• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
IMG_1979.JPG

Så, det blev modellen som var på rea hos Davidsons, då den i scotch-grain inte fanns i min storlek gick jag på roughout varianten. Ångrar mig verkligen inte (men skulle lätt kunna tänka mig den andra också).
Crockett & Jones Exmoor. Får pass på att berömma Davidsons för snabb leverans och tacka för chokladbiten som låg i sko-kartongen ;)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Skovårdssöndag!

Blev precis klar med dessa från Carlos Santos, nu går jag på mina Pembroke från Crockett & Jones. Körde kräm från Saphir i burgundy samt mörkbrunt vax från kiwi på tån. Det blir kräm och vax från Saphir i samma ton som mina Pembroke - tan. Mina Cavendish och Buttero i mocka fick sig en dusch av impregneringssprayen från Saphir.

Det är underskattat att sitta någon timme och putsa...

IMG_0425.JPG
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Skovårdssöndag!

Blev precis klar med dessa från Carlos Santos, nu går jag på mina Pembroke från Crockett & Jones. Körde kräm från Saphir i burgundy samt mörkbrunt vax från kiwi på tån. Det blir kräm och vax från Saphir i samma ton som mina Pembroke - tan. Mina Cavendish och Buttero i mocka fick sig en dusch av impregneringssprayen från Saphir.

Det är underskattat att sitta någon timme och putsa...

IMG_0425.JPG
Putsa skor på söndagar är verkligen själavård:)
 

McManaman

Cartier
Suktar efter ett par svarta c&j Audley, men priset skrämmer lite. Har ni tips på billigare alternativ men med i princip samma nivå på kvalitén? Så likt 337-lästen som möjligt eller möjligen något vidare fram. Tycker tex 348-lästen är alldeles för spetsig..
 

Hutti

Cartier
Suktar efter ett par svarta c&j Audley, men priset skrämmer lite. Har ni tips på billigare alternativ men med i princip samma nivå på kvalitén? Så likt 337-lästen som möjligt eller möjligen något vidare fram. Tycker tex 348-lästen är alldeles för spetsig..

Att hitta något i samma kvalité är typ omöjligt för ett mindre pris, vill du betala mindre får du räkna med sämre kvalité, betyder givetvis inte att dem är dåliga, bara sämre.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Ska nästa vecka åka på besök till Crockett & Jones fabrik i Northampton. Ska försöka ta en massa bilder och göra ett kortare reportage från resan. Är det dock någon som har några specifika frågor ang. deras produktion - säg till så framför jag dem!
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Ska nästa vecka åka på besök till Crockett & Jones fabrik i Northampton. Ska försöka ta en massa bilder och göra ett kortare reportage från resan. Är det dock någon som har några specifika frågor ang. deras produktion - säg till så framför jag dem!
Kul!! Har haft tanken själv i flera år -lite svårt att övertala familjen bara de gånger vi varit i London... Ser fram emot reportaget! Inga frågor, det räcker med att du hälsar. :)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Ska nästa vecka åka på besök till Crockett & Jones fabrik i Northampton. Ska försöka ta en massa bilder och göra ett kortare reportage från resan. Är det dock någon som har några specifika frågor ang. deras produktion - säg till så framför jag dem!
Inte så mycket en fråga, utan mer ett önskemål - fler skor i den underbara lästen 365!:D
(Men du får gärna fråga vilka modeller utöver Bangor och Islay som finns på denna läst!)
 

Tunnel

Omega
Jag har börjat klä mig mer vårdat på sistone och undrar vilka märken man ska kolla på om man vill ha läder skor som funkar bra i vardagligt och kanske lite mer mer finare tillställningar?

Finns det någon sko som går att likna med klockvärldens speedmaster/submariner :D?
 
D

Deleted member 5780

Guest
Jag har börjat klä mig mer vårdat på sistone och undrar vilka märken man ska kolla på om man vill ha läder skor som funkar bra i vardagligt och kanske lite mer mer finare tillställningar?

Finns det någon sko som går att likna med klockvärldens speedmaster/submariner :D?
Du har 333 sidor med inspiration i denna tråd.
Annars är det väl bara en prisfråga.
Kör själv en salig blandning men de som är populära på forumet är bl a
Lågskor Oxford = Loake Aldwych
Chelseaboot = RM Williams Blaxland
 

Tunnel

Omega
Du har 333 sidor med inspiration i denna tråd.
Annars är det väl bara en prisfråga.
Kör själv en salig blandning men de som är populära på forumet är bl a
Lågskor Oxford = Loake Aldwych
Chelseaboot = RM Williams Blaxland

Jag tycker att kolla igenom 333 sidor om skor när man inte har någon koll går att likna med att kolla igenom dagens klock tråd ihopp om köpråd ;)

Jag skall kolla in Loake, verkar vara i min pris klass!
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Jag har börjat klä mig mer vårdat på sistone och undrar vilka märken man ska kolla på om man vill ha läder skor som funkar bra i vardagligt och kanske lite mer mer finare tillställningar?

Finns det någon sko som går att likna med klockvärldens speedmaster/submariner :D?
Skovärldens speedmaster/submariner måste väl ändå vara Crockett & Jones? (Lite överprisade och lite tråkiga men genomgående bra kvalitet.:D)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag tycker att kolla igenom 333 sidor om skor när man inte har någon koll går att likna med att kolla igenom dagens klock tråd ihopp om köpråd ;)

Jag skall kolla in Loake, verkar vara i min pris klass!
Jag ska nog ställa frågan "jag har börjat bli lite mer analog i min stil, så vilken klocka ska jag köpa?" i dagens klocka-tråden.
 

Lolle

Panerai
Jag visste inte att jag trampade på några tår med min fråga, jag ber om ursäkt om min fråga uppfattas som ohövlig.
Fast jag måste säga att jag inte uppfattade dig som ohövlig.

Du måste helt enkelt fundera ungefär vilken prisklass du är bekväm med. Loake är ett väldigt bra insteg för 2500-3500 kr även om det finns ännu billigare (Meermin, Myrqvist mfl) så får du här väldigt bra skor för pengarna med Loake.

Loake export grade är inte alltför mycket dyrare men ett snäpp mer påkostade. C&J är ännu ett steg uppåt, jag förstår åsikten om överpris men det är ett säkert kort till väldigt bra skor. Sen finns det många fler där Vass kanske är en av mina favoriter men då är jag inte helt objektiv heller.

Lycka till, går ganska snabbt att fastna i ytterligare en sak att köpa/samla på när du väl börjat.
 

Tunnel

Omega
Fast jag måste säga att jag inte uppfattade dig som ohövlig.

Du måste helt enkelt fundera ungefär vilken prisklass du är bekväm med. Loake är ett väldigt bra insteg för 2500-3500 kr även om det finns ännu billigare (Meermin, Myrqvist mfl) så får du här väldigt bra skor för pengarna med Loake.

Loake export grade är inte alltför mycket dyrare men ett snäpp mer påkostade. C&J är ännu ett steg uppåt, jag förstår åsikten om överpris men det är ett säkert kort till väldigt bra skor. Sen finns det många fler där Vass kanske är en av mina favoriter men då är jag inte helt objektiv heller.

Lycka till, går ganska snabbt att fastna i ytterligare en sak att köpa/samla på när du väl börjat.

Tack för svaret!

Loake hade mycket roligt, verkar vara min prisklass :D!

Skall kolla upp Meermin och Myrqvist.
 
Topp