Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Skumma grejer på Ebay och vad gäller egentligen?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Mforce, 7 januari 2016.

1. Mforce
    Trådstartare

Mforce Biskop

Jag bjöd tidigt och la in ett maxbud på en klocka från en välrenommerad Japansk säljare på Ebay.
    Blev efter ett par dagar överbjuden.
    Tänkte inte mer på det förrän jag kollade den mailen igår och såg att jag vunnit auktionen till en bra slant under mitt maxbud.
    Trodde i min enfald att det inte var tillåtet att dra tillbaka bud på Ebay men så måste ha skett.
    (Ska väl tillägga att jag inte är ett dugg ledsen över det här ;) )

Tidigare bjöd jag på en annan klocka utan reservationspris som säljaren helt sonika drog tillbaka.
    Helt plötsligt var den bara borta. Inga förklaringar vare sig från säljare eller Ebay.
    Trodde jag också var emot reglerna.
    (Den gången störde det mig ofantligt då jag höll på att göra ett jätteklipp på en svårfångad sak. )

Nån annan som varit med om når liknande?
    Vad gäller egentligen?

2. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Tycker också att sånt här händer hela tiden.
    Tex blir jag förvånansvärt ofta erbjuden "second chance", alltså att köpa varan efter att jag kommit tvåa i budgivningen...

Mforce gillar detta.
  3. Spindel

Spindel Biskop

Jag tror det är tillåtet om du har högre betyg som köpare än personen som vinner (säljaren säljer hellre till dig eftersom ditt betyg innebär mindrestrul)

Camo00 och Mforce gillar detta.
  4. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Det kan inte vara säljarens "kompis" som vunnit budgivningen och som sen drar sig ur?

Camo00, stelah och Mforce gillar detta.
  5. JLC

JLC Stadsbo

Från:
    Sollentuna
    Också sett detta då jag ofta kollar och ibland budar på grejjer på Ebay.
    Kan vara så att de gör som många som säljer hus, avböjer och kör en visning till eller avstår sälja trots Accept-pris...

Jag brukar som ett tips generellt vara försiktig med säljare som har mindre än 10 kommentarer/sälj och som inte svarar korrekt på frågor och som i övrigt inte har ett sortiment som stämmer med varan de säljer. Typ en Rolex och resten plastleksaker för runt 100kr styck...

Mforce gillar detta.
  6. Mforce
    Trådstartare

Mforce Biskop

Fast i det här fallet förlorade ju säljaren ca 15% på det. Därför så jäkla udda.
    Kan ju iofs vara så som @Spindel säger att vinnaren hade så kassa stats att buden kunde ogiltigförklaras för att slippa strul.
    Alternativet är väl att säljaren var hygglig och lät budet gå tillbaka.

Bra för mig!

JLC gillar detta.
  7. JLC

JLC Stadsbo

Från:
    Sollentuna
    sant

Mforce gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield