Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

SKX009 - "easy mod"

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Operator, 19 februari 2015.

1. Operator
    Trådstartare

Operator Bonde

Hej, har sedan en tid varit sugen på att modda min SKX009 - mest för att insertet inte var helt centrerat när jag köpte den, trots att den var helt ny. Kände också att det kunde vara kul att testa en "presidentaktig" länk. Eftersom detta är mitt första trevande moddförsök så valde jag att stanna där - dvs, inget tavelbyte eller byte av visare denna gång.

Nåväl - dags för bilderna:

Före såg den ut så här:
    DSC_0128.JPG

Och så här blev det:
    DSC_0140.JPG

DSC_0138.JPG

Att tabort ringen och byt insert var mycket lättare en jag kunde föreställa mig - gick dessutom fort ;)

Insertet beställde jag från 10watches.com - tog 4 dagar att få hem från Hong Kong
    Länken kommer från Strapcode.com - tog 10 dagar att få hem från Hong Kong

//Operator

2. d@ke

d@ke Friends of KS

Från:
    och till
    Snyggt
    Några små ändringar och du har en ny klocka.
    Spännande att se vad nästa steg blir.

3. littflebigger

littflebigger Torpare

Gillar att små ändringar kan göra mycket.. Bra gjort!

4. Matts

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ja då var det bara att byta tavla, visare nästa gång, sen chapterring glas och kanske en murphyring

5. alfgren

alfgren Biskop

Med risk att framstå okunnig, vad är skillnaden på det insertet och ett vanligt från skx007?

6. Operator
    Trådstartare

Operator Bonde

Lite större siffror, orginalet har dessutom prickar (minutmarkeringar) hela vägen runt. Var ursprungligen sugen på att skapa en 007'a - men hittade inget originalinsert, så jag köpte några svarta med något annorlunda design :)