Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

SKX007 med super oyster

Diskussion i 'Diskussion' startad av newk15, 22 mars 2013.

1. newk15
    Trådstartare

newk15 Stadsbo

Det är dags att köpa mig min första automat. :) Jag har tänkt införskaffa en SKX007 med (super) oyster bracelet och undrar således var ni rekommenderar att den införskaffas. Jag har kikat runt på olika ställen (cronograph, klockson, 21jewels, ebay etc.), men då jag inte har någon erfarenhet av någon av dessa sidor vill jag kolla med er först. Jag är intresserad av ett nytt exemplar och att handla säkert och gärna billigt. Vad är ert förslag, och varför? Jag gillar alltså oyster bättre än jubilee-armbandet!

Tack för hjälpen!

2. morrism

morrism Friends of KS

Creationwatches.com brukar komma upp

3. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

4. newk15
    Trådstartare

newk15 Stadsbo

5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Det fin s massa olika. Bäst är nog att köpa det super oyster som ligger här på köp och sälj och därefter köpa en skx på exempelvis creationwatches. Wjean på ebay säljer också bra super oysters. Det finns massa versioner. Vissa har solida ändlänkar, andra har vikta. Vissa avsmalnar från 22mm till 18mm, medan andra avsmalnar till 20, eller inte alls. Yobokies säljer också super oysters. Gå in på yobokies.com och kolla.

6. newk15
    Trådstartare

newk15 Stadsbo

Är det någon särskild annons du menar här på köp och sälj? Jag kan inte hitta något själv. Är det någon väsentlig skillnad på de förslag på länkförsäljare du gav (eller den CaptainOats tipsade om), eller kan jag ta vilken som? Jag har beställt klockan från chronograph.com nu i alla fall. Steg 1 av 2. :)

7. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Kanske detta? Finns ingen bild på det, och jag vet inte om det är ett s.k. superoyster...
    http://klocksnack.se/viewtopic.php?f=4&t=5053&p=76672&hilit=seiko+oyster#p76672

8. yonsson

Från:
    GBG
    Det var den jag menade, ja.
    PMa och fråga. Det står dock skruvade länkar, så då ska det vara ett super oyster. Det är ju dock en fördel om den är till rätt modell.

9. newk15
    Trådstartare

newk15 Stadsbo

Jag vill tacka för hjälpen genom att bjuda på mitt första wristshot. ;) Den packades upp i överljud och slängdes hafsigt på för att omgående föreviga ögonblicket.

Har för övrigt tagit kontakt med Martin som ni tipsade om. Fingers crossed att det är rätt armband!

Bifogade filer:

• bild-4.JPG
      bild-4.JPG
      Filstorlek:
      831,2 KB
      Visningar:
      1.941
    yonsson gillar detta.
  10. Rber

Rber Biskop

Grattis! Så jäkla gött att få riva upp nya paket. Hade gärna slagit till på en SKX igen men behöver verkligen ingen tyvärr.

11. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Jag köpte mitt superoyster till skx007 från nått som hette strapcode.com kostade 430kr och tog 5 dagar från hong kong till Sverige.

12. AndyAnd

AndyAnd Stadsbo

Från:
    Väst
    Köp av Wjean på ebay, du kommer inte bli besviken! Solida ändlänkar och inte avsmalnande spänne. Skruvade länkar, grym kvalité! Jag har själv köpt till en skx009.

13. Smulan

Smulan Biskop

Från:
    Stadsholmen

Det där låter snyggt! Lånar både idén och tråden lite med frågan om samma länk passar till
    SEIKO Prospex Diver 6R15 Automatic SBDC001 ?

14. yonsson

Från:
    GBG
    Grattis! Helt klart en bra start på ett växande intresse! Nu går det snabbt utför, eller uppåt, hur man nu ser det. ;)

Har dock hört att det kan ta upp till en månad innan hans grejer anländer.

Nej, men det finns massa olika bra länkar till sumon också (super oyster, hammer, anvil mm). Kolla på yobokies.com

15. Smulan

Smulan Biskop

Från:
    Stadsholmen
    Tack Yonsson!

16. yonsson

Från:
    GBG
    Inga problem. Eftersom trådstartaren kanske letar vidare, så lägger jag upp en länk till yobokies här:

http://www.thewatchsite.com/index.php?a ... posts;u=59

Hittar man något man gillar, så sätter man in pengar via paypal på (frakten ingår i priserna):
    yobokies @ yahoo . com . hk , alternativt mailar och frågar honom innan, så han har det man vill köpa hemma.
    Han är bra att ha att göra med och ganska snabb på att skicka. Bra kvalle på grejerna, men läs noga, om det exempelvis är viktigt för dig att ändlänkarna är solida, för det är de inte på alla versioner.

17. AndyAnd

AndyAnd Stadsbo

Från:
    Väst
    Jag fick min länk efter någon vecka men det är möjligt.

Har dock hört att det kan ta upp till en månad innan hans grejer anländer.

18. AndyAnd

AndyAnd Stadsbo

Från:
    Väst
    Oj vad galet det blev... :)

19. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Tog bara nån vecka för mig med.
    Dom var det minst ett år sen.

20. HenkeW

HenkeW Torpare

Var köpte du ifrån till slut? Och vad fick du lägga på tull och moms? /vill också bli med 007

21. fredtiger

fredtiger Stadsbo

Också nyfiken då jag ska beställa en i veckan tänkte jag. Billigaste jag hittat är watchhubs.com men känner inte till något om dem.

22. fredtiger

fredtiger Stadsbo

Föresten, grattis till en riktigt fin och cool klocka! Till skillnad mot Rber "behöver" jag verkligen en...:D

23. newk15
    Trådstartare

newk15 Stadsbo

Hej (och fredtiger)! :)

Jag köpte den från Chronograph.com, men jag köpte den med nato (http://chronograph.com/store/mli_viewItem.asp?idproduct=1141). Jag tänkte att jag kunde beställa hem super oyster i efterhand, vilket dessvärre inte hunnit bli av än. Skulle gärna göra det från någon här på KS!

Jag betalade $192,6 men fick sen också betala moms (samt tull vill jag minnas, jag har papprena hemma och är borta på semester i några veckor till). Tull samt moms vill jag minnas var 12 % + 25 % = 37 % av priset på klockan, vilket blir ungefär 460 SEK. Alltså betalade jag ungefär, allt som allt, 1700 kr för min SKX007. Vilket kap! Vill minnas att jag hittade den något billigare på någon annan sida, men beslöt mig för Chronograph då de fått väldigt positiv kritik från flera andra sidor. Jag vill helt enkelt vara säker på att jag får det jag beställer.

Härligheten kom i en fin brun liten låda i hastig fart (och den dåliga kvaliteten beror på kameran, inte klockan :) )! Jag kan ge mer konkret info när jag kommit hem. Men jag kan inte annat än varmt rekommendera Chronograph.[​IMG]

24. newk15
    Trådstartare

newk15 Stadsbo

Bjuder på ett wrist shot här ifrån Spanien så länge.[​IMG]

JonatanLarsson och Smulan gillar detta.
  25. PierreS

PierreS Stadsbo

Jag har köpt 4-5 Seiko från Watchhubs.com och kan varmt rekommendera dom. Bra priser, snabba leveranser och hittills har jag inte åkt på varken tull eller moms men det kan man ju aldrig vara säker på att klara sig undan dessvärre!

Här är länken till deras SKX007k på gummi men de har även på jubilee för 55:- extra om man hellre vill ha det.
    De har dessutom fri frakt :)

http://watchhubs.com/en/diver-s-watches/182-seiko-divers-mens-rubber-band-skx007k1-skx007.html

Bara att komplettera med ett Super Oyster från valfri leverantör. Själv har beställt x antal band o länkar från Strapcode vilket också funkat smärtfritt för mig :D

Lycka till!

Med vänlig hälsning,
    P

26. fredtiger

fredtiger Stadsbo

Tack för info och bilder!

27. Henrik A

Henrik A Bonde

Många missar att det ofta är billigare att handla från England eller Tyskland. Jag har handlat några Seiko från Citywatches i England och det har alltid funkat smidigt. Priserna är inkl frakt och eftersom det är inom EU tillkommer inget.
    http://www.citywatches.co.uk/seiko/seiko-automatic-divers-rubber-band-skx007k1-skx007k.html
    Pundet har stärkts lite de senaste veckorna men det är fortfarande billigt, med dagens kurs blir det 1564 SEK.

28. viktor.stefansson

viktor.stefansson Stadsbo

Från:
    Sandviken
    Även jag har köpt min SKX007 via watchhubs. Tror jag betalade 1160 eller så. Inga problem alls, ingen tull eller moms. Kan rekommendera dem.

29. HenkeW

HenkeW Torpare

Stort tack för svaren och tipsen! Blir att slå till på en 007a snart. Svårt att bestämma sig för vilken sida dock :)

Mårtenssons ur Brookfield