• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SKX007 med super oyster

newk15

Cartier
Det är dags att köpa mig min första automat. :) Jag har tänkt införskaffa en SKX007 med (super) oyster bracelet och undrar således var ni rekommenderar att den införskaffas. Jag har kikat runt på olika ställen (cronograph, klockson, 21jewels, ebay etc.), men då jag inte har någon erfarenhet av någon av dessa sidor vill jag kolla med er först. Jag är intresserad av ett nytt exemplar och att handla säkert och gärna billigt. Vad är ert förslag, och varför? Jag gillar alltså oyster bättre än jubilee-armbandet!

Tack för hjälpen!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det fin s massa olika. Bäst är nog att köpa det super oyster som ligger här på köp och sälj och därefter köpa en skx på exempelvis creationwatches. Wjean på ebay säljer också bra super oysters. Det finns massa versioner. Vissa har solida ändlänkar, andra har vikta. Vissa avsmalnar från 22mm till 18mm, medan andra avsmalnar till 20, eller inte alls. Yobokies säljer också super oysters. Gå in på yobokies.com och kolla.
 

newk15

Cartier
yonsson skrev:
Det fin s massa olika. Bäst är nog att köpa det super oyster som ligger här på köp och sälj och därefter köpa en skx på exempelvis creationwatches. Wjean på ebay säljer också bra super oysters. Det finns massa versioner. Vissa har solida ändlänkar, andra har vikta. Vissa avsmalnar från 22mm till 18mm, medan andra avsmalnar till 20, eller inte alls. Yobokies säljer också super oysters. Gå in på yobokies.com och kolla.

Är det någon särskild annons du menar här på köp och sälj? Jag kan inte hitta något själv. Är det någon väsentlig skillnad på de förslag på länkförsäljare du gav (eller den CaptainOats tipsade om), eller kan jag ta vilken som? Jag har beställt klockan från chronograph.com nu i alla fall. Steg 1 av 2. :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
newk15 skrev:
yonsson skrev:
Det fin s massa olika. Bäst är nog att köpa det super oyster som ligger här på köp och sälj och därefter köpa en skx på exempelvis creationwatches. Wjean på ebay säljer också bra super oysters. Det finns massa versioner. Vissa har solida ändlänkar, andra har vikta. Vissa avsmalnar från 22mm till 18mm, medan andra avsmalnar till 20, eller inte alls. Yobokies säljer också super oysters. Gå in på yobokies.com och kolla.

Är det någon särskild annons du menar här på köp och sälj? Jag kan inte hitta något själv. Är det någon väsentlig skillnad på de förslag på länkförsäljare du gav (eller den CaptainOats tipsade om), eller kan jag ta vilken som? Jag har beställt klockan från chronograph.com nu i alla fall. Steg 1 av 2. :)
Kanske detta? Finns ingen bild på det, och jag vet inte om det är ett s.k. superoyster...
https://klocksnack.se/viewtopic.php?f=4&t=5053&p=76672&hilit=seiko+oyster#p76672
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det var den jag menade, ja.
PMa och fråga. Det står dock skruvade länkar, så då ska det vara ett super oyster. Det är ju dock en fördel om den är till rätt modell.
 

newk15

Cartier
Jag vill tacka för hjälpen genom att bjuda på mitt första wristshot. ;) Den packades upp i överljud och slängdes hafsigt på för att omgående föreviga ögonblicket.

Har för övrigt tagit kontakt med Martin som ni tipsade om. Fingers crossed att det är rätt armband!
 

Bilagor

  • bild-4.JPG
    bild-4.JPG
    393.3 KB · Visningar: 2,532

Rber

Audemars
2-Faktor
Grattis! Så jäkla gött att få riva upp nya paket. Hade gärna slagit till på en SKX igen men behöver verkligen ingen tyvärr.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag köpte mitt superoyster till skx007 från nått som hette strapcode.com kostade 430kr och tog 5 dagar från hong kong till Sverige.
 

AndyAnd

Cartier
Köp av Wjean på ebay, du kommer inte bli besviken! Solida ändlänkar och inte avsmalnande spänne. Skruvade länkar, grym kvalité! Jag har själv köpt till en skx009.
 

Smulan

Rolex
newk15 skrev:
Det är dags att köpa mig min första automat. :) Jag har tänkt införskaffa en SKX007 med (super) oyster bracelet och undrar således var ni rekommenderar att den införskaffas. Jag har kikat runt på olika ställen (cronograph, klockson, 21jewels, ebay etc.), men då jag inte har någon erfarenhet av någon av dessa sidor vill jag kolla med er först. Jag är intresserad av ett nytt exemplar och att handla säkert och gärna billigt. Vad är ert förslag, och varför? Jag gillar alltså oyster bättre än jubilee-armbandet!

Tack för hjälpen!


Det där låter snyggt! Lånar både idén och tråden lite med frågan om samma länk passar till
SEIKO Prospex Diver 6R15 Automatic SBDC001 ?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! Helt klart en bra start på ett växande intresse! Nu går det snabbt utför, eller uppåt, hur man nu ser det. ;)

AndyAnd skrev:
Köp av Wjean på ebay, du kommer inte bli besviken! Solida ändlänkar och inte avsmalnande spänne. Skruvade länkar, grym kvalité! Jag har själv köpt till en skx009.
Har dock hört att det kan ta upp till en månad innan hans grejer anländer.

Smulan skrev:
Det där låter snyggt! Lånar både idén och tråden lite med frågan om samma länk passar till
SEIKO Prospex Diver 6R15 Automatic SBDC001 ?
Nej, men det finns massa olika bra länkar till sumon också (super oyster, hammer, anvil mm). Kolla på yobokies.com
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Smulan skrev:
Inga problem. Eftersom trådstartaren kanske letar vidare, så lägger jag upp en länk till yobokies här:

http://www.thewatchsite.com/index.php?a ... posts;u=59

Hittar man något man gillar, så sätter man in pengar via paypal på (frakten ingår i priserna):
yobokies @ yahoo . com . hk , alternativt mailar och frågar honom innan, så han har det man vill köpa hemma.
Han är bra att ha att göra med och ganska snabb på att skicka. Bra kvalle på grejerna, men läs noga, om det exempelvis är viktigt för dig att ändlänkarna är solida, för det är de inte på alla versioner.
 

AndyAnd

Cartier
Jag fick min länk efter någon vecka men det är möjligt.

AndyAnd skrev:
Köp av Wjean på ebay, du kommer inte bli besviken! Solida ändlänkar och inte avsmalnande spänne. Skruvade länkar, grym kvalité! Jag har själv köpt till en skx009.
Har dock hört att det kan ta upp till en månad innan hans grejer anländer.
 

HenkeW

Breitling
Jag vill tacka för hjälpen genom att bjuda på mitt första wristshot. ;) Den packades upp i överljud och slängdes hafsigt på för att omgående föreviga ögonblicket.

Har för övrigt tagit kontakt med Martin som ni tipsade om. Fingers crossed att det är rätt armband!

Var köpte du ifrån till slut? Och vad fick du lägga på tull och moms? /vill också bli med 007
 

newk15

Cartier
Var köpte du ifrån till slut? Och vad fick du lägga på tull och moms? /vill också bli med 007

Hej (och fredtiger)! :)

Jag köpte den från Chronograph.com, men jag köpte den med nato (http://chronograph.com/store/mli_viewItem.asp?idproduct=1141). Jag tänkte att jag kunde beställa hem super oyster i efterhand, vilket dessvärre inte hunnit bli av än. Skulle gärna göra det från någon här på KS!

Jag betalade $192,6 men fick sen också betala moms (samt tull vill jag minnas, jag har papprena hemma och är borta på semester i några veckor till). Tull samt moms vill jag minnas var 12 % + 25 % = 37 % av priset på klockan, vilket blir ungefär 460 SEK. Alltså betalade jag ungefär, allt som allt, 1700 kr för min SKX007. Vilket kap! Vill minnas att jag hittade den något billigare på någon annan sida, men beslöt mig för Chronograph då de fått väldigt positiv kritik från flera andra sidor. Jag vill helt enkelt vara säker på att jag får det jag beställer.

Härligheten kom i en fin brun liten låda i hastig fart (och den dåliga kvaliteten beror på kameran, inte klockan :) )! Jag kan ge mer konkret info när jag kommit hem. Men jag kan inte annat än varmt rekommendera Chronograph.
OkCau5D.jpg
 

PierreS

Cartier
Jag har köpt 4-5 Seiko från Watchhubs.com och kan varmt rekommendera dom. Bra priser, snabba leveranser och hittills har jag inte åkt på varken tull eller moms men det kan man ju aldrig vara säker på att klara sig undan dessvärre!

Här är länken till deras SKX007k på gummi men de har även på jubilee för 55:- extra om man hellre vill ha det.
De har dessutom fri frakt :)

http://watchhubs.com/en/diver-s-watches/182-seiko-divers-mens-rubber-band-skx007k1-skx007.html

Bara att komplettera med ett Super Oyster från valfri leverantör. Själv har beställt x antal band o länkar från Strapcode vilket också funkat smärtfritt för mig :D

Lycka till!

Med vänlig hälsning,
P
 

Henrik A

Omega
Alltså betalade jag ungefär, allt som allt, 1700 kr för min SKX007. Vilket kap! Vill minnas att jag hittade den något billigare på någon annan sida,
Många missar att det ofta är billigare att handla från England eller Tyskland. Jag har handlat några Seiko från Citywatches i England och det har alltid funkat smidigt. Priserna är inkl frakt och eftersom det är inom EU tillkommer inget.
http://www.citywatches.co.uk/seiko/seiko-automatic-divers-rubber-band-skx007k1-skx007k.html
Pundet har stärkts lite de senaste veckorna men det är fortfarande billigt, med dagens kurs blir det 1564 SEK.
 

HenkeW

Breitling
Stort tack för svaren och tipsen! Blir att slå till på en 007a snart. Svårt att bestämma sig för vilken sida dock :)
 
Topp