Laddar...
Klockor och Urmakeri hos Klockmaster-Stockholm

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

SKX013

Diskussion i 'Kobra Kai' startad av andrande101, 19 september 2016.

Taggar:
  1. andrande101
    Trådstartare

andrande101 Torpare

Hej!

Finns det någon ägare till en 013 här på forumet som skulle kunna lägga upp ett gäng färska bilder på NATO-armband tro? Wristshot, por favor. Finner bara bilder på bord och i box när jag söker.

Tack på förhand!

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Hur googlar du? :)

Brutus gillar detta.
  3. andrande101
    Trådstartare

andrande101 Torpare

Hehe, tack :) Men jag var ute efter lite vettigare bilder och även en fortsatt diskussion kring själva storleken i jämförelse med 007/9:an. Frågan kring huruvida det finns några här på forumet som är faktiska ägare till modellen besvaras samtidigt :) Är nämligen eventuellt ute efter att införskaffa en själv, men först skulle jag vilja veta vad en eller två ägare tycker om klockan. Tack ändå @yonsson!

yonsson gillar detta.
  4. Nashman

Nashman Bonde

Jag tycker att den är för liten, och då har jag definitivt inga köttiga handleder. I slutändan handlar det ju ändå om den egna känslan, tycke och smak såklart när det kommer till hur man upplever en midsizare.
    Min fru har en som hon stormtrivs med och rent utseendemässigt är den ju precis lika klassiskt dykarsnygg som en 007.
    Försöker återkomma med några bilder.

5. andrande101
    Trådstartare

andrande101 Torpare

Tusen tack @Nashman, det uppskattas!

Nashman gillar detta.
  6. Geparden

Geparden Friends of KS

Körde den ett tag tillsammans med 007.
    Ganska liten blir den ju men jag tror det är mest relationen diameter/höjd (bygger typ lika mycket som storebror) som pajar för den.
    Bättre balans i typ SBCM023 som bara är nån mm större men bärs mycket bättre.

Seikosthlm gillar detta.
  7. Nashman

Nashman Bonde

image.jpeg image.jpeg image.jpeg Lite bilder dårå...och nej, jag pallade inte synka dom! :nailbiting::)
    Bondnato från KHolmen och ett maroon från Cheapestnatostraps.

8. andrande101
    Trådstartare

andrande101 Torpare

Tack @Geparden och @Nashman, ni besparade mig precis 2+ lax. Var lite orolig för just den mindre diametern tillsammans med tjocklek á la 007. Höghuseffekten :meh:

Geparden och Nashman gillar detta.
  9. Cornelius

Cornelius Bonde

Gillar nog minutvisaren på 013. Man vänjer ju sig vid storleken på 007. Den är ju inte så stor trots allt.

10. Sorubim

Sorubim Biskop

Har haft en SKX013 och har en SBCM023 och kan bekräfta att jag upplevde exakt samma sak. Det känns som att SKX013s tyngdpunkt ligger högre upp i klockan (alltså närmare glaset) eller nåt sånt, vilket gör att den känns obalanserad jämfört med SBCM023.

11. Nashman

Nashman Bonde

Inget ont om varken den ena eller den andra men det finns lite andra skillnader också. :)
    http://www.thewatchsite.com/16-seiko-reviews/10197-seiko-sbcm023.html#/topics/10197?_k=qjgisg

12. Watchout

Watchout Bonde

Från:
    Malmö
    Har också haft en skx013, jävligt trevlig storek för oss med lite mindre handleder (min e 16,5) upplevde den dock som topptung och såldes därför.

13. Sorubim

Sorubim Biskop