• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skulle ni byta en GMT 1675 mot en DD 1803?

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
1675/1680 på oyster vs 1803 utan länk känns rent spontant som en förlustaffär (beroende på skick och tillbehör såklart). Jag får nog också säga att du bör byta bort OQ'n och in med 1803 på läder och uppgradera till länk när och om det passar.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
1675/1680 på oyster vs 1803 utan länk känns rent spontant som en förlustaffär (beroende på skick och tillbehör såklart). Jag får nog också säga att du bör byta bort OQ'n och in med 1803 på läder och uppgradera till länk när och om det passar.

Har du kvar din?
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Gulderan är över.. för nu.. Hon fick vandra vidare och har ersatts med GMTIIC

Hur trivs du med din gobit? :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
1675/1680 på oyster vs 1803 utan länk känns rent spontant som en förlustaffär (beroende på skick och tillbehör såklart). Jag får nog också säga att du bör byta bort OQ'n och in med 1803 på läder och uppgradera till länk när och om det passar.
Kan förtydliga att när jag skrev byta så menade jag ej några specifika objekt. Dvs, säljer jag min GMT för låt säga 40k och köper en DD head-only för 37k så behåller jag mellanskillnaden i fickan själv ;)
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Kan förtydliga att när jag skrev byta så menade jag ej några specifika objekt. Dvs, säljer jag min GMT för låt säga 40k och köper en DD head-only för 37k så behåller jag mellanskillnaden i fickan själv ;)

Jahaja, uppfattade som att du hade ett bytesförslag straight-up 1675 vs 1803. Men dåså, då har du koll på grejorna :) Kör på! 1803 är en fantastisk klocka som skänkte mig mycket nöje under tiden jag hade den :)

h9tlojU.jpg
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Om du redan kommit in i tankarna på att genomföra bytet så är det väl bara att köra på!

Men personligen, efter min egna smak, så hade jag bytt bort OQ istället :)

När man ser bilden som TomasBc postade ovan så kan man inte göra annat än att hålla med om att DD på läder är sjukt snyggt.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
...en med länk (javisst, det finns många som föredrar sin DD på skinnband, men...).

Sen har jag ju min pet peeve med klockor med samma färg på boett som tavla som alltid ser lite på rymmen ut utan länk.
Är nog snare på jakt efter en DD i guld, som har den silvriga/ljusare tavlan, som skapar lite mer kontrast. Tror herr minister Spencer66 har just den tavlan....
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
När ändå hela KS samlade 1803 expertis är samlad passar jag på att fråga - kan man använda 1803 på länk flitigt utan att länken blir rasslig eller hur står det till? Tänker vintage utan solida länkbitar.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
När ändå hela KS samlade 1803 expertis är samlad passar jag på att fråga - kan man använda 1803 på länk flitigt utan att länken blir rasslig eller hur står det till? Tänker vintage utan solida länkbitar.

Bär man den tight och gör rent länken regelbundet ska det vara lugnt, har jag hört :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
När ändå hela KS samlade 1803 expertis är samlad passar jag på att fråga - kan man använda 1803 på länk flitigt utan att länken blir rasslig eller hur står det till? Tänker vintage utan solida länkbitar.

Har en gammal kollega som använde sin dagligen i 2.5 år utan något större slitage. Tricket är att hålla den tight.
 

Nicke

Breitling
Har kikat på den, såg rätt trevlig ut. Men jag vill nog ha head-only ;)

Ni som har koll, visst åker man på tull och moms om man köper från USA? Eller går det att komma förbi det på något sätt? Har varit inne på denna sida och det finns en hel del som jag går igång på :). Fan var i San Francisco i juni men hade inte koll på denna butik då. Reste dessutom men en kompis som är helt ointresserad av klockor...

//N
 

A.Gold

Omega
Att sälja 1675 och OQn för att köpa en på länk är ju i min bok det ultimata. Förstår dock att du inte vill det så då tycker jag att du bör försöka skaka fram en DD genom att sälja OQn.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Jo tack, jag vet. Jag kan tillägga att jag har läst din "Dagens klocka av Aurum" två gånger igår och en gång idag. Har alltid funderat varför jag har gillat din bättre än andras, och i helgen kom jag på att det är just för att din har 5 minute track. Hoppas min nästa klocka kan bli en sådan!

För er som inte har läst Aurums "Dagens klocka" gör det.
https://klocksnack.se/threads/dagens-klocka-av-aurum-torsdag-v-5.3400/
 
  • Like
Reactions: par

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jo tack, jag vet. Jag kan tillägga att jag har läst din "Dagens klocka av Aurum" två gånger igår och en gång idag. Har alltid funderat varför jag har gillat din bättre än andras, och i helgen kom jag på att det är just för att din har 5 minute track. Hoppas min nästa klocka kan bli en sådan!

För er som inte har läst Aurums "Dagens klocka" gör det.
https://klocksnack.se/threads/dagens-klocka-av-aurum-torsdag-v-5.3400/

Tackar! Att tavlan är helmatt gör även det sitt.
 
Topp