Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Skruvmejslar

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av mruhr, 10 december 2015.

1. mruhr
    Trådstartare

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    Undrar var man kan köpa skruvmejslar för bandbyte samt ev. annat man kan behöva. Verkar finnas någon boetthållare med skruv också. Är ute efter god kvalitet men utan att ruinera mig. Undrar också hur man vet vilken storlek man behöver, har inte hittat något mha google

jabla gillar detta.
  2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Säkert intressant för många här.
    Tror du har större chans att få svar i hemslöjdsdelen. @Denke kanske kan flytta.

mruhr gillar detta.
  3. mruhr
    Trådstartare

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    Stort tack

4. mruhr
    Trådstartare

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    Kanske ska tillägga att kanske @Denke vet, då det är en Anonimo det handlar om.

5. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Jag vet inte på rak arm vilken storlek som gäller för just Anonimo. Jag har dock lite olika skruvmejslar i olika storlek så när jag bytte band på Anonimon jag hade så tog jag bara en mejsel jag hade i lådan (om jag inyte minns fel, tror inte att man får med någon mejsel för bandbyte från Anonimo). Ett tips kan ju vara att köpa ngt billigt mejselset så ser du vilken storlek som passar. Sedan är det ju bara att beställa en Bergeon-variant eller motsvarande för den storlek du har mest användning för.

Strindberg och mruhr gillar detta.
  6. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
  7. mruhr
    Trådstartare

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
  8. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Så kan det ju vara? Tänkte inte på det:eek: ; men jag sökte snabbt upp denna skruvmejsel. Om du har modellen på klockan så borde det inte vara så svårt att hitta rätt storlek ? Allternativt fråga Anonimo från deras hemsida. http://www.anonimo.com/

mruhr gillar detta.
  9. mruhr
    Trådstartare

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    Har frågat men inget svar, har trålat Internet utan att hitta något vettigt