• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

skyddsplast

vart kan man köpa skyddsplast för en rolex klocka den som var på från början har börjat lossna vid "claspen" och skulle vilja ha ny sådan det är en rose guld daytona
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
vart kan man köpa skyddsplast för en rolex klocka den som var på från början har börjat lossna vid "claspen" och skulle vilja ha ny sådan det är en rose guld daytona

Varför inte bara köra på och ta av all plast, och på riktigt njuta av det du köpt? Livet är för kort för att avvakta, och vänta. Ät på fintallrikarna varje dag och drick den finaste cognacen först!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Köp krympplast eller skaffa sådana gräsliga skjortor som nyrika utan smak har:
image.jpg


Eller använd klockan så som den är tänkt att göra. De åldras med skönhet och får en historia att berätta. Om du inte vågar repa klockan har du förmodligen köpt en för dig för dyr klocka. :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag förstår TS och det är kul att du vill vara rädd om din klocka.
Du har köpt en mycket grym klocka (lägg gärna upp bilder ;) ).

Någon borde väl veta vart man kan få tag i sådan plast, dock så vet inte jag.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Jag förstår om du vill vara rädd om klockan men känns det inte (i all välmening) lite överdrivet att behålla skyddsplasten på?

Om du vill fortsätta kanske självhäftande plast, typ sådan man slår in böcker i, kan fungera.

Jag hade dock varit lite försiktig med att ha/ ha kvar plast på klockan. När jag hämtade min sub på Rob E sa de att man skulle ta bort plasten eftersom det kunde bli svårt att få bort den eller lämna märken om man avände klockan med plasten på
 

CLT

Rolex
Ta bort all plast. Det blir repor, det får man leva med. Annars är det en winder du ska ha. Där slits det inte mycket.
 

Limpas

Cartier
Jag kan förstå att man är rädd om sin dyra klocka och tar av sig den vid vissa aktiviteter. Kanske att man gråter en skvätt och får panik vid första mötet med en dörrkarm. Men att behålla plasten på på en så fin klocka, det skulle jag säga förtar mycket av upplevelsen. Ta bort den och var väldigt försiktig istället, det är mitt tips i all välmening :)
 

Mr Chance

Kalmar
Alltså, det är lätt att höja på ena ögonbrynet åt TS fråga och skriva någon spydig kommentar, jag tänkte göra det själv. Men skulle jag vilja bli mött så om jag ställde en fråga seriöst på forumet? Nej, självklart inte!
Därför svarar jag så här istället. Den första egna repan är värst (och det oavsett om man köper nytt eller beggat), sen bryr man sig mindre och mindre. Jag tycker personligen att klockor med repor och kanske till och med någon ding har mer charm än klockor som ser oanvända ut.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Peter (urmakare) på RobE sa till mig att vara noga med att ta bort all plast, eftersom den kan fastna i materialet under om den sitter för länge.
Sant eller ej…vet ej, men tycker nog du skall ta bort plasten i alla fall (av flera skäl).
 

TB12

Cartier
Att repa en ny klocka är förståss inte kul...men det kan inte heller vara så kul att gå runt med en klocka med plast på? Du kanske värderar dessa "kostnader" olika men jag personligen hade nog tyckt att det kostade mer i nyttjandevärde att ha plast på än vad några små repor hade kostat i pengar vid en framtida försäljning.

Om man inte har "råd" att använda sin klocka på ett normalt(men försiktigt sätt) så kanske man generellt skall gå ner lite i pris så man kan använda den på riktigt.
 

TheBear

Omega
2-Faktor
Repor och battle scars är en karaktärsgivande storyline på tiden tillsammans med sin sambo (läs: klocka)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Hm, jag gissar även på att TS lämnar kvar den där tunna skyddsplasten som sitter på när man köper en ny mobil?

Känns så fel detta. Man har alltså lagt miljoner på att forska och designa en klocka, som i dina ögon är perfekt, men... låter sedan skyddsplasten sitta på.

Det var ju inte riktigt så företaget hade tänkt att du skulle använda produkten? Om det var meningen att klockan skulle ha inslag av tunn billig skyddsfilm, så skulle de säkert ha designat klockan efter den filosofin.

Är man bara försiktig, så kommer klockan att hålla i många många år.
 

tissoter

Audemars
Hm, jag gissar även på att TS lämnar kvar den där tunna skyddsplasten som sitter på när man köper en ny mobil?

Känns så fel detta. Man har alltså lagt miljoner på att forska och designa en klocka, som i dina ögon är perfekt, men... låter sedan skyddsplasten sitta på.

Det var ju inte riktigt så företaget hade tänkt att du skulle använda produkten? Om det var meningen att klockan skulle ha inslag av tunn billig skyddsfilm, så skulle de säkert ha designat klockan efter den filosofin.

Är man bara försiktig, så kommer klockan att hålla i många många år.

Repor hör till, gillar man det inte får man väl försöka polera bort det senare. Men med normalt användande så repas inte en klocka såååå mycket.
 
Topp