Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

SKX013 mesh och modd

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Gregerus, 16 februari 2013.

1. Gregerus
    Trådstartare

Gregerus Bonde

Jag undrar om ni har tips på vilken meshlänk som funkar bäst till Seiko skx013? Jag har i huvudsak kollat på Ebay men även på singular straps. Jag blir inte riktigt klok på vilken som blir snyggast dock, vill inte att den skall vara allt för tunn så att det blir mesigt.

En till fråga, om jag skulle vilja modda den, finns det någonstans där jag kan hitta visare och inlägg till vridringen? Har försökt med att googla men hittar bara till skx007.

2. Rber

Rber Biskop

Kolla sharkmesh på Ebay, tycker de sitter fint på SKX-dykarna men har inget konkret förslag på säljare.

Har inte Yobokies lite roliga grejer som passar?

Edit: Har själv blivit tipsad om detta men inte provat själv. http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewit ... 1063595362

3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Det finns en tråd med massvis av länkar i denna delen av forumet. Kolla där!
    10watches.com har delar.

4. Gregerus
    Trådstartare

Gregerus Bonde

Kan jag köpa visare som är till skx007 eller kommer de bli för långa? Det skiljer ändå 4mm på klockorna.

5. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Visarna passar, finns en hel sektion med visare för seikourverk hos dagaz. 007an har större yttermått men samma storlek på tavlan. Tänk bara på att matcha visarnas lume med tavlans.
    Vridringsinläggen är olika, han har bara en variant
    http://www.10watches.com/apps/webstore/search?utf8=✓&sort=&query=Skx031

http://www.yobokies.com/ finns länkar och spännen

6. Gregerus
    Trådstartare

Gregerus Bonde

Kanon, tackar!

7. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Förresten, om du skall ge dig på att byta visare skulle jag vilja rekommendera att du inhandlar en lupp (4 eller 5ggrs förstoring brukar vara lagom) om du inte redan har en annars kommer du bli tokig innan du får visarna i rätt nivå utan att de tar i varandra, index eller glas :)
    Även visaravdragare är rätt smidigt att ha.