• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Slippa skatta på klocka när jag åker till USA?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

hejhejhej

Breitling
Hej!

Min fru är från USA och vi ska dit över sommaren. Jag tänkte då ta tillfället till akt och köpa en Daytona här hemma. Finns där då möjligheten att att frugan tar tillbaka skatten på klockan här i Sverige och sedan när vi åker hem så sätter jag den på armen? Är det så lätt eller finns där hinder?

Tack på förhand!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
I praktiken är det förmodligen så enkelt, dock är det viktigt att ha koll på USAs momsregler då priser nästan alltid är exklusive moms (en momssats som dessutom skiljer väsentligt beroende på vilken delstat det är).
En annan sak är att klockan också ska förtullas och moms+tull betalas när klockan förs in i landet om allt ska gå enligt lagens alla paragrafer (om jag inte minns helt fel).
 

hejhejhej

Breitling
Ja, de kanske har koll på flygplatsen när man landar. Tänkte att man kanske kunde smita förbi där också.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Tja, kan hon handla tax free i Sverige så kan hon ju lyfta momsen på Arlanda, som ett rent praktiskt konstaterande. Dock så ska vi inte diskutera tullbrott här på forumet, vilket det låter som att du har för avsikt att begå, så den här tråden kommer sannolikt att låsas.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp