• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skulle KS-andan acceptera DW

Är DW-älskarna välkomna till klocksnack?

  • Självklart, dom är några batteribyten ifrån en Submariner från Nymans.

  • Ja, vi lurar ner dom i Vintage-mörkret och omvänder dem.

  • Gärna! Dom blir lätta byten på Köp & Sälj

  • Nej, på allvar, när DW-tråden startas loggar jag ut för alltid.

  • Sorry, jag vill inte vara med i en klubb som vill ha DW med i klubben.

  • Kanske är DW min nästa beater.

  • Har sålt av mina Invicta på 48mm och kör dressiga DW numera, jag måste nig starta en tråd.

  • KS für alle! Alla skall med, snart kör vi en DW GTG.

  • Ja DW är OK, men homage till DW är förbjudet.


Resultatet är endast synligt efter enkät.

Cliff

Panerai
2-Faktor
Satt och funderade på om den hjärtliga KS-andan skulle klara av anstormningen av DW-älskare. En verklighet med exempelvis "Den stora DW tråden" eller kanske "Dagens DW-bild" eller varför inte "Din nästa DW" som ständigt uppdaterade och populära trådar?

Lägg din röst:
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ser inga problem alls med det! Kan inte vara för intet som forum ledningen döpte detta forum til Klocksnack!

Sen går det väl och diskutera huruvida DW är bra som klockmärke! Är inget märke jag går igång på personligen, men jag skulle säkert kunna köpa det ifall det var en klocka som mina ungar hade velat ha, om jag nu hade haft kids! Hellre det, än att dom inte bar en klocka alls!

Men killen som startade DW måste ju ha gjort någonting rätt då han går med miljardvinst!
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Ser inga problem alls med det! Kan inte vara för intet som forum ledningen döpte detta forum til Klocksnack!

Sen går det väl och diskutera huruvida DW är bra som klockmärke! Är inget märke jag går igång på personligen, men jag skulle säkert kunna köpa det ifall det var en klocka som mina ungar hade velat ha, om jag nu hade haft kids! Hellre det, än att dom inte bar en klocka alls!

Men killen som startade DW måste ju ha gjort någonting rätt då han går med miljardvinst!
Tack för input. Jag gissar, notera gissar, att du har en aningen mer öppet synsätt en majoriteten här. Men jag kan ha fel. Själv så skulle jag kunna äga en DW, men kommer föga troligt göra det. Men tycker DW är bra på det dom ska vara bra på och låtsas inte vara något de inte är, så dom får min respekt men knappast min handledstid pga hård konkurrens.
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Ärligt talat, vem fan bryr sig? Om vi nu ska peka ut ett märke tycker jag Michael Kors är betydligt värre. Det handlar dock inte om märken, det handlar om varför man bär klocka. Vissa/många ser det uteslutande som en modeaccessoar, och jag tror spontant att dessa personer inte skulle uppskatta våra diskussioner här. Därmed inte sagt att dessa personer kanske börjar intressera sig mer för klockor. Det här med klockor är ju inte direkt något man föds med. :rolleyes:
 

oggtrean

Omega
2-Faktor
Ärligt talat, vem fan bryr sig? Om vi nu ska peka ut ett märke tycker jag Michael Kors är betydligt värre. Det handlar dock inte om märken, det handlar om varför man bär klocka. Vissa/många ser det uteslutande som en modeaccessoar, och jag tror spontant att dessa personer inte skulle uppskatta våra diskussioner här. Därmed inte sagt att dessa personer kanske börjar intressera sig mer för klockor. Det här med klockor är ju inte direkt något man föds med. :rolleyes:
Håller helt med, DW är åtminstone ett företag som sysslar med klockor och inget annat. Med något undantag för armband på senare tid. I och med att det går så in i h*lvete bra för dem fyller ju uppenbarligen ett hål på marknaden.
 

RBJSWE

Cartier
Svarade bittert först, men ändrade mig sen. Alla har säkert sina trådar och märken som inte är intresserant här. Bara att strunta i. Däremot vill jag nog inte att Köp och Sälj skulle översvämmas av DW, Skagen osv.
 

Lolle

Panerai
Jag personligen skulle inte ha något emot det precis som affe sa så hade jag tom kunnat köpa en ifall någon jag känner önskade sig en DW, dock ej till mig själv.

Exempelvis har jag en kollega som skulle köpa present till sin fru och bad om tips då han funderade på en klocka. Det var bara att inse att presenten inte här till mig själv utan till någon med annat intresse och en annan syn på klockor. Så mitt tips blev helt enkelt just en DW eller Michael Kors och lägga pengar på en väska istället. Jag skulle ha kunnat rekommendera Oris eller Longines till exempel men hon hade inte uppskattat om ens lika mycket då det är varumärken hon inte kände till och i hennes smak
troligen inte finare klockor.

Däremot till mig själv så anser jag helt enkelt inte att DW har någon klocka jag skulle vilja ha. Det finns många andra klockor för samma pengar eller till och med billigare som tilltalar mig mer och känns mer påkostade.

Ser någon på stan med en DW så ser jag inte på något sätt ner på personen däremot är min fördom sådan att jag inte misstänker att personerna har något större klockintresse.

Hade jag sett samma person med den Timex, Swatch eller ännu hellre kanske en Vintageklocka på handleden hade mina fördomar tolkat det annorlunda. Givet att tillfälle gavs hade jag mycket väl i sådana fall kunna ge en komplimang och ev pratat någon minut om ett gemensamt intresse.

Dagar jag har väldigt gott om tid alternativt är något uttråkad hade jag säkert kunnat bläddra igenom en tråd om DW, jag hade troligen även tryckt gilla på inlägg som antingen har en välkomponerad bild, är sakligt skriven, eller på något annat sätt tillför något positivt.

Andra dagar med mindre tid att bläddra igenom forumtrådar Kan jag hjälpa enkelt hoppa över sådana trådar så för min del är det bara välkommet så länge det är sakligt.
 

Weberg

Audemars
Vad skulle i så fall en DW-tråd handla om? Kids som tipsar varandra om billiga nato straps? Hur man blingar ett 50-kronors urverk?
Jag förstår inte. JAG KRÄVER TYDLIGHET!
 

JB_XII

Rolex
Vore ju mer intressant om DW valde att släppa en automatisk modell. Ett in-house verk från DW :p
Det hade ju livat upp det hela.
Nä, DW gör det dem gör. De förser allmönheten med ett smycke som är väldigt stilrent, men någon vidare urverk är det ju inte :cool:
 

Jooiie

Omega
Precis som någon annan nämnde så var DW startskottet för mitt intresse också. Fick den i present och var riktigt nöjd. Sen började jag läsa på lite om klockor och då tog det fart, inte långt därefter köpte jag en Oris. Sen en Omega. Och några Seiko..

Kommer jag någon gång köpa en ny DW? Nä
Kommer jag sälja min? Kommer jag använda den? Tveksamt. Den får ligga kvar i lådan med dött batteri och påminna mig om tiden innan jag hade mardrömmar om klockor. Och hängde här. :)
 
Topp