• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SKX007 i klorinbad..får ej av vridringen

Doncorleone

Cartier
Som rubriken lyder får jag inte av vridningen utan att repa hela klockan, så i mitt försök att bleka vridringen har jag i ren frustration nu lagt hela klockan i ett klorin-bad..

Har ett par direkta frågor
- kommer klockan gå sönder eller överlever diverse packningar etc. Klorin badet?
- hur länge bör den ligga i badet?

Det är söndag och jag har rätt tråkigt inomhus då den svenska sommaren gör sig påmind så ni får tycka att jag är sjuk i huvudet, men klarar den 12 timmar i en frys hoppas jag att den klarar detta med bravur och att resultatet blir ett blekt insert.

Mvh "kemisten"
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Låter som en bättre idé att försöka få av bezeln först, även om det blir lite repor. Om du ändå ska bleka vridringen (så att den ser mer använd ut) gör väl inte några repor någonting. Tror inte packningarna mår så bra av klorin...
 

Doncorleone

Cartier
Tack för svar - tog ur klockan och fick till slut bort vridringen utan att klockan fick några fler jack/repor.

Hur länge bör ringen ligga i klorin? Finns det nått annat jag kan göra för att bleka eller räcker det med klorin?

Mvh
 
Topp