Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Slänga, laga eller sälja...?

Diskussion i 'Vintage' startad av fredtiger, 15 maj 2013.

1. fredtiger
    Trådstartare

fredtiger Stadsbo

Har en Tag Heuer (1000 Pro?) i dåligt skick. Tavlan sitter snett och den tickar ibland, men för det mesta inte alls. I övrigt smutsig o sliten, men utan stora märken och länken är hel i hyfsat skick. Tycker att modellen är snygg, dock i minsta laget varför jag inte tror att jag skulle använda den särskilt mycket även om den funkade. Möjligen som fulbeater. Så, vad gör jag med klockan? Slänger, lagar (för att sälja) eller säljer (direkt)?

2. cheepo63

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    Starta en auktion där pengarna går till barncancerfonden. Bättre än att slänga den i alla all.

urinvånaren gillar detta.
  3. fredtiger
    Trådstartare

fredtiger Stadsbo

Kom på att jag har en till. Denna fungerar dock, förutom att jag inte vet hur GMT visaren ställs in. Skulle gissa på kronan placerad kl.10, denna verkar dock sitta fast och är skadad med märken efter polygriptång (gissningsvis min händige far som tappat tålamodet). Denna kan jag tänka mig att använda som kostymklocka, men då i felfritt skick. Frågan på denna blir, finns det något värde i den?

eriksson850 och cheepo63 gillar detta.
  4. cheepo63

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    Den var cool. Borde finnas ngt värde i den tycker jag. Fast å andra sidan kan vintagerenoveringar bli dyyyyra.

fredtiger gillar detta.
  5. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Slänga ger du fasiken i! :nailbiting:

eriksson850 och fredtiger gillar detta.
  6. fredtiger
    Trådstartare

fredtiger Stadsbo

Jag lovar! Mest ett sätt att väcka uppmärksamhet och utröna om det finns något värde. Slänga på tippen finns inte på kartan. Lugn!

Aquaracer2 gillar detta.
  7. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    http://www.chrono24.com/au/heuer/airline-gmt--id2010050.htm?id=2010050&picnum=0&tab=pics
    Nu är väl säljarna på Chrono24 lite optimistiska.
    34-35 mm lär väl kanske inte rosa marknaden dock. Är dykar -Tagen oxå quartz eller är det en automatare?
    Coola i vilket fall som helst. Om du inte vill ha dom, så kan det noga vara en poäng att kränga av dom som dom är. Eller skicka över dom till McGyver så kan han trolla lite kanske?:)

fredtiger gillar detta.
  8. fredtiger
    Trådstartare

fredtiger Stadsbo

Den var riktigt grym på orginallänk, den är såklart borta!:hungover: Kommer nog att behålla den och se om urteknik i Skövde kan fixa kronan som fastnat/kvaddats.

Dykaren är också Quartz och uppskattningsvis 35 mm, vilket gör att den går bort för mig. Har en intressent som verkar kunna ta väl hand om den.

9. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Jag är sjukt intresserad av TAGen om Du inte blir av med den! Tar väl hand om den, jag lovar! :)

10. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    min bror använder en sån där varje dag! automat från 80talet. galet snygg tycker jag, lätt värt en reparation!

11. fredtiger
    Trådstartare

fredtiger Stadsbo

Vilken av dem, båda är TAG...? ;)

12. fredtiger
    Trådstartare

fredtiger Stadsbo

Vilken av dem syftar du på? Oavsett så är det nog ingen av klockorna ovan då båda dessa är kvartsare...

13. fredtiger
    Trådstartare

fredtiger Stadsbo

Nu är dykaren "såld", eller bortdealad. Köparen (som själv får ge sig till känna om han vill) fick den mot 200kr till barncancerfonden samt ett canvasband till mig. I motprestation skickar jag klockan samt sätter in 100kr till BCF.

Bara vinnare alltså, 300kr till KS insamlingen, nytt canvas till mig och ett renoveringsobjekt till en entusiast som dessutom lovat bilder till forumet vad det lider. Känns lyckat! :)

14. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    vet inte vad den heter, ser likadan ut men är automat eller manuell!
    gillar den skarpt

15. fredtiger
    Trådstartare

fredtiger Stadsbo

Det finns alltså två olika klockor i denna tråd, utgår från att du syftar på dykaren med stållänk? Den ovan är en kvarts, manuell låter trevligt!

16. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    stämmer bra! jo den är härlig! lycka till! (laga den ;) )