Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

SKX007 i klorinbad..får ej av vridringen

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Doncorleone, 26 juli 2015.

1. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Som rubriken lyder får jag inte av vridningen utan att repa hela klockan, så i mitt försök att bleka vridringen har jag i ren frustration nu lagt hela klockan i ett klorin-bad..

Har ett par direkta frågor
    - kommer klockan gå sönder eller överlever diverse packningar etc. Klorin badet?
    - hur länge bör den ligga i badet?

Det är söndag och jag har rätt tråkigt inomhus då den svenska sommaren gör sig påmind så ni får tycka att jag är sjuk i huvudet, men klarar den 12 timmar i en frys hoppas jag att den klarar detta med bravur och att resultatet blir ett blekt insert.

Mvh "kemisten"

theargonaut gillar detta.
  2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Låter som en bättre idé att försöka få av bezeln först, även om det blir lite repor. Om du ändå ska bleka vridringen (så att den ser mer använd ut) gör väl inte några repor någonting. Tror inte packningarna mår så bra av klorin...

Doncorleone gillar detta.
  3. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Skulle möjligen funka att hänga den med bezeln ner i klorin? Men rekommenderar det inte. Inte doppa hela klockan.

4. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Pensla klorin på inlägget i stället?

Stomatologen och Doncorleone gillar detta.
  5. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Tack för svar - tog ur klockan och fick till slut bort vridringen utan att klockan fick några fler jack/repor.

Hur länge bör ringen ligga i klorin? Finns det nått annat jag kan göra för att bleka eller räcker det med klorin?

Mvh

6. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Kör den i diskmaskin , högsta värmen .

7. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Thanks! Får prova det efter några timmar i klorinet.

Ako gillar detta.