• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Dagens skor: Chukkas från Carmina i "polo suede" (marinblå bomullsbyxor från Incotex samt vinröda strumpor från Sozzi).

IMG_5789.JPG

IMG_5791.JPG
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Satt på ett halvtrist möte idag och funderade på samma sak.

Finns typ ett par Grasmere fast i ljus mocka var min tanke? Eller kan man ha kängor på sommaren?
Föredrar generellt kängor framför skor. Funkar bra även på sommaren. Clark's desert boot är ju en självklarhet, kör även de här:
IMG_8988.JPG

(Stulen bild)
Mocka, "brick sole" i gummi. Mark McNairy x Our Legacy. Bör gå att hitta ngt liknande!
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Föredrar generellt kängor framför skor. Funkar bra även på sommaren. Clark's desert boot är ju en självklarhet, kör även de här:
IMG_8988.JPG

(Stulen bild)
Mocka, "brick sole" i gummi. Mark McNairy x Our Legacy. Bör gå att hitta ngt liknande!
Värt att ha i åtanke är att det här ju är en produkt i så att säga tredje led - det är Sanders som tillverkar.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Du skulle inte kunna bjuda på en bild på hela sko samlingen? Du verkar ju ha några par :)
Jo tack, det börjar bli en del...:rolleyes:
Lite bökigt att fixa bild på hela samlingen bara sådär...men kan bjuda på en bild hur det såg ut för tre år sedan med en gruppbild på en stor del av skoinnehavet på den tiden. Skulle tippa på att det tillkommit nästan lika många sedan dess.:D
510.jpg
 

Zingo

Rolex
Jo tack, det börjar bli en del...:rolleyes:
Lite bökigt att fixa bild på hela samlingen bara sådär...men kan bjuda på en bild hur det såg ut för tre år sedan med en gruppbild på en stor del av skoinnehavet på den tiden. Skulle tippa på att det tillkommit nästan lika många sedan dess.:D
510.jpg
Härligt att se!:wideyed: Jag har bara plats för 18 par i klädkammaren men får pikar för att det är många! :eek:
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor

Syven

Panerai
2-Faktor
Jo tack, det börjar bli en del...:rolleyes:
Lite bökigt att fixa bild på hela samlingen bara sådär...men kan bjuda på en bild hur det såg ut för tre år sedan med en gruppbild på en stor del av skoinnehavet på den tiden. Skulle tippa på att det tillkommit nästan lika många sedan dess.:D
510.jpg
Fantastiskt!
Kul att du kör på lite udda par med.
Tack för att du delar :)
 

Åskviggen

Panerai
Någon som har tips på skor med bredare lest? Söker något dressat (gärna mocka). Skicka gärna bilder och tips.
Tack på förhand! :)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jo tack, det börjar bli en del...:rolleyes:
Lite bökigt att fixa bild på hela samlingen bara sådär...men kan bjuda på en bild hur det såg ut för tre år sedan med en gruppbild på en stor del av skoinnehavet på den tiden. Skulle tippa på att det tillkommit nästan lika många sedan dess.:D
510.jpg
Säger som många andra: inponerande!
Jag är nöjd med mina 5-6 par kvalitetsskor, ibland kör jag sportskor eller seglardojor på jobb, det är så informell klädsel att ett par skor i skinn ibland kan kännas överdressat. Jag sliter således inte så mkt på mina vilket jag upplever som ett "problem". De första jag köpte var ett par CJ grasmere, tror det var 2006... börjar bli dags att byta sula snart...

Är ovanstående ngt du upplever, dvs att du sliter lite lite på skorna, med så många skor i samlingen?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Säger som många andra: inponerande!
Jag är nöjd med mina 5-6 par kvalitetsskor, ibland kör jag sportskor eller seglardojor på jobb, det är så informell klädsel att ett par skor i skinn ibland kan kännas överdressat. Jag sliter således inte så mkt på mina vilket jag upplever som ett "problem". De första jag köpte var ett par CJ grasmere, tror det var 2006... börjar bli dags att byta sula snart...
Är ovanstående ngt du upplever, dvs att du sliter lite lite på skorna, med så många skor i samlingen?
Tackar!
Visst är det så att jag sliter väldigt lite på skorna. Utöver mina randsydda skor har jag ju dessutom ett gäng sneakers samt att på sommaren blir det ofta plimsolls. På rak arm kan jag bara komma ihåg att jag bytt sula på ett enda par (mitt första "rikta" par (Church's) som införskaffades 2008 har jag bytt slitsula på för ett år sedan, inte så konstigt då de användes väldigt mycket i början när jag hade få par).
 

Harley

Omega
IMG_8317.PNG
IMG_8265.JPG
Med tanke på ökenkängans (chukkabootens) ursprung (brittiska soldater under 2:a VK) så känns väl Loake Sahara passande till cargobyxor (också med militär bakgrund).:)
Tack än en gång för att du lotsade mig i rätt riktning @M.L. Blev ett par chukkaboots! Dock med "vanliga" mörkblå byxor här på bilden, men dom kommer att bli ett givet val till mina gröna & khakifärgade cargos.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Har precis träffat en jackpot när det kommer till passform och det stavas Crockett and Jones Pembroke!
IMG_1097.JPG


De var verkligen helt makalösa. STOR skillnad mellan CJ och Loake som jag har ett antal olika modeller av. Dessa kommer garanterat att ramla in snart!

IMG_1096.JPG
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Har precis träffat en jackpot när det kommer till passform och det stavas Crockett and Jones Pembroke!
IMG_1097.JPG


De var verkligen helt makalösa. STOR skillnad mellan CJ och Loake som jag har ett antal olika modeller av. Dessa kommer garanterat att ramla in snart!

IMG_1096.JPG
Visst är dom schyssta :) nästan så sköna att dom skulle klara en fjällvandring. Slängde på en puts på mina, mest för skojs skull..

IMG_20170201_215407.jpg
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Har precis träffat en jackpot när det kommer till passform och det stavas Crockett and Jones Pembroke!
IMG_1097.JPG


De var verkligen helt makalösa. STOR skillnad mellan CJ och Loake som jag har ett antal olika modeller av. Dessa kommer garanterat att ramla in snart!

IMG_1096.JPG

NK (mattan ser bekant ut)? Köpte mina Pembrokes därifrån för två veckor sedan.
 
Topp