Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

SKX007

Diskussion i 'Diskussion' startad av Roland-1970, 13 januari 2014.

1. Roland-1970
    Trådstartare

Roland-1970 Bonde

Denna superba dykare kan ju både köpas som "koreatillverkad" (eller vad det nu är) och som "japantillverkad"?
    Japanmodellen är en aning dyrare men inte så det skriker, men finns det någon egentlig kvalitetsskillnad mellan dem? urverkets gångnogrannhet eller liknande?
    En skillnad jag vet är att J-modellens tavla säger "21 jewels", men detta står inte på K-modellen, men verket är samma)
    I mina ögon vill jag ha "made in japan", men spelar det egentligen någon roll vilken?

2. Mako

Mako Bonde

Från:
    Saltsjöbaden
    Länk, bild kanske eller ska alla på forumet googla o_O

3. JayJay

JayJay Biskop

Det är inga skillnader förutom tillverkningsplats och texten på tavlan... men alla vill ändå ha en J, även jag. Det är helt enkelt coolare, punkt

4. JayJay

JayJay Biskop

Behövs inte... Alla som vet svaret vet oxå hur en 007 ser ut.

Glidarn, Icaras, HeliDive och 3 andra gillar detta.
  5. Mako

Mako Bonde

Från:
    Saltsjöbaden
    Ok, då får ni alla fortsätta den här tråden själva

6. ozzyozzy

ozzyozzy Friends of KS

Fast jag tycker nog tavlan utan texten är coolare ändå, trots att det inte blir en japansk japan.

7. Roland-1970
    Trådstartare

Roland-1970 Bonde

8. Cyklisten

Cyklisten Borgare

Jag är nöjd med min 007K.

TheBengan, Limpas, Bodén och 1 annan gillar detta.
  9. Bodén

Bodén Borgare

Saknar min liiite nu.

10. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Jag tycker inte det spelar någon roll, men skillnaden är ju 250kr typ så om du sover bättre på nätterna med en J-variant ta den ;)
    Förövrigt en grym klocka, jag hat-älskar min. Har Svårt för dag och datumvisning men så mkt pang för pengen och perfekt beater :)

11. mace

mace Stadsbo

Hade jag varit du hade jag sparat pengarna på den, bortsett från tavlan, identiska Malaysia-modellen och istället köpt till en bättre länk, oyster från wjean exempelvis. Smart? Tack!

12. Obeedoobe

Obeedoobe Friends of KS

Från:
    Snåland
    Kör skx007. Ville inte ha mer kladd på tavlan. Välj den som tilltalar dig mest.

Mvh

13. aleks

aleks Friends of KS

Jag köpte en J-variant. Tänkte att om man ändå ska köpa Seiko kan man ju köpa en som är tillverkad på rätt ställe.

Roland-1970 gillar detta.
  14. Rockenfeller

Rockenfeller Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Helt klart en smaksak. Båda är ju lika grymma på Nato eller gummi ändå!

15. Nexus

Nexus Präst

Klart du ska ha en "J", inget snack om saken. Om nu den ekonomiska biten skulle ställa till det är det väl bara att du kör matlåda i tre dagar, sedan ligger du på + rent budgetmässigt.

16. Maro

Maro Friends of KS

Från:
    Varberg
    Jag har aldrig brytt mig om detta, ofta tagit den billigare när jag köpt nytt!

17. Weberg

Weberg Stadsbo

Från:
    Inte från Stockholm.
    Intressant. Jag passar på att ställa en besläktad fråga: Har två äldre varianter av den där. En 6309 (svart) och en 7002 (Pepsi). Vad är det för skillnad mer än det kosmetiska? Hur kan jag se tillverkningslandet?

Håller med - en grym beater. Har båda mina på jubilee.

18. aspo

aspo Stadsbo

[​IMG] J här med, kändes bäst i magen. Är riktigt nöjd med min, en perfekt beater för mig

19. Mako

Mako Bonde

Från:
    Saltsjöbaden
    Hubbatix gillar detta.
  20. Bob

Bob Bonde

""The watch ref.#SKX007J and SKX007K are completely same watch model. The shipping route is slightly different. We are not able to inform you of the details" (email from Seiko Japan Service Group, 10/28/02)."

Länk till källa & en massa info om Seiko Diver's: http://archives.makedostudio.com/seiko-divers/

21. Joshua3

Joshua3 Friends of KS

Har en fundering, om man ska köpa en sån här och spara för "eftervärlden" vilken ska man satsa på då? Är det en 007J med oyserlänk som gäller då i originalask? eller spelar det mindre roll tror ni?

hade annars varit ruskigt coolt att plocka ur verket i en och sen lägga den i skogen, i typ en bäck i 2 år och sen hämta caset "damma av det" plocka i verket och så har man en cool fungerande klocka... (men det är väl bara jag som tänker så?

AdmAndrssn gillar detta.
  22. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

J så klart ;) image.jpg

23. Pelarn65

Pelarn65 Friends of KS

Spela roll bara man har en;) image.jpg

24. Joshua3

Joshua3 Friends of KS

Det ärju det jag inte har :)

25. cab

cab Friends of KS

Kul, visste jag inte. Alltid lär man sig något nytt :)

Mårtenssons ur Brookfield