• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SLA017 Releaseparty och Kobra Kai info

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Någon som kan avslöja China-stämplar på länken man kan läsa om på andra forum?
Våra är inte stämplade China men de kommer från samma fabrik som alla andra SLA-länkar, även de märkta "China". De olika märkningarna har att göra med olika importlagar för respektive land.

Detta är inget ovanligt fenomen utan variationer på taveltext och annat finns även på andra modeller, exempelvis skx. Två klockor från samma fabrik kan alltså ha olika märkning beroende på vilket land de ska till.
Vänta vänta vänta... Vah!?
Hmm trodde alla Seikos från övre skolan var inhouse tillverkade :eek:
In house betyder inte alltid Japan, SEIKO kan ju ha fabriker dedikerade för SEIKOs produkter även utomlands och det kan fortfarande vara inhouse.

Bara för att vara tydlig
Om det blir lika irriterande tjatigt och spekulationsaktigt som på WUS så kommer jag moderera aktivt. Här finns ingen konspiration, länkar och lås för SLA017 är tillverkade i Kina, det som skiljer är märkning utifrån försäljningsland.

Deal with it.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
DSC_0583.JPG
DSC_0589.JPG
DSC_0593.JPG
DSC_0597.JPG
DSC_0571.JPG
DSC_0574.JPG
DSC_0577.JPG
DSC_0580.JPG

Dumpar lite bilder.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Klassisk SEIKO-feeling. Min vridring är lite för lätt att snurra för min smak, kronan skruvar in kanon, tjock kronhals.

Vridring : Men inte såpass lätt så att den snurrar på pg a nån bump?
Feta kronhalsar is the shit. Hur känns det när man drar upp verket? Är det Rolex-smooth?
Vet du också hur (en?) o-ringen sitter på kronan, är det som MM, Sumo etc?
På bilder har jag sett att urverket skyddas av två o-ringar.
Många frågor :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Stabil känsla i krona och kronhals är viktigt ändå, gillar inte alls när det känns rangligt. Är urverket möjligt att manuellt uppvrida?
Givetvis.

Vridring : Men inte såpass lätt så att den snurrar på pg a nån bump?
Feta kronhalsar is the shit. Hur känns det när man drar upp verket? Är det Rolex-smooth?
Vet du också hur (en?) o-ringen sitter på kronan, är det som MM, Sumo etc?
På bilder har jag sett att urverket skyddas av två o-ringar.
Många frågor :)
Vridringen går ju justera enkelt... Snurrar inte av sig själv.

p1040569a.jpg

Bör vara denna kronlösning, har inte kollat.

Ja, dubbla packningar i baklocket.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Finally! Missade releaseparty, men fick trevlig lunch ned @Seikosthlm :cigar:
Som @yonsson sagt så är den en mycket angenämare bekantskap än prototypen vi fick klämma på i Basel. Jag gillar allt med den! :D Tavlan är grym, bandet är skönt och länken är också riktigt bra i mitt tycke. En kanonklocka i perfekt storlek.
Nöjd! :)

DSC_8925-01.jpeg
DSC_8916-01.jpeg
DSC_8921-01.jpeg
DSC_8918-01.jpeg
Mvh trevligt:) Tack för sällskap @Molle
Hittade ett Kobra Kai kit i påsen. Snyggt jobbat ni som ligger bakom.
20170714_182310.jpg
 

Kapten Baines

Cartier
2-Faktor
Kul att höra att även två andra medlemmar av "Seikoadeln" - @Molle och @Seikosthlm - går igång på klockan. Har haft min på armen sedan i onsdags - den blir faktiskt bara bättre och bättre. Boetten är underbar - särskilt i profil. Storleken är perfekt - inte för stor som ju Seikodykare (och andra) lätt kan vara. Och den feta kronan är en härlig detalj. Tavlan är ett färgspektapel (i den positiva bemärkelsen) beroende på ljuset och finishen står inte andra, dyrare klockor efter - ja, detta är ett prisvärt ur. Fem stjärnor (eller nja, fyra en halv - man kan inte bränna full pott bara så där).
IMG_20170713_102758_139.jpg
20170713_140943.jpg
20170714_192619.jpg
 
Topp