• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Mina chukkas från Antonio Meccariello för första gången i skarpt läge.
0313.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Fantastiskt! Jag håller på o försöker få till en Argentum MTM med honom för tillfället. Beskriv gärna mer om dem o hur du upplever kvalité o service osv.
Detaljkvaliteten är riktigt bra. Skulle säga att de är något små i storlekarna. Service inga problem, svarar snabbt på mejl osv. Leveranstiden var dock något längre än utlovad.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Tycker de skålade skoblocken fungerar riktigt bra i mina C&J Grasmere. Har bara 1 par, men blir nog ett par nya när det behövs. :)

Köpte ett par Pembrokes för någon dag sedan, därav att jag är ute efter ett par extra block. Skall kanske prova de skålade blocken den här gången. Läste att de är mindre i storleken jämfört med de vanliga blocken. Gick du upp en storlek? Brukar annars alltid köpa skoblock i samma storlek som skorna.
Annars har väl skocare.se alltid fri frakt tror jag. Har beställt därifrån innan & varit väldigt nöjd. Samma kvalitet som skolyx.

Tack för tipset, får ta och kolla in dem! :)
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Köpte ett par Pembrokes för någon dag sedan, därav att jag är ute efter ett par extra block. Skall kanske prova de skålade blocken den här gången. Läste att de är mindre i storleken jämfört med de vanliga blocken. Gick du upp en storlek? Brukar annars alltid köpa skoblock i samma storlek som skorna.


Tack för tipset, får ta och kolla in dem! :)
Körde str 43 på de skålade. Passar perfekt till 8.5 UK i C&J 325 läst imo! :)

Edit: Grattis till ett par fantastiskt vackra skor också! Pembroke är bland de vackraste skorna i det utförande enligt mig.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Körde str 43 på de skålade. Passar perfekt till 8.5 UK i C&J 325 läst imo! :)

Edit: Grattis till ett par fantastiskt vackra skor också! Pembroke är bland de vackraste skorna i det utförande enligt mig.

Tackar! :)

Skorna är i storlek 8 (42). Tror du att 43 fungerar då? Är rädd att 42 blir för litet, då Skolyx själva anger att de är små i storleken.
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Fråga: min ena sko knarrar. Lädersulad och problemet verkar sitta någonstans i klacken. Vad gör man?
 

Hutti

Cartier
Jag använder lädersulor oavsett årstid, sålänge det inte är snö eller massa regn på marken.

Men kanske dags att ställa undan vinterskorna nu, risk för snö är väl liten, eller?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
För fan. Det börjar närma sig vårväder ute, och jag har inga bra skor.

Var hos @Singular igår utan att @Singular var på plats, och tittade på CJ Westfield i mocka.
Bättre i verkligheten än på bild. Mycket snygg mocka. Dock osäker på huruvida jag vill ha den typen av skor. Vet inte om jag kommer gilla dem till min relativt odressade klädsel.
Funderar även lite på något från Carlos Santos i mocka. Eller vanlig oxford i mocka från Carmina.
Mycket mocka. Vet inte ens om det känns helt rätt. Typ lite mer sugen på gummisula också, bor ändå i Göteborg.

Behöver bli övertalad åt något håll. De ska egentligen bara bäras till ett par COF-jeans (Typ dessa eller svarta tvättade) och nån skjorta.

Westfield:
crockett-jones-westfield-suede_600x1000_158.png
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Mocka + regn = med <3 (med en liten touch av saphir invulner)
Angående klädsel så funkar de du länkat perfekt till de blåa jeansen IMO :happyhappy:
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
För fan. Det börjar närma sig vårväder ute, och jag har inga bra skor.

Var hos @Singular igår utan att @Singular var på plats, och tittade på CJ Westfield i mocka.
Bättre i verkligheten än på bild. Mycket snygg mocka. Dock osäker på huruvida jag vill ha den typen av skor. Vet inte om jag kommer gilla dem till min relativt odressade klädsel.
Funderar även lite på något från Carlos Santos i mocka. Eller vanlig oxford i mocka från Carmina.
Mycket mocka. Vet inte ens om det känns helt rätt. Typ lite mer sugen på gummisula också, bor ändå i Göteborg.

Behöver bli övertalad åt något håll. De ska egentligen bara bäras till ett par COF-jeans (Typ dessa eller svarta tvättade) och nån skjorta.

Westfield:
crockett-jones-westfield-suede_600x1000_158.png

Satt på ett halvtrist möte idag och funderade på samma sak.

Finns typ ett par Grasmere fast i ljus mocka var min tanke? Eller kan man ha kängor på sommaren?
 

Chagall

Cartier
För fan. Det börjar närma sig vårväder ute, och jag har inga bra skor.

Var hos @Singular igår utan att @Singular var på plats, och tittade på CJ Westfield i mocka.
Bättre i verkligheten än på bild. Mycket snygg mocka. Dock osäker på huruvida jag vill ha den typen av skor. Vet inte om jag kommer gilla dem till min relativt odressade klädsel.
Funderar även lite på något från Carlos Santos i mocka. Eller vanlig oxford i mocka från Carmina.
Mycket mocka. Vet inte ens om det känns helt rätt. Typ lite mer sugen på gummisula också, bor ändå i Göteborg.

Behöver bli övertalad åt något håll. De ska egentligen bara bäras till ett par COF-jeans (Typ dessa eller svarta tvättade) och nån skjorta.

Westfield:
crockett-jones-westfield-suede_600x1000_158.png
Klart du ska ha Westfield. De är skitsnygga!
 

Vincent

Cartier
För fan. Det börjar närma sig vårväder ute, och jag har inga bra skor.

Var hos @Singular igår utan att @Singular var på plats, och tittade på CJ Westfield i mocka.
Bättre i verkligheten än på bild. Mycket snygg mocka. Dock osäker på huruvida jag vill ha den typen av skor. Vet inte om jag kommer gilla dem till min relativt odressade klädsel.
Funderar även lite på något från Carlos Santos i mocka. Eller vanlig oxford i mocka från Carmina.
Mycket mocka. Vet inte ens om det känns helt rätt. Typ lite mer sugen på gummisula också, bor ändå i Göteborg.

Behöver bli övertalad åt något håll. De ska egentligen bara bäras till ett par COF-jeans (Typ dessa eller svarta tvättade) och nån skjorta.

Westfield:
crockett-jones-westfield-suede_600x1000_158.png
Hehe jag var inne hos singular med exakt samma tankar angående gummi kontra läder i lördags. Tror vi kom fram till att det går att härja ganska bra med lädersula också. Älskar dock bekvämligheten med gummi så fortfarande lite kluven...
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
För fan. Det börjar närma sig vårväder ute, och jag har inga bra skor.

Var hos @Singular igår utan att @Singular var på plats, och tittade på CJ Westfield i mocka.
Bättre i verkligheten än på bild. Mycket snygg mocka. Dock osäker på huruvida jag vill ha den typen av skor. Vet inte om jag kommer gilla dem till min relativt odressade klädsel.
Funderar även lite på något från Carlos Santos i mocka. Eller vanlig oxford i mocka från Carmina.
Mycket mocka. Vet inte ens om det känns helt rätt. Typ lite mer sugen på gummisula också, bor ändå i Göteborg.

Behöver bli övertalad åt något håll. De ska egentligen bara bäras till ett par COF-jeans (Typ dessa eller svarta tvättade) och nån skjorta.

Westfield:
crockett-jones-westfield-suede_600x1000_158.png
förslagsvis kollar du på trickers. passar ganska bra till "odressad" klädsel. Tänker på deras country collection. vågar man sig på att köpa via internet så finns det en del som passar bra till odressat. kolla bourton, jag har ett par med dubbel lädersula. borde funka i go:teborg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
förslagsvis kollar du på trickers. passar ganska bra till "odressad" klädsel. Tänker på deras country collection. vågar man sig på att köpa via internet så finns det en del som passar bra till odressat. kolla bourton, jag har ett par med dubbel lädersula. borde funka i go:teborg
Det är tyvärr ganska långt ifrån vad jag söker! :)
 
Topp