• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Angående diskussionen kring olika vax så kan jag rekommendera Glen Karens motsvarighet till Mirror Gloss från Saphir. Speciellt om (man som jag) är rätt "dålig" på att få till spitshinen med vanlig Pate de Lux.
 

Poppe

Cartier
Satan med. Impulsköpte ett par skor idag som inte alls var med i budgeten. Men jag har saknat en riktig oxford i något år nu.
Slantade upp 1990 kr för ett par Loake 1880 aldwych inklusive en burk creme 1925. Det är ett bra pris hoppas jag :)
IMG_20170604_161652.jpg
 

Jackee

Omega
Satan med. Impulsköpte ett par skor idag som inte alls var med i budgeten. Men jag har saknat en riktig oxford i något år nu.
Slantade upp 1990 kr för ett par Loake 1880 aldwych inklusive en burk creme 1925. Det är ett bra pris hoppas jag :)
Snyggt! :) Glöm inte att köpa skoblock annars kommer skorna att se fördärvliga ut inom en snar framtid.
 

Buffi

Panerai
Jag har finare skor för finare tillfällen men jag måste säga att som vardags-läderskor så är jag väldigt nöjd med dom här låga bootsen från Vagabond för typ en tusenlapp.
Tunnt skönt läder, behaglig lädersula, och ser ganska bra ut! Börjar synas en del slitage på dom nu dock, eftersom de blivit använda en del :)

lTUxXyN.jpg
 

Guden

Cartier
Tänkte slå ett slag för Massimo Duttis loafers, om det är någon som är ute efter ett par "billigare".
1199kr fick jag ge för dem - de kommer förmodligen att ingå i deras rea inom kort (gissar jag).
Helt ok kvalité, inte alls besviken som jag brukar vara med deras övriga sortiment.

Fil 000.jpeg


Har nu ställt in siktet på att handla ett par bruna i lite bättre kvalité.
Har sett "Yanko" dyka upp här ett antal gånger, men är det någon som äger deras loafers?
Rättare sagt, dessa: https://www.skolyx.se/sv/skor/306-tassel-loafer-ljusbrun-mocka.html
Jag är lite rädd att de ska vara för höga, som majoriteten av loafers. Mina massimo dutti är lite tunnare och grymt smidiga.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag behöver nåt sånt där riktigt jävla somrigt att bära de dagarna man tycker det är för varmt för ett par riktiga sneakers, eller när man ska till stranden t.ex.

Typ loafers/espadrillos-ish. Vill inte pröjsa särskilt mycket, typ max 1500 spänn.

Nån som sitter på nåt bra tips?
 
Jag behöver nåt sånt där riktigt jävla somrigt att bära de dagarna man tycker det är för varmt för ett par riktiga sneakers, eller när man ska till stranden t.ex.

Typ loafers/espadrillos-ish. Vill inte pröjsa särskilt mycket, typ max 1500 spänn.

Nån som sitter på nåt bra tips?
IMG_3316.PNG
Tycker personligen att priset är högt sett till vad det är, men är sugen på att hugga ett par för samma ändamål du ovan beskrivit.
 

Djstrahl

Omega
Tänkte slå ett slag för Massimo Duttis loafers, om det är någon som är ute efter ett par "billigare".
1199kr fick jag ge för dem - de kommer förmodligen att ingå i deras rea inom kort (gissar jag).
Helt ok kvalité, inte alls besviken som jag brukar vara med deras övriga sortiment.

Fil 000.jpeg


Har nu ställt in siktet på att handla ett par bruna i lite bättre kvalité.
Har sett "Yanko" dyka upp här ett antal gånger, men är det någon som äger deras loafers?
Rättare sagt, dessa: https://www.skolyx.se/sv/skor/306-tassel-loafer-ljusbrun-mocka.html
Jag är lite rädd att de ska vara för höga, som majoriteten av loafers. Mina massimo dutti är lite tunnare och grymt smidiga.
Jag tycker Yanko gör bra skor, men kan inte uttala mig om deras tasselloafer. Den här länken kanske hjälper dig lite. :) http://www.manolo.se/artiklar/artik...risvart-alternativ-for-specialbestallda-skor/
 

Jackee

Omega
Har nu ställt in siktet på att handla ett par bruna i lite bättre kvalité.
Har sett "Yanko" dyka upp här ett antal gånger, men är det någon som äger deras loafers?
Rättare sagt, dessa: https://www.skolyx.se/sv/skor/306-tassel-loafer-ljusbrun-mocka.html
Jag är lite rädd att de ska vara för höga, som majoriteten av loafers. Mina massimo dutti är lite tunnare och grymt smidiga.
Emil som äger Skolyx är en av de trevligaste personerna jag har mött. Så dra iväg en fråga till honom! Du kommer definitivt få hjälp tills du känner dig nöjd.
 

Fredig

Cartier
Jag behöver nåt sånt där riktigt jävla somrigt att bära de dagarna man tycker det är för varmt för ett par riktiga sneakers, eller när man ska till stranden t.ex.

Typ loafers/espadrillos-ish. Vill inte pröjsa särskilt mycket, typ max 1500 spänn.

Nån som sitter på nåt bra tips?

Lägg inte pengar på dessa typer av skor... Vet att hm kör lite espadrillos i vit, beige, olivgrön etc..
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag behöver nåt sånt där riktigt jävla somrigt att bära de dagarna man tycker det är för varmt för ett par riktiga sneakers, eller när man ska till stranden t.ex.

Typ loafers/espadrillos-ish. Vill inte pröjsa särskilt mycket, typ max 1500 spänn.

Nån som sitter på nåt bra tips?
Kanske? https://www.mrporter.com/en-se/mens/designers/Rivieras

Eller Tods loafers? Klippte mina på någon rea för runt 1300kr, men kan vara svårt att hitta nu..
 
Topp