• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sky-Dweller, nu har den provats

Josef B

Bestraffaren
Jag måste säga att jag är inte imponerad! Storleksmässigt så passar den perfekt och jag gillar tyngden och höjden på den. Bra kombo med brun krokodil. Utseendemässigt med funktionerna så tycker jag den är väldigt cool men urtavlan på roséguldsvarianten känns helt död, jag fick helt enkelt inte ståfräs av den. Förhoppningsvis så kan vitguldarn väga upp lite :)

20130125_152749.jpg
 

jabla

Sarlacc
Testade gulguldsvarianten i december, klart snyggare i verkligheten än på bild.
Då blir vi 2 Helsingborgare som skall slåss om den första på begmarknaden ;)
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Tycker den är jävligt cool men den ligger dock utanför min budget, för dom pengarna kan man dessutom få mycket annat roligt. Men man ska aldrig säga aldrig ;)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Rob E har sålt 7 st och de börjar på 330 rök.....somliga rimmar på från underground nivå....
 

BME

Cartier
Har väldigt svårt för den där.
Får inspektera den närmre på Rob E om den är trevligare i verkligheten.
 

Genta

Cartier
Provade vitguldsvarianten på Nymans i Stockholm och tyckte den var riktigt fin. Men, priset...och de alternativ som finns i den prisklassen. Kan man hoppas på en stålversion så småningom?
 

Målarn

The Steak
Genta skrev:
Provade vitguldsvarianten på Nymans i Stockholm och tyckte den var riktigt fin. Men, priset...och de alternativ som finns i den prisklassen. Kan man hoppas på en stålversion så småningom?

Jag tror inte dem kommer att släppa en stålversion tyvärr
 
C

Crowolf

Guest
Sorry om någon nu tycker att det här är en Graal men den här sortens klocka, och det kvittar vilken logga den har, är bara så jävla ful, blingig a' la grande och totalt utan smak. Det här är en sida av Rolex jag inte fattar. Man tillverkar några av de bästa och mest smakfulla klockorna i världen samtidigt som man tillverkar nåt sånt här. Nu kommer flera här att samla upp sina Cave-Trolls mot mig men faan; Rolex är inte en konsekvent producent av klockor även om dom vill göra sken att så är läget med tradition etc i botten. För mig är detta nåt jag bara kan tänka mig på nån Crack-dealare i en jävligt dålig film jag ser för att det inte finns nåt annat att se innan jag somnar.

Sorry, döda mig, men sov gott.

/Poppe
 

vekktah

Cartier
+1 kejsarens nya kläder. Hade kunnat stå festina på tavlan. Ett coolt urverk motiverar inte design. Men tittar man på ALLA rolex klockor är ju endast ett fåtal snygga. Och många modeller (daterust, airking etc) går verkligen i fel riktning. Själv tycker jag nog egentligen att endast subben och Explorer ll är de enda som faktiskt utvecklats på rätt sätt, eller i alla fall ett förståeligt sätt. Tittar man sen på boxarna de lägger klockorna i så borde man egentligen undra hur det är ställt. Man är rätt stukad som trots allt detta tycker det är det grymmaste märket.
 

Janne b

Breitling
Vi lever ju i ett fritt land vilket vi skall vara tacksamma för, men personligen förvånas jag över hur många människor det är som betalar nästan vad som helst för en klocka som sitter på varenda dörrvakt vid Stureplan :roll:
Det finns ju betydligt roligare dinkor i den prisklassen om man känner för det. Lange &Söhne, AP, IWC, Jaeger Lecoultre, PP bara för att nämna några. Vacheron Constantini, oversees tror jag den heter är min personliga favorit!
Så har vi ju Omega också förståss :D
JB
 

Fred72

Cartier
Har generellt svårt för Rolex med skinnband och jag tror från bilderna jag sett att vitgulds varianten har klart högre potential, intressant koncept, kul att det dyker upp något nytt från Rolex typ vart 30:e år...

För 330 000 skr och uppåt så finns det ju andra potentiella köp som Patek eller guld AP, (nästan så man får en beg RM10 för de pengarna) som kanske känns mer lockande.
//Fred
 

aleksi

Omega
Förr i tiden hade dom flesta kändisar rolex. Nu verkar ju det som toppen har ap och andra märken istället. Förstår varför när man ser skydweller. Kommer förmodligen köpa en sub dock nån gång :p
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
330? :eek:

Finns en del annat jag skulle köpa. Målarns GMT tex :)
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Sky-Dweller, nu har den provats

För den som har råd så skulle jag kalla den klockan en garanterad investering. Köp klockan och lägg den i ett bankvalv.
Ingen kommer att vilja köpa den av rolex. Rolex kommer att ta bort modellen ganska snart och om 20-30år så kommer den att vara värd en jävla massa pengar...

skickat med telefonen.
 

Målarn

The Steak
Fred72 skrev:
Har generellt svårt för Rolex med skinnband och jag tror från bilderna jag sett att vitgulds varianten har klart högre potential, intressant koncept, kul att det dyker upp något nytt från Rolex typ vart 30:e år...

För 330 000 skr och uppåt så finns det ju andra potentiella köp som Patek eller guld AP, (nästan så man får en beg RM10 för de pengarna) som kanske känns mer lockande.
//Fred

Du får en beggad RM10 för under 300.000kr :)

leben skrev:
330? :eek:

Finns en del annat jag skulle köpa. Målarns GMT tex :)

Hahah ja Absolut, släpper den för 299.000kr :D
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Re: Sv: Sky-Dweller, nu har den provats

P-A skrev:
För den som har råd så skulle jag kalla den klockan en garanterad investering. Köp klockan och lägg den i ett bankvalv.
Ingen kommer att vilja köpa den av rolex. Rolex kommer att ta bort modellen ganska snart och om 20-30år så kommer den att vara värd en jävla massa pengar...

skickat med telefonen.


njaa, var själv förbi Nymans där min nära vän jobbar och jag kan säga att även om vi (klockforumsmedlemmar) inte kanske gillar modellerna som skydweller eller daytona rainbow har Nymans bara 1 av vardera modell kvar. dessa modeller har sålt hur bra som helst denna höst. så pengarna finns, liksom köparna. så frågan är ju om värdet kommer kommer höjas så markant. Men självklart, oanvända klockor som säljs NOS efter 50 år brukar alltid vara populära!
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Sky-Dweller, nu har den provats

Jamen dåså. Vi har haft rätt hela tiden... Vanliga dödliga har ingen smak ;)

skickat med telefonen.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Både YMII och nya Sky-Dwellern har värdelösa funktioner för 99.99% av världsbefolkningen. För mig är flaggskeppet fortfarande Day-Date.
 
Topp