• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

skulle du köpa den här klockan?

KenKun

Patek
2-Faktor
hur håller den värdet? är det ett märke som fortsätter dala? har läst ngt om att man tappar 50-60% av värdet när man plockar ut den...


Haha, jo, om du satsar på en RW, utgå ifrån att värdet kommer att rasa! Beror nog inte så mycket på kvalitén. Handlar nog mest om att märket inte är så poppis. Att de kör ETA verk bidrar nog också en del...
 

wotan

Rolex
Haha, jo, om du satsar på en RW, utgå ifrån att värdet kommer att rasa! Beror nog inte så mycket på kvalitén. Handlar nog mest om att märket inte är så poppis. Att de kör ETA verk bidrar nog också en del...

just det som får mig att hålla tillbaka, känns trist att köpa en klocka som har listpris 25 kakor och sen bara kommer fortsätta dala i värde. då spar jag hellre pengar till något annat märke som behåller någon form av grundvärde.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
just det som får mig att hålla tillbaka, känns trist att köpa en klocka som har listpris 25 kakor och sen bara kommer fortsätta dala i värde. då spar jag hellre pengar till något annat märke som behåller någon form av grundvärde.


Men om du verkligen gillar klockan, och tänker ha den som en keeper, så spelar det ingen större roll. "Förlust" blir det bara om du väljer att sälja den vidare ;)
 

wotan

Rolex
Men om du verkligen gillar klockan, och tänker ha den som en keeper, så spelar det ingen större roll. "Förlust" blir det bara om du väljer att sälja den vidare ;)

det lustiga är att jag egentligen verkligen inte skulle ha en sån klocka, men sen ramlar man in på en AD och tänker aaah den där är ju snygg.... egentligen är jag ju på jakt efter en beater :)
 
RW är väl inte det första man tänker på när ordet "värdebeständig" kommer upp. Men får du den för halva nypriset har du ju begränsat nedsidan rejält. Utan att ha koll på modellen så brukar ju en automat-kronograf trots allt ha ett visst värde. Någon som ägt RW och sålt kanske kan chippa in om hur lätt/svårt det är att sälja märket.

Med detta sagt skulle jag rekommendera att bara köpa en klocka om du verkligen går igång på den...
 

Ariseb

Breitling
RW är roliga klockor, om man får de billigt och köper vintage... Jag skulle personligen inte köpa en RW för 12-13 TSEK med tanke på andra alternativ som finns för liknande summa. RW håller dessutom värdet väldigt dåligt generellt är min erfarenhet så jag skulle tacka nej till erbjudandet och satsa på en longines eller rolig omega.:)
 

JohanHLM

Rolex
Precis den modellen men med svart tavla var min första dyrare klocka för 3-4 år sedan. Köpte den begagnad (tror den var drygt 1 år) men i princip oanvänd för drygt 8 k. Bytte bort den knappt 1 år senare mot en annan klocka som enligt mig hade minst samma värde. Gillar du den och kan få en ny för 12-13 k så tror jag inte det blir någon större förlust jämfört med andra varumärken.
 

wotan

Rolex
Vad är du ute efter? Kronograf eller ej? Nytt eller begagnat? Du verkar vara helt lost i klockträsket :blackalien:

Vilken Omega Quartz tänker du på?

Jag är så lost man kan bli, vill ha klockor för 3-400 000 känns det som;)

Tror den kallas bond? Enkel urtavla med "vågbakgrund" blå ser riktigt snyggt ut. Sett några gamla annonser här:)
 

wotan

Rolex
Precis den modellen men med svart tavla var min första dyrare klocka för 3-4 år sedan. Köpte den begagnad (tror den var drygt 1 år) men i princip oanvänd för drygt 8 k. Bytte bort den knappt 1 år senare mot en annan klocka som enligt mig hade minst samma värde. Gillar du den och kan få en ny för 12-13 k så tror jag inte det blir någon större förlust jämfört med andra varumärken.

Vad tyckte du om den och vad bytte du den mot?:)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Jag gillar Raymond Weil. Snygga klockor helt enkelt.
Kvalitén har jag ingen aning om.
Har en känsla av att de är populärare utomlands så kanske är på wus etc man ska sälja.
Med det sagt så är ju 26k för mycket. Halva priset skulle jag def kunna köpa för.
 

JohanHLM

Rolex
Vad tyckte du om den och vad bytte du den mot?:)
Jag gillade under den tid jag ägde men skulle nog inte uppskatta den idag. Tycker kronan är oproportionerligt stor, trippel datum känns sådär samt skruven till ramen runt sekund visningen kan man fråga sig om den passar in. I övrigt tycker jag kvaliteten var bra!
Den byttes mot en Oris Titan C (som även den är såld sedan länge :) ) eftersom jag ville ha en klocka på länk.
 

Icaras

Rolex
Jag är så lost man kan bli, vill ha klockor för 3-400 000 känns det som;)

Tror den kallas bond? Enkel urtavla med "vågbakgrund" blå ser riktigt snyggt ut. Sett några gamla annonser här:)
Haha. Tar sin tid innan man hittat sin smak, även om det gick ganska fort för min del (läste mycket ;)).

SMP finns nog fortfarande för runt för 10k. Tycker 2254/2264, är snyggast :)
 

wotan

Rolex
Måste säga att detta forum är awesome, många som engagerar sig och kommer med värdefull info!
 

paradis

Audemars
380304_2127750708708_989262146_n (1).jpg
Till 50% halva priset, klart att jag skulle,om jag hade gillar märke. Inget större fel på R.W. inte kanske så populär i Sverige, men helt Ok i Europa.......:) Hittade en bild på min Tango.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Provade en Lonines kronograf idag och tyckte den var riktigt bra flr pengen, men det är ju mer pengar ön du eventuellt lägger på denna.
 
RW är ju tyvärr en dålig andramarknad på så även om du får den för halva priset så kommer du förlora stort!!:) om du nu tänkt o ha den ett tag men är det en klocka du tänkt ha i många år så kör!
 
Topp