• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skydweller?

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Hittade ingen bra bild, ändock den coolaste Sky-dweller. Signerade Bamford, gvs.

11325019_1477581025892386_358800738_n.jpg
 

BOTL

Panerai
Vinner jag på lotto är denna klocka ett måste, roseguld och brunt läder. Eller den i vitguld. bland det snyggaste man kan bära på handleden.
 

16610

Patek
2-Faktor
Sky-Dweller är bland det grymmaste man kan ha!

Ni som inte förstår får läsa på och titta på den irl!
 

Dubbes

Cartier
Sen någon påtalade att 5, 6, 7 ser för jävliga ut kan jag inte med modellen.


Måste säga att jag gillar modellen. Hade en vitguldare på lån några dagar. Fantastisk, men jagfårstår vad du menar med siffrorna.
Men så mycket annat är kul att man kan ha lite överseende. De arabiska siffrorna är bättre än romerska måste jag tillägga.
 

zazuki

Omega
Det rycker ju bra i fingrarna, något som vet om det är högt tryck på den vita med blå tavla?
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Tråden borde göras om till ''Tråden om Rolex Skydweller'' eller ''Den officiella tråden om Rolex Skydweller''

Tycker folk så illa om denna klocka eller har den bara inte blivit poppis ännu, här i Sverige eller på KS?
Någon som sett en Skydweller IRL? Har faktiskt aldrig sett en utanför klockbutikerna.

Ska bli kul att posta när man hämtar ut sin alldeles egna! Sitter själv och hoppar i soffan av längtan:smug: någon annan som väntar på ett ex eller funderar på ett köp?
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Tråden borde göras om till ''Tråden om Rolex Skydweller'' eller ''Den officiella tråden om Rolex Skydweller''

Tycker folk så illa om denna klocka eller har den bara inte blivit poppis ännu, här i Sverige eller på KS?
Någon som sett en Skydweller IRL? Har faktiskt aldrig sett en utanför klockbutikerna.

Ska bli kul att posta när man hämtar ut sin alldeles egna! Sitter själv och hoppar i soffan av längtan:smug: någon annan som väntar på ett ex eller funderar på ett köp?
Modellen kommer ju bli väldigt mer poppis nu efter stålsläppet. Tror att många tycker modellen är cool i sig, men med ett minstapris på 339k(?) (på läder) hindrar det ju många ifrån att köpa. Och det är garanterat många som ryggar tillbaka pga storleken. Den är stor, och monsterjävla hög (Kontra vad den "borde" vara rent estetiskt IMO.)

Som du säger, sällan man ser den i Sverige utanför butik. Vilket jag gillade, kul med udda fåglar. För övrigt verkar modellen rätt poppis i Danmark, det är flera medlemmar i en grupp jag är med som har skydwellers.
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Modellen kommer ju bli väldigt mer poppis nu efter stålsläppet. Tror att många tycker modellen är cool i sig, men med ett minstapris på 339k(?) (på läder) hindrar det ju många ifrån att köpa. Och det är garanterat många som ryggar tillbaka pga storleken. Den är stor, och monsterjävla hög (Kontra vad den "borde" vara rent estetiskt IMO.)

Som du säger, sällan man ser den i Sverige utanför butik. Vilket jag gillade, kul med udda fåglar. För övrigt verkar modellen rätt poppis i Danmark, det är flera medlemmar i en grupp jag är med som har skydwellers.

Ja vi får se hur det blir nu när ståldweller släpps, ska bli spännande att se om det är flera som hakar på!

Vill du dela med dig av lite bilder från din Danska grupp?
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Ja vi får se hur det blir nu när ståldweller släpps, ska bli spännande att se om det är flera som hakar på!

Vill du dela med dig av lite bilder från din Danska grupp?
Kommer garanterat vara många. Och många som inte kommer "kunna" bära upp dess storlek. Precis som med vattendwellern.

Bilderna från danskgruppen ser ut precis som resterande wristshots på Google, så jag orkar inte ge ut deras bilder som inkluderar deras namn tyvärr.
 

BOTL

Panerai
Kommer garanterat vara många. Och många som inte kommer "kunna" bära upp dess storlek. Precis som med vattendwellern.

Bilderna från danskgruppen ser ut precis som resterande wristshots på Google, så jag orkar inte ge ut deras bilder som inkluderar deras namn tyvärr.

Så är det, kan man inte bära upp den måste man rata den. Gärna hårt och högljutt så man växer lite.
Verkar vara väntetid på stålisen?
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Så är det, kan man inte bära upp den måste man rata den. Gärna hårt och högljutt så man växer lite.
Verkar vara väntetid på stålisen?
Ratar storleken överlag, tycker det är opassande för modellen. Det är säkerligen väntetid på stålen, folk verkar överlyckliga.
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Så är det, kan man inte bära upp den måste man rata den. Gärna hårt och högljutt så man växer lite.
Verkar vara väntetid på stålisen?

Vad jag hörde på Nymans kan det komma in några/något ex i Augusti, dock inte jättelång kö när jag ställde mig, men det är fler nu förstås. Väntar ivrigt!

Hur hög är denna mån tro? Som en Seadweller eller lite tunnare? Blir kanonspännande i vilket fall!
 
Topp