• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Skyldighet" att svara på PM?

n1tro

Panerai
Svarar alltid på PM. Om jag utgår från mig själv, så kan jag säga att mina mest osäkra inledningar, har nog lett till affär. Så man vet aldrig - sen så gillar jag att svara på frågor om klockan etc.. blir bara glad över att svara på PMs!
 

maxmol

Panerai
Helt med. Svarar alltid. Även om svaret ibland bara blir ett enkelt "Nej tack". Märker man att det är någon som ställer frågor men som inte ska köpa så bidrar man väll lika mycket till forumet och den allmänna klockbildningen genom att svara via PM som att delta i denna allmänna debatten.
 

MBx

Cartier
Jag tycker att det hör till god ton att alltid svara på pm och att svara inom skälig tid. :)

Sedan kan det sista svaret vara "jag har lagt dig på min blocklista". :blackeye:
 

BME

Cartier
Svarar självklart på PM så fort jag bara kan, nu får jag inte så många iofs då man varken är storflippare eller storköpare :)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Om jag är billigast på en klocka inom EU så vill jag inte ha bud på 7-10k under utsatt pris. Man får svar på sitt bud men oftast ett väldigt kort sådant.
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Svarar alltid. Får dock inte alltid svar tillbaka. Kör dock "one strike and you´re out" så slipper man de personerna i fortsättningen.

Kan inte vara svårt att skriva "tack" eller "nej tack" när man lagt tid på att skicka en fråga till en annan medlem.
 

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
Svarar också alltid på pm. Även vid de fall man fått något angående en köpes annons som kanske varit way off. Då har ju trots allt pm:skrivaren tagit sig tid att skriva och hjälpa dig med en förfrågan. Så att säga.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Svarar alltid, tar inte så mycket tid..
Tokprut och allmänt ohyfs leder till korta och endast informativa svar:)
 

john b

Rolex
Svarar alltid.

Oftast: nej tack. Jag föreslår att du istället köper klockan i länken. Lycka till och glöm inte Google translate.
 
Tycker det hör till god ton att svara på PM som man upplever som seriösa.
50% kompisar kanske man kan välja bort.
 

jandan

Panerai
Svarar alltid vid pm. Händer ibland att jag inte får svar, tex om man skickar pm och frågar om varan finns kvar på köp&sälj, även om varan blivit såld är det inte mycket begärt att skicka ett svar, tyvärr redan såld. Det tar 3 sekunder att svara.
Så svaret är ja, man SKALL svara på pm!
 

Onelund

Rolex
pm på forum svarar jag alltid på oavsett, gjorde dock misstaget en gång att annonsera ut en BMW på blocket med namn telefonnummer, det gör jag aldrig om, telefonen ringde konstant samt tjogvis med obskyra bytesförslag/skambud kom på både sms samt mail
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag tycker att det hör till god ton att alltid svara på pm och att svara inom skälig tid. :)

Sedan kan det sista svaret vara "jag har lagt dig på min blocklista". :blackeye:



VA! För att få det svaret måste man väl varit jävligt dryg, sur, oartig osv, så länge man svarar vänligt eller skriver ett vänligt PM till någon verkar detta helt ofattbart i mina öron.
 
Topp