• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SKX009 - "easy mod"

Operator

Omega
Hej, har sedan en tid varit sugen på att modda min SKX009 - mest för att insertet inte var helt centrerat när jag köpte den, trots att den var helt ny. Kände också att det kunde vara kul att testa en "presidentaktig" länk. Eftersom detta är mitt första trevande moddförsök så valde jag att stanna där - dvs, inget tavelbyte eller byte av visare denna gång.

Nåväl - dags för bilderna:

Före såg den ut så här:
DSC_0128.JPG


Och så här blev det:
DSC_0140.JPG



DSC_0138.JPG


Att tabort ringen och byt insert var mycket lättare en jag kunde föreställa mig - gick dessutom fort ;)

Insertet beställde jag från 10watches.com - tog 4 dagar att få hem från Hong Kong
Länken kommer från Strapcode.com - tog 10 dagar att få hem från Hong Kong

//Operator
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ja då var det bara att byta tavla, visare nästa gång, sen chapterring glas och kanske en murphyring
 

Operator

Omega
Med risk att framstå okunnig, vad är skillnaden på det insertet och ett vanligt från skx007?


Lite större siffror, orginalet har dessutom prickar (minutmarkeringar) hela vägen runt. Var ursprungligen sugen på att skapa en 007'a - men hittade inget originalinsert, så jag köpte några svarta med något annorlunda design :)
 
Topp