• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Slow watch - vad gillar vi det?

Patrik J

Rolex
Själv tyckte jag det var liiite kul i alla fall. Men jag är ju en kille som gillar att ta det lite lugnt. ;)
https://www.slow-watches.com
QCHQV6J.jpg
 

Dr Stein

Cartier
Kul grej. Visserligen vet man ju oftast vilken timme man befinner sig i, men har man inte större anspråk på tidhållning än så kan det ju vara en kul accessoar. Om bara designen hade varit lite snyggare...
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Nja inget för mig, det känns väl krystat med detta koncept. Med en minutvisare hade dock klockan vart rätt ok :)
 

JayJay

Rolex
Tycker faktiskt den är ganska cool. Hade dock varit roligare med ett manuellt verk och en mer/bättre bearbetad boett.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nja, känns rätt gammalt. Ett eller två varv per dygn känns inte som någon betydande skillnad.
 

JAH42

Friends of KS
För den riktigt avslappnade, Romain Jerome Day/Night.... visar bara om det är dag eller natt..... Kan ju va bra om man är i Vegas eller nåt. Coolt, dekandent och svindyrt är det i alla fall.
romain-jerome-titanic-dna-tourbillon.jpg
 
Topp