• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SKX007

Mauritz

Rolex
Sitter o försöker få ihop en Jubilee länk till min Seiko, får f-n inte till det.
Jag börjar misstankar att jag är helt koko hur svårt skall det vara? Någon som kan förklara hur länken skall kopplas ihop med "endlinks"
Börjar tro att jag saknar en länkbit.
Snart åker svetsen fram.
image.jpeg

Ha en fortsatt bra dag..
//Peter
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Hej!

Du " lägger " ändlänken i spåret mot länken, sen trär du igenom sprinten och fäster den i klockan.
Inte min starka sida att förklara saker genom text, hoppas någon annan kan förenkla ifall du inte förstår hur jag förklarade.

Hoppas det löser sig,
Jesper
 

Mauritz

Rolex
Tack för svar. Rätt stift kommer användas. Men får inte länken att gå ihop med ändbitarna oavsett stift.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för svar. Rätt stift kommer användas. Men får inte länken att gå ihop med ändbitarna oavsett stift.
seiko-jubilee-stainless-steel-watch-band-22mm-44g1z-extra-pin-links-skx007-004937904069c0f30671188aba3af6c4.jpg

De sista länkbitarna "närmast mitten" ser ju ut att sitta ihop på din länk. Således omöjligt att ploppa in dem i ändlänkarna. Det saknas delar på länken.
 
Topp