• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Det blev trickers idag. Trivs väldigt bra med dem!
IMG_2524.JPG
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Snyggt! De där står på min lista. Skorna eller kängorna? Du tycker inte de känns för gula?
Tack.
Det är skorna jag har, kängorna var lite låga i insteget har jag för mig. De är köpta på tweed country sport i sthlm.
Jag tycker om färgen, man kan nog hyfsat enkelt mörka till dem med lite kräm om man vill. De är väldigt trevliga till denim!
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Du skulle inte kunna bjuda på en bild på hela sko samlingen? Du verkar ju ha några par :)
Jo tack, det börjar bli en del...:rolleyes:
Lite bökigt att fixa bild på hela samlingen bara sådär...men kan bjuda på en bild hur det såg ut för tre år sedan med en gruppbild på en stor del av skoinnehavet på den tiden. Skulle tippa på att det tillkommit nästan lika många sedan dess.:D
510-jpg.496620
Hade städdag i dag så passade på att ta ett kort (svårt att få till det bra med mobil inomhus) på skor köpta senaste tre åren plus något par som inte kom med på förra bilden. Kan vara så att några par finns på vinden också.
Tre trender kan noteras på senaste årens inköp:
1) Större andel kängor
2) Inte ett enda svart par
3) Dyrare (verkar som att gränsen för vad en sko får kosta hela tiden skjuts uppåt...:()
0323.jpg
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Hade städdag i dag så passade på att ta ett kort (svårt att få till det bra med mobil inomhus) på skor köpta senaste tre åren plus något par som inte kom med på förra bilden. Kan vara så att några par finns på vinden också.
Tre trender kan noteras på senaste årens inköp:
1) Större andel kängor
2) Inte ett enda svart par
3) Dyrare (verkar som att gränsen för vad en sko får kosta hela tiden skjuts uppåt...:()
0323.jpg
Snyggt!
Vad är det för skor längst upp till vänster.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Hade städdag i dag så passade på att ta ett kort (svårt att få till det bra med mobil inomhus) på skor köpta senaste tre åren plus något par som inte kom med på förra bilden. Kan vara så att några par finns på vinden också.
Tre trender kan noteras på senaste årens inköp:
1) Större andel kängor
2) Inte ett enda svart par
3) Dyrare (verkar som att gränsen för vad en sko får kosta hela tiden skjuts uppåt...:()
0323.jpg
Right on på punkt 3. Tyvärr gäller det ju faktiskt mer än skor... Kontot som får lida
 

MaxAnd

Omega
Hjälp!
Behöver nu ett par nya skor. Har nu ett par Loake boots som blivit riktigt sköna, men som ni själva märker går vi mot varmare tider.

Använder skorna till allt, men 90% går jag med skjorta/jeans/kostymbyxor.

Ge tips på bra skor (gärna som är lite bredare), modeller etc
 

Falken

Panerai
Någon som kan svara på hur meermin förhåller sig storleksmässigt mot Loake cannon? Samt vilken läst jag ska ha av hiro och Elton
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Hjälp!
Behöver nu ett par nya skor. Har nu ett par Loake boots som blivit riktigt sköna, men som ni själva märker går vi mot varmare tider.

Använder skorna till allt, men 90% går jag med skjorta/jeans/kostymbyxor.

Ge tips på bra skor (gärna som är lite bredare), modeller etc
Jag skulle rekommendera dig att kanske kolla på ett par Loake Badminton. Det har en G läst = en breddar läst och fungerar verkligen till allt!
IMG_1165.PNG

IMG_1166.PNG
 

Hutti

Cartier
Gå gärna igenom vad det är för skor. Inser genast att jag behöver ett lite ljusare par. Trevlig samling!

Övre raden fr. vänster : Septieme Largeur Wholecut, Gaziano & Girling Hove Oak Hatch Grain, Yanko Austerity Brogue MTO, Crockett & Jones Hallam.
Mittersta raden fr. vänster: Santoni Tassel Loafers, Crockett & Jones Westbourne, Italigente Napoli, Italigente Montenapoleone.
Främre raden fr. vänster: RM Williams Craftsman Yearling Chestnut, Loake Kempton, Loake Shoemaker.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Hjälp!
Behöver nu ett par nya skor. Har nu ett par Loake boots som blivit riktigt sköna, men som ni själva märker går vi mot varmare tider.

Använder skorna till allt, men 90% går jag med skjorta/jeans/kostymbyxor.

Ge tips på bra skor (gärna som är lite bredare), modeller etc

Jag skulle rekommendera dig att kanske kolla på ett par Loake Badminton. Det har en G läst = en breddar läst och fungerar verkligen till allt!
IMG_1165.PNG

IMG_1166.PNG

Säkert ett bra val, har i te sett dem i verkligheten. Tänk dock på att danite blir lite varmare än lädersulor. Tycker i alla fall jag.

Jag skulle föreslå dig att gå in till en skomakare som säljer exempelvis CJ och hör med dem. De kan rekommendera både läst och vidd på skorna. Jag kör ofta g på engelska skor men det beror lite på lästen.
 
Topp