• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

slutet är nära

Gavve

Greven
2-Faktor
good bye cruel world?



EDIT: Poängen försvann rejält i och med att jag postade detta efter kl 00:00
 

Bilagor

  • photo (3).JPG
    photo (3).JPG
    32.2 KB · Visningar: 633

jabla

Sarlacc
Hade Mayafolket haft tillgång till mekaniska armbandsur hade de kunnat förutse undergången med bättre precision, nu kunde de inte ens förutse sin egen undergång!
 

max

Dancing Queen
Att en förutspåelse från ett folk som dels trodde människans ursprung är majs och dels trodde att de var tvungsna att offra för att solen skulle gå upp dagen efter har fått så mycket tid i etern är härligt.
Men blir vi popcorn av de fallande meteoriterna idag vet vi att de hade två rätt iaf :D
 

AndyAnd

Cartier
Det är ju ganska kul att Maya-folket inte ens förutsagt någon undergång utan det har domedagsprofeterna själva tolkat ur deras kalender. Allting är bara ett gigantiskt missförstånd...

Men om nu någon skulle köpa påhittet så är jag inte omöjlig att köpa din klocka med en saftig domedagsrabatt! Du kan lika gärna ge den till mig, pengar är snart inget värda!

Halleluja!
 
C

Crowolf

Guest
Håller med AndyAnd! Alla klockor hitåt och billigt så kan ni avsluta er tid på denna jord på Riche eller nåt.

Och vad säger Mayas gammelgubbar om det hela? Jo att det bara är bullshit från idioter som lever i 'fear'. Från o m idag kommer nämligen allting att bli bättre och folk kommer successivt att bli smartare enligt Maya. Så inom några år kommer vi att ha urverk vi inte kunnat drömma om runt våra handleder drivna av kosmisk energi med en precision på +-0sec på 5233 år (eller hur lång en ny jävla mayakalender nu blir). Yipieeee!!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag var faktiskt och kikade på den där almanackan i somras och gick en privat guidad tur. Det finns sjukt mycket felinformation om den där som sprids runt.

Bland annat, så var det så att hela folket inte trodde på allt det där. Det var eliten i samhället som använde sig av bland annat kalendern och gudahistorierna enbart för att kontrollera de lägre samhällsklasserna genom att visa att de kunde "tala med gudarna".
 
C

Crowolf

Guest
Ja jävlar vad folk vill skapa rädsla! Hassan som jobbar natt på pensionatet jag befinner mig på fångade mig härom kvällen; -Mr Erik! Come look at this.
Han såg helt förstörd ut och släpade mig till datorn han satt vid. -You see, pekade på skärmen där det var en nedräkning med 8 timmar kvar.
-End of the world Mr Erik.
Vi pratade en lång stund och jag sa att vi möts på taket vid soluppgång. Han svarade: -Inshallah, Inshallah. Om Gud vill.
Jag och min son Ziggy gick upp tidigt för att avnjuta den magnifika soluppgången över medinan i MARRAKECH och Hassan dök upp, glad som en speleman över att världen fortfarande fanns kvar.

Det säger mig att detta nog varit väldigt stort för många människor.

Allt gott

/Pope


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

max

Dancing Queen
Satan, jag bad chefen fara åt h-vete och belånade lägenheten upp över öronen för att leva en sista dag i överflöd, har några jobbiga förlåtsamtal att ringa idag ;)
 
Topp