• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Chris Cage

Omega
2-Faktor
Åh herregud. Bild på hela outfiten tack!
Ikväll är det dags.
IMG_1994.JPG
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Äntligen blev det en kort resa till London så man kunde få tag i ett par C&J Beaumont 2!
beaum2-2.jpg

(snodd bild från deras hemsida)

Ut o prova dem direkt på gatorna, handgrade är så mjuka och sköna out-of-the-box så inga problem att gå i dem hela dagen direkt.
beaum2-1.jpg

Fattar inte att inte hammargruppen tar in denna modell till Sverige! :-|
 

MartinGFX

Cartier
Några fler i Stockholm som är sugna på sam-beställa lite skoblock från skolyx och få mer pengar över till klockor? ;)

Jag ska tänkte klippa två par.
 

Lolle

Panerai
Jag hoppas att ingen har missat att detaljerna kring årets Super Trunk Show har släppts:
http://www.shoegazing.se/2017/06/25/shoegazing-super-trunk-show-2017/

Rekommenderar starkt att alla som har möjligt att ta sig dit gör det. Det är inte varje gång man får möjlighet att träffa och kunna beställa från Hiro Yanagamachi här i Sverige. Värt varenda krona.
Riktigt trevligt utbud med högt och lågt, kunde inte hålla mig ifrån att anmäla mig och ta en weekend ner till huvudstaden :)
 

Lolle

Panerai
Det gör du rätt i! :) Själv ska jag försöka kvala in till finalen i skoputs SM igen.
Lycka till, jag kan agera hejaklack om du kvalar in till finalen - själv är jag nöjd nog efter en klassisk avslutning på söndagen, nämligen att just putsa upp några skor efter veckan som har gått :)
 

kalufsen

Panerai
Kunde inte hålla mig, har velat testa A Meccariello väldigt länge nu men aldrig riktigt vågat ta steget. Kändes dock helrätt nu när thesabot precis lanserat sin webbshop med sin private label tillverkad av just Mecca!

Nu får vi se om de lever upp till mina förväntningar och hur de passar på foten!

Beställde: Birch in Misty Nuvolato Calf.

Capture1.JPG


Capture.JPG
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Kunde inte hålla mig, har velat testa A Meccariello väldigt länge nu men aldrig riktigt vågat ta steget. Kändes dock helrätt nu när thesabot precis lanserat sin webbshop med sin private label tillverkad av just Mecca!

Nu får vi se om de lever upp till mina förväntningar och hur de passar på foten!

Beställde: Birch in Misty Nuvolato Calf.
Snyggt! Har oxå viljat prova Meccariello länge. Fyll gärna på med resultatet/känslan när du får skorna!
 

WiktorK

Omega
Lyckades få potatissallad på en av mina mockaskor igår, farligt med sommarbuffé :)

Tyvärr blev det en trist fettfläck av potatissalladen. Hur gör jag bäst för att få bort den? Har läst många husmorsknep, men inte vågat testa än.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Lyckades få potatissallad på en av mina mockaskor igår, farligt med sommarbuffé :)

Tyvärr blev det en trist fettfläck av potatissalladen. Hur gör jag bäst för att få bort den? Har läst många husmorsknep, men inte vågat testa än.
Galltvål. Vatten. Skrubba.
 

Moody

Rolex
Hallå!
Har aldrig använt "finskor" förut och nu tänkte jag köpa ett par till hösten, de som faller mig mest i smaken är Loake Aldwych
IMG_2052.JPG

Men eftersom jag aldrig haft ett par liknande så är jag inte säker på vad jag tycker om dem, så min fråga lyder, finns det något billigt märke som ändå håller hög kvalité? Säg runt 1500. Tacksam för all hjälp jag kan få!



Mvh Adrian
 

Korsvold

Omega
Hallå!
Har aldrig använt "finskor" förut och nu tänkte jag köpa ett par till hösten, de som faller mig mest i smaken är Loake Aldwych
IMG_2052.JPG

Men eftersom jag aldrig haft ett par liknande så är jag inte säker på vad jag tycker om dem, så min fråga lyder, finns det något billigt märke som ändå håller hög kvalité? Säg runt 1500. Tacksam för all hjälp jag kan få!



Mvh Adrian

Meermin är väl så billigt du kommer undan. Har ett par av deras svarta oxford och även Loake Aldwych. Upplever att skinnet på mina Meermin håller likvärdig klass med mina Loake vad gäller gångveck osv. Sulan är inget att klaga på. Dock är mina Meermin betydligt mer obekväma/hårdare, speciellt i hälen. Är det något du tänker använda ofta så hade jag personligen lagt ner de extra slantarna på Loake eller Yanko eller dylikt. Ska du bara ha dem till något bröllop då och då så tycker jag Meermin känns prisvärt.
 

Moody

Rolex
Meermin är väl så billigt du kommer undan. Har ett par av deras svarta oxford och även Loake Aldwych. Upplever att skinnet på mina Meermin håller likvärdig klass med mina Loake vad gäller gångveck osv. Sulan är inget att klaga på. Dock är mina Meermin betydligt mer obekväma/hårdare, speciellt i hälen. Är det något du tänker använda ofta så hade jag personligen lagt ner de extra slantarna på Loake eller Yanko eller dylikt. Ska du bara ha dem till något bröllop då och då så tycker jag Meermin känns prisvärt.
Tack för bra svar! Det blir att använda dem till vardags om jag köper, så kanske köper ett par begagnade Loakes.
 

Korsvold

Omega
Tack för bra svar! Det blir att använda dem till vardags om jag köper, så kanske köper ett par begagnade Loakes.

Har varit väldigt nöjd med mina Loake får jag säga. Använt dem rätt flitigt under fem års tid och de håller ihop bra.
Tack för bra svar! Det blir att använda dem till vardags om jag köper, så kanske köper ett par begagnade Loakes.

Ett alternativ till Loake är även Herring, som om jag förstår det ska vara likvärdiga Loake vad gäller material och produktion men ett par hundralappar billigare (vågar inte ta gift på det dock). De kör rea på en hel del modeller nu.
 

Blyfot

Cartier
Har varit väldigt nöjd med mina Loake får jag säga. Använt dem rätt flitigt under fem års tid och de håller ihop bra.


Ett alternativ till Loake är även Herring, som om jag förstår det ska vara likvärdiga Loake vad gäller material och produktion men ett par hundralappar billigare (vågar inte ta gift på det dock). De kör rea på en hel del modeller nu.

Är till och med Loake som gör en del av Herrings skor :D
 

Lolle

Panerai
Jag håller med övriga angående Meermin, helt ok men upplever dem inte som lika sköna.

Yanko och Loake är säkra klassiker i den prisvärda klassen, herring har varit bra de jag testat.

Ett märke jag själv funderar på att testa är Myrqvist ifrån Herrstil, om de är bra så är 2000kr inkl frakt verkligen prisvärt.
 

Blyfot

Cartier
Skulle definitivt satsat på aldwych om du nu fastnat för dem! Extremt hög kvalitetskänsla. Går att få under 2000 om du hittar ett par på rea :)
Hittade för 1500kr inne på Rizzos rea några dagar sedan, så inte helt omöjligt att få till riktigt bra pris.
 
H

Hysteria

Guest
Lyckats jobba mig upp till 50 inlägg och får nu äntligen skriva i den här tråden :)
Kommer nog aldrig glömma när jag köpte mina första lite finare pjuck på Ströms i Stockholm. Ville ha ett par cleana utan krusiduller, och det första jag möts av uppe på övervåningen är dessa;
mor1.jpg

Exakt det jag sökte. Helt hajpad går jag fram till kassan och ska betala. "Det blir 3000kr tack". Helvete. Ska jag köpa skor för 3 lax? Det är ju bara brudar som gör!
Nu blev det ju för svårt att backa ur när jag stod där i kassan och upprepade gånger sagt till personalen (som jag verkligen tycker är grymma, än idag, men lite "stroppigt" är det ju inne på Ströms ändå..) att dessa skulle jag ha, så jag klipper skorna och knatar hemåt.
To-date ett av mina bästa köp, någonsin. Hade skorna i nästan 3 år, passade perfekt till kostym men även till skjorta / chinos. Fantastisk skön passform, sula, ja allt..
Så bra att jag t.om för bara några veckor sedan gick in på jakt efter nya skor (hade ju dumt nog klampat runt med dojorna i härliga Sveriges alla säsonger och väder), och träffar samma säljare som hälsar på mig vid förnamn. Är man två meter lång och smal så blir det rätt ofta att man klipper Stenströms x-long sleeve slimfit när det kommer till skjortor, så jag har ju ändå sprungit där inne en hel del genom åren. Men oavsett, imponerad av servicen.

Han kommer ihåg att jag köpt just Moreschi-skorna, så han visar upp en "clean modell utan krusiduller". Det är exakt likadana pjuck som jag köpte för 3 år sedan. Utan att ens tänka på det säger jag - "Dom ska vi ha, det blir bra så". Sedan dess har intresset för skor, men också märket, växt en hel del. Så när jag har tillräckligt med pengar för att lägga en order på sisådär 30-40.000 för ett par nya skor, så kommer det med största sannolikhet falla på dessa skönheter. Enjoy..
mor2.jpg
mor3.jpg
mor4.jpg
mor5.jpg
mor6.jpg
 

Jackee

Omega
Roligt att du har hittat ett märke du verkligen gillar! Om du är beredd att lägga dom pengarna på ett par skor skulle jag verkligen rekommendera att titta in hos Skoaktiebolaget. Där har du möjligheten att få lite mer "bang for the buck" så att säga.

Ett annat tips är att ta det lite lugnt med köpen. Slå inte till på en massa modeller på en och samma gång. Bygg sakta men säkert upp en skogarderob. Annars kommer du ha en massa modeller som du inte tycker om.
 
Topp