• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Hutti

Cartier
Lädersulan är väldig känslig och dessutom väldigt hal. Att använda lädersula när det är lite vått på marken är ingen fara men risken finns att fukten går in i lädret. Alternativet är att du använder galoscher ute när det är riktigt ruggigt väder ;) https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/swims-classic-overshoe-orange.html

Lädersulan är inte alls väldigt känslig. Klart man ska undvika vatten, snö osv om man kan. Men det är inte ens värdskris att ha på dem en dag det regnar. Jag kör med mina lädersulor oavsett om det regnar eller inte under sommarhalvåret.
http://www.shoegazing.se/forumen/topic/ladersula-fordelar-och-nackdelar/

Lädersulan är hal, tills den har slitits upp så att den har en yta som inte är helt slät. Ifall detta är ett problem med nya skor kan man använda lite sandpapper för att slipa ner sulan för fäste.
 

Hutti

Cartier
För er som missat, så säljer jag av mina skoblock för extra-utförsäljningspris till klocksnack medlemmar då jag uppskattar detta community och kommit över en hel del billiga grejer på forumets köp och sälj, speciellt på lifestyle köp och sälj. Därmed vill jag bidra med lite fynd också.

Så för er som missat så säljer jag av det sista utav lagret, här på KS för priset 159kr styck vid köp av 1-2st, vid köp av 3 eller fler är styckpriset 129kr. Skynda fynda, har redan sålt halva lagret på 2 dagar. Finns storlek 43 och 44 i lager kvar.

https://klocksnack.se/threads/skoblock-159kr-styck-inkl-frakt.76516/
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Paketöppning...
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Det blev ett par C&J Hallam idag. På rea dessutom:)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Är i behov av nya stövlar till sommarstugan. Skall man satsa på hunter short eller ett par bean boot från ll bean (har ett par hemma). Eller annat ok förslag?
 

Gabriel90

Panerai
Kan varmt rekommendera märket: J By Hudson till dem som vill ha bekväma finskor/vardagsskor.
Kör endast deras skor några år tillbaka, riktigt sköna till ett överkomligt pris.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Såg ut som Vagabond när jag googlade. Missar jag något?
Nej det tror jag inte du gör.
Men jag håller med om att Hudson är smäckra och i vissa fall både bekväma och snygga skor för den som inte vill pynta 3-4 lök för ett par dojor med Stureplanscredd som kanske inte ens är sköna att gå i.
Med det sagt så blir ju skor i Vagabond-segmentet lite av en slit och släng grej.
Jag har några såna och några brittiska kvalitetsskor. Lite som att jag kan uppskatta byxor från Incotex men även chinos från NN07.
 

Sonos

Omega
Har ett par Loake 1880 Export Grade som jag nu använt på ett bröllop. Efter ett par timmar på dansgolvet så har både alkohol och rosblad (som låg utspridda på golvet och för övrigt blir lika hala som såpa mellan golvet och lädersulan) nu gjort fina små fläckar på mina kära skor. Någon som har tips på hur jag kan få bort dessa på bästa sätt utan att förstöra lädret?
 

MartinGFX

Cartier
Lyckades köpa aningen för stora loafers så de glappar lite. Någon som testat såna hälgrepp man fäster i bakkappan på skon? Värt att testa eller är det lika bra att sälja skiten och ta förlusten som en man?
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Har du testat lägga in en sula? Brukar bygga upp lite :)

Hjälper sällan på loafers eftersom du inte kan snöra åt skon. Här handlar det nog mer om att hälen ramlar ut vilken man inte kommer ifrån bara för att man hamnar högre upp i skon. Jag hade kollat med skomakeri och eventuell extra förstärkt hälkappa.
 

MartinGFX

Cartier
Hjälper sällan på loafers eftersom du inte kan snöra åt skon. Här handlar det nog mer om att hälen ramlar ut vilken man inte kommer ifrån bara för att man hamnar högre upp i skon. Jag hade kollat med skomakeri och eventuell extra förstärkt hälkappa.
Min tanke precis, får ta en sväng förbi skomakaren i helgen!
 
Topp