• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skulle klockbutiker på internet vara seriösa?....

Köper du klockor på internet?


  • Totala väljare
    171

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror detta är starten på ett mysigt samarbete mellan KS och Jarl Sandin så att vi KS-are i GBG-regionen i fortsättningen ska kunna handla hos dem till bra priser istället för att behöva vända oss till STHLM eller gråhandlare. Det är min känsla. ;)
 

Akerhage

Cartier
Hade ju varit ett trevligt samarbete helt klart, isf hade jag kunnat tänka mig köpa nästa klocka hos dem. De har varit mycket trevliga mot mig de gånger jag fick gå dit med min Omega, även att klockan inte var köpt hos dem. Så hade varit trevligt få visa uppskattning och köpa nästa klocka där, men det är inte "10.000kr dyrare trevligt". Men någon tusenlapp hit eller dit lätt värt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hade ju varit ett trevligt samarbete helt klart, isf hade jag kunnat tänka mig köpa nästa klocka hos dem. De har varit mycket trevliga mot mig de gånger jag fick gå dit med min Omega, även att klockan inte var köpt hos dem. Så hade varit trevligt få visa uppskattning och köpa nästa klocka där, men det är inte "10.000kr dyrare trevligt". Men någon tusenlapp hit eller dit lätt värt.
Tror inte detta kommer hända. Hur många paketöppningstrådar har du sett från STHLM-butiker? Säkert 100. Hur många har du sett från butiker i GBG? Kan bara komma på tre (en 114060, en IWC som Chrisse köpte och en gulddykar-IWC) och det finns det en anledning till. STHLM-butikerna är till synes mer benägna att skapa återkommande kunder. RobE har ju blivit som KS fritidsgård vilket jag tror gynnar både säljare och köpare.

Nu menar jag på intet sätt att butikerna i GBG inte anstränger sig, för det har varit några event, men man kan ju lätt dra slutsatsen att STHLM-butikerna har bättre relationer med sina kunder. Vi har ju ett gäng göteborgare som ofta åker upp till STHLM för att köpa nya klockor, främst hos RobE och det finns ju självklart anledningar till det.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det enda den här trådstarten åstadkommer hos mig är ett geniunt ointresse för att göra affärer nämnda AD. Istället för att framhålla fördelarna med att handla i butik så tar man 1(!) taffligt mejl som "bevis" på att internethandeln är oseriös. Det är helt makalöst korkat. Kanske ska tolkas som desperation, någon som vet hur det står till med försäljningen hos ADn?

Var det inte Jarl Sandin förresten som för några månader sedan hade en skylt i butiken som påståd att klockor köpta på internet inte hade någon garanti? Om det är samma AD så måste det vara någon i den butiken som har rejält otur när de tänker.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tror inte detta kommer hända. Hur många paketöppningstrådar har du sett från STHLM-butiker? Säkert 100. Hur många har du sett från butiker i GBG? Kan bara komma på tre (en 114060, en IWC som Chrisse köpte och en gulddykar-IWC) och det finns det en anledning till. STHLM-butikerna är till synes mer benägna att skapa återkommande kunder. RobE har ju blivit som KS fritidsgård vilket jag tror gynnar både säljare och köpare.

Nu menar jag på intet sätt att butikerna i GBG inte anstränger sig, för det har några event, men man kan ju lätt dra slutsatsen att STHLM-butikerna har bättre relationer med sina kunder. Vi har ju ett gäng göteborgare som ofta åker upp till STHLM för att köpa nya klockor, främst hos RobE och det finns ju självklart anledningar till det.

Jag tror 100 är extremt lågt uppskattat..
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det var otrevligt och kortfattat formulerat tycker jag.

Jag tycker Fredrik kom med relevant information även om källhänvisning saknas.
Det blir intressant att se vad forumledningen gör åt det misstänkta trollet som använder sig av befintligt företagsnamn.

Än en gång, vi sitter ju på info medlemmar inte har. Att bluffa kan ibland vara svårt. Men självklart kan ju någon ha kuppat rejält.. Men sannolikheten...
 

hollow123

Rolex
Vet att det tagits kontakt med Jarl Sandin och de dementerar att de har något med tråden att göra.

Känns ju rent spontant som att det är JS. Kontot är reggat två dagar innan vårt fantastiskt trevliga event vi hade med dem i fjol. De svarade även kvickt på en prisförfrågan under gtg-kvällen i den tråden. Känns ju skumt om en mästertrollare väntar ett helt år med att skapa denna tråd i ett rent "smutskastningssyfte"?!
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Det inte är jag som haft kontakt med dem personligen utan bara läst vad Torulf hos Jarl Sandin skrivit när han fick vetskap om denna tråden.

Där en del i hans mail var att det inte är dem som skrivit detta. Hur som helst så tänkte jag att det kunde vara intressant för tråden att få veta detta då det spekulerades i om så var fallet men det verkar ju inte vara så intressant för vissa (menar ej dig) så jag håller nog mina tankar för mig själv i fortsättningen.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det inte är jag som haft kontakt med dem personligen utan bara läst vad Torulf hos Jarl Sandin skrivit när han fick vetskap om denna tråden.

Där en del i hans mail var att det inte är dem som skrivit detta. Hur som helst så tänkte jag att det kunde vara intressant för tråden att få veta detta då det spekulerades i om så var fallet men det verkar ju inte vara så intressant för vissa (menar ej dig) så jag håller nog mina tankar för mig själv i fortsättningen.

Och hur vet du att han talar för hela butiken?
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Och hur vet du att han talar för hela butiken?

Det vet inte jag. Men då det spekuleras i tråden om det verkligen är Jarl Sandin som skrivit inlägget och du enbart kommer med dryga svar som vanligt istället för att konstruktivt meddela hur det står till (som du onekligen verkar veta) så bidrog jag med den information jag hade. Om du vet precis hur saker och ting är men inte vill delge det till forumet av någon anledning är det väl inte svårare än så att bara säga att den biten kommer att klargöras och nu behöver vi inte diskutera mer om det. Om vi alla skulle sitta och vänta på att någon (du) kommer med korrekt svar på alla frågor så blir det ju inte så mycket diskussion på forumet...
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det vet inte jag. Men då det spekuleras i tråden om det verkligen är Jarl Sandin som skrivit inlägget och du enbart kommer med dryga svar som vanligt istället för att konstruktivt meddela hur det står till (som du onekligen verkar veta) så bidrog jag med den information jag hade. Om du vet precis hur saker och ting är men inte vill delge det till forumet av någon anledning är det väl inte svårare än så att bara säga att den biten kommer att klargöras och nu behöver vi inte diskutera mer om det. Om vi alla skulle sitta och vänta på att någon (du) kommer med korrekt svar på alla frågor så blir det ju inte så mycket diskussion på forumet...

Vore det inte konstigt om vi admin började outa medlemmar? Om det skulle ifrågasättas vem du är, skulle du då vilja att jag gick ut med ditt namn?

Det enda jag kan säga är att sannolikheten för att detta är ett troll är inte jättehög.

Självklart kan vi ha fel och det vore tråkigt. Läser du dock alla inläggen från TS så kanske bilden nyanseras?
 
Topp