• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sliten Panerai, förstår inte....

Mattan

Panerai
Vitguld, en tredjedel av nyvärdet, lite puts på den så är den väl najs igen, bara verket är ok, eller?
 

Anfield

Panerai
PANERAI, Radiomir GMT, 10 Days, Cal P.2003, Verk nr. 000583, Serie nr. J120/250, Ref nr. PAM 00235, Boett nr. OP 6661 / BB1208442, herrur, 45 mm, 18K vitguld, automatisk, safirglas, datum, glasbaksida, gångreservindikator, två tidzoner, läderband, viklås i 18K vitguld, Ref nr. PBMA, ca 2007

Ligger på över 20 000 $ när jag såg en till salu senast !
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Äh! Vadå förstår inte?! Oavsett metall så är det ju en Panerai! De är värda varenda krona! De är som fridlysta Klängfyfanior eller utrotningshotade Älgkohanar! Det finns allt för få av dem därav priset. Vitguldet kan ha liiite med det att göra men merparten av priset kommer av det ädla i att det är en Panerai!
Amen..;-)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Ah, vitguld. Missade det. Men lite överpris måste det väl vara, annars hade den väl varit såld?


Skickat från min Commodore 64
 

Asplund

Patek
2-Faktor
anser inte att det är ett överpris, modellen är väldigt ovanlig. kostar runt 250 k ny. en service med polering för säg 7-8 k så är du hemma!

EDIT: Sen hade jag köpt annat för den pengen men det är en annan sak :p
 

Andreas777

Cartier
Priset är bra men om jag skulle vara ute efter den modellen skulle jag lägga 20-40 till för att få Box och cert. Har man redan passerat den magiska gränsen 100k så står men inte och faller med de sista slantarna...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är ju dessutom 10-dagarsverket och inte 8-dagarsversionen (som kanske i och flr sig ändå inte finns i vitguld).
 

Onelund

Rolex
Priset är bra men om jag skulle vara ute efter den modellen skulle jag lägga 20-40 till för att få Box och cert. Har man redan passerat den magiska gränsen 100k så står men inte och faller med de sista slantarna...

håller med till 1000 hostar man upp den summan så vill åtminstone jag ha fullset.

fast jag tror faktiskt man skulle kunna göra en slant på att köpa den och göra den iordning.
 

stoffe56

Cartier
2-Faktor
Skulle inte betala dom pengarna för en PAM235 i det usla skicket plus att den saknar boxar o papper vilket skulle vara otroligt svårt att få tag på när detta är en LE.
Det skulle aldrig gå att komplettera upp med cert o scroll då Panerai inte tillhandahåller dubbletter på dessa.
sen tror jag att man kan räkna med en service och att den även måste få en ny rodinering av vitguldet den ser otroligt sliten o guldet börjar få en gråaktig ton.
 

Andreas777

Cartier
Det man känner spontant är att man skulle vilja pruta rejält... Hur funkar det på kaplans, är det fortfarande den ursprungliga säljaren som äger klockan eller är det kaplans? Går det att kontakta säljaren alt be kaplans kontakta säljaren och leverera skambudet? Hur funkar det? Ngn som vet?
 
Topp