man hört kingpodden, där de tokhyllade dem för just bra och trevlig service.

Blev också överraskad efter ha hört just den podden, knallade in glatt direkt efter att jag varit inne hos Bäckmans och beställt mina Loakes ovan.

Det var rätt ljummet intresse för mig som kund. I den främre delen var just då två stycken säljare, en upptagen med kund och en ståendes pratandes med någon som verkade vara på väg. Inte ett lyft ögonbryn, inget "Hej, vi kommer bort strax". Jag ställde mig och tittade intresserat vid Carmina-hyllan och pratade pekandes med min tjej om ett par Mocka-brogues som såg intressanta ut. Men efter fem-sju minuter var det fortfarande ingen som ens reagerade på min närvaro i butiken. Då gick vi.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Hm....
Carminas Simpson var en tight last. Framförallt insteget.
Om jag går upp ½ storlek så gissar jag att det blir lite för långa.
Någon med erfarenhet kring utlästning av Carminas skor med bra resultat?
SmP5AJLl.jpg
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Hm....
Carminas Simpson var en tight last. Framförallt insteget.
Om jag går upp ½ storlek så gissar jag att det blir lite för långa.
Någon med erfarenhet kring utlästning av Carminas skor med bra resultat?
SmP5AJLl.jpg
Hej
Ja jag har lästat ut mina Carmina, kommer tyvärr inte ihåg vilken läst. Har kartongen hemma.
Det var tåboxen jag lästade ut, gjorde det hos Mano skoservice på Riddargatan i Stockholm, med utmärkt resultat.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Yes! Första gången jag handlade där och definitivt inte sista. Skoaktiebolaget däremot.. hyffsat otrevlig personal.

Coolt. Gillar också bäckmans och är sugen på export grade, får gå dit och testa.

Håller verkligen med angående SkoAB, köpt två par carmina och varit i butiken kanske ett halvt dussin gånger. Dom är alltid extremt stroppiga och känner mig mest ivägen när jag är där.
 
Coolt. Gillar också bäckmans och är sugen på export grade, får gå dit och testa.

Håller verkligen med angående SkoAB, köpt två par carmina och varit i butiken kanske ett halvt dussin gånger. Dom är alltid extremt stroppiga och känner mig mest ivägen när jag är där.

Jag fattar inte varför det är så, har också upplevt det i en liknande butik i Stockholm. Fattar inte personalen att det är där för att ge service och hjälpa kunden, inte försöka leka överlägsna sina kunder. Kingpodden går ju inte att lita på i det hänseendet, det är väl självklart att det får suverän service, då personerna är vänner privat med personalen på SkoAB.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Blev också överraskad efter ha hört just den podden, knallade in glatt direkt efter att jag varit inne hos Bäckmans och beställt mina Loakes ovan.

Det var rätt ljummet intresse för mig som kund. I den främre delen var just då två stycken säljare, en upptagen med kund och en ståendes pratandes med någon som verkade vara på väg. Inte ett lyft ögonbryn, inget "Hej, vi kommer bort strax". Jag ställde mig och tittade intresserat vid Carmina-hyllan och pratade pekandes med min tjej om ett par Mocka-brogues som såg intressanta ut. Men efter fem-sju minuter var det fortfarande ingen som ens reagerade på min närvaro i butiken. Då gick vi.
Det låter sjukt oskönt :confused:
Jag har varit inne och kollat ett par gånger... mellan 5-10 varav jag har handlat 2ggr. Senast ett par Carlos Santos Derby Havanna Grain som jag är sjukt nöjd med.
Carlos-Santos-9114-Havanna-Grain-234-Last-4_1024x1024.jpg

Jag har aldrig känt mig osedd eller försummad. Dom gånger jag faktiskt köpt har dom dessutom varit väldigt tillmötesgående med att hämta fram olika storlekar, låna strumpor och allt man kan önska (och tycka är självklart) av en butik i deras kaliber, men även när jag fönstershoppat. Senast jag köpte ovanstående skor provade jag dom på lunchen för att återkomma efter jobbet och köpa dom. När jag kom var det en annan säljare som var fullt informerad och lika service-minded som den tidigare som avslutade affären.
Du måste haft otur och prickat in en dag där alla hade skägglossning :shifty:
 
Topp