Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

slipa ned kockboett för att passa en shroud

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av JE89, 16 januari 2015.

1. JE89
    Trådstartare

JE89 Stadsbo

Fick tag i en billig shroud från ett annat klockforum som var tänkt som reserv till min sbbn007.
    Men blev lite sugen på att slipa ned boetten på en 6309-7290 och sätta shroud på den.
    min fråga är då tror ni att det är möjligt att slipa boetten till denna form:

med hjälp av slipstift (http://www.conrad.se/Slipstift-Bosc...rad-swe&pi=1006641&ci=SHOP_AREA_17611_1511041).
    kommer självklart inte få samma snygga ytfinish men det är bara formen jag är ute efter, det ska ju ändå täckas med shrouden :)

eller måste boetten fräsas till rätt form?.
    Kom gärna med tips om hur jag kan "slipa" ned boetten hemma, har ej tillgång till en fräs.

2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Vet inte riktigt vad en shroud är, men du funderar alltså att slipa ner en fint fungerande klocka för att kunna dra över något slags metallskal?
    Låter rätt konstigt i mina öron... o_O

3. Marckus

Marckus Präst

Från:
    Stockholm
    Shroud: [​IMG]

4. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Låter som ett perfekt jobb för McGyver.

5. JE89
    Trådstartare

JE89 Stadsbo

Tack för tipset, däremot tror jag de blir svårt att få till formen utan att ha tillgång till fräs, specielt vid bandhornen.
    fick tag i en billig 6309 med aftermarket delar som skall få bli offer för detta test. uppdaterar med bilder då jag fått klockan

rogart-63 gillar detta.