• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skx 007, dålig gångreserv

Frele

Cartier
Hej!

Har en Skx00 som jag tänkt sälja till en vän. Han har lånat den en tid för utvärdering, men enligt honom är gångreserven dålig. Håller inte ens över natten. Vad kan detta bero på? Finns det någon quickfix?

Mvh
Fredrik
 

Daniel J

Omega
Enda rätta är ju att dra upp den maximalt manuellt och sedan låta den ligga för att mäta gångreserven.

Att försöka mäta en sutomats reserv medan den bärs går inte.
 

Daniel J

Omega
Varför har man valt en sån tokig konstruktion?

Är det vanligt?
Jag har aldrig hört talas om mekanisk klocka som inte går att vrida upp manuellt med kronan innan.

Man lär så länge....
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Varför har man valt en sån tokig konstruktion?
Är det vanligt?
Jag har aldrig hört talas om mekanisk klocka som inte går att vrida upp manuellt med kronan innan.
Man lär så länge....

Det är väldigt vanligt, ja. Urverket kostar cirka 400kr och är ett standardverk som funnits länge.
 

Clerkenwell

Omega
2-Faktor
Har samma problem. Köpt på creationwatches i december. Garantikortet är stämplat med "Watches Dealer RSL" och det finns även en datumstämpel. Räcker det för ett garantiärende och vart vänder jag mig isf?
 

Clerkenwell

Omega
2-Faktor
Kan bekräfta att internationell garanti inte gäller för klockor med halvifyllda garantikort köpta på ställen som CW. Creationwatches tar inget ansvar utan hänvisar till Optura som i sin tur nekar service pga ej ifyllt garantikort. Förmodligen inget nytt under solen men kan vara bra att ha noterat om någon annan undrar.
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Inte säkert något behöver bytas men en service behövs helt klart. Med tanke på vad ett nytt verk kostar är det tveksamt om du ens kan få en hobbyskruvare att göra det billigare (om ingen ställer upp kostnadsfritt vill säga).
 
Topp