Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

slutet är nära

Diskussion i 'Diskussion' startad av Gavve, 21 december 2012.

1. Gavve
    Trådstartare

Gavve Greven

good bye cruel world?

EDIT: Poängen försvann rejält i och med att jag postade detta efter kl 00:00

Bifogade filer:

2. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Men vet man exakt vilken tid det sker 2012-12-21... ;)

3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Hade Mayafolket haft tillgång till mekaniska armbandsur hade de kunnat förutse undergången med bättre precision, nu kunde de inte ens förutse sin egen undergång!

4. AndyAnd

AndyAnd Stadsbo

Från:
    Väst
    Blaha blaha... Schysst klocka dock :)

5. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Tankad någonstans i Sveriges skithål eller vad är det frågan om?

6. Gavve
    Trådstartare

Gavve Greven

Jajamän. Västkusten

7. Kson

Kson Friends of KS

Hahaha!!

8. ZQT

ZQT The Banker

Haha, ja och vilken tidszon också. Skiljer ju en del tid mellan Nya Zeeland och USA t.ex.

9. theargonaut

Från:
    Sthlm
    Japp, spännande dag vi har framför oss ;)

10. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: slutet är nära

Borde väl vara Sydamerikansk tidszon och lämpligen innan dygnet är slut? Alltså flera timmar kvar...

11. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Att en förutspåelse från ett folk som dels trodde människans ursprung är majs och dels trodde att de var tvungsna att offra för att solen skulle gå upp dagen efter har fått så mycket tid i etern är härligt.
    Men blir vi popcorn av de fallande meteoriterna idag vet vi att de hade två rätt iaf :D

12. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    12:11 är det klockslag jag hört...

13. theargonaut

Från:
    Sthlm
    Lokal tid eller enligt Mayansk tidräkning ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

14. AndyAnd

AndyAnd Stadsbo

Från:
    Väst
    Det är ju ganska kul att Maya-folket inte ens förutsagt någon undergång utan det har domedagsprofeterna själva tolkat ur deras kalender. Allting är bara ett gigantiskt missförstånd...

Men om nu någon skulle köpa påhittet så är jag inte omöjlig att köpa din klocka med en saftig domedagsrabatt! Du kan lika gärna ge den till mig, pengar är snart inget värda!

Halleluja!

15. theargonaut

Från:
    Sthlm
    Ok, inte svensk lokal tid, check!

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

16. Crowolf

Crowolf Guest

Håller med AndyAnd! Alla klockor hitåt och billigt så kan ni avsluta er tid på denna jord på Riche eller nåt.

Och vad säger Mayas gammelgubbar om det hela? Jo att det bara är bullshit från idioter som lever i 'fear'. Från o m idag kommer nämligen allting att bli bättre och folk kommer successivt att bli smartare enligt Maya. Så inom några år kommer vi att ha urverk vi inte kunnat drömma om runt våra handleder drivna av kosmisk energi med en precision på +-0sec på 5233 år (eller hur lång en ny jävla mayakalender nu blir). Yipieeee!!

17. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Jag var faktiskt och kikade på den där almanackan i somras och gick en privat guidad tur. Det finns sjukt mycket felinformation om den där som sprids runt.

Bland annat, så var det så att hela folket inte trodde på allt det där. Det var eliten i samhället som använde sig av bland annat kalendern och gudahistorierna enbart för att kontrollera de lägre samhällsklasserna genom att visa att de kunde "tala med gudarna".

18. Crowolf

Crowolf Guest

Ja jävlar vad folk vill skapa rädsla! Hassan som jobbar natt på pensionatet jag befinner mig på fångade mig härom kvällen; -Mr Erik! Come look at this.
    Han såg helt förstörd ut och släpade mig till datorn han satt vid. -You see, pekade på skärmen där det var en nedräkning med 8 timmar kvar.
    -End of the world Mr Erik.
    Vi pratade en lång stund och jag sa att vi möts på taket vid soluppgång. Han svarade: -Inshallah, Inshallah. Om Gud vill.
    Jag och min son Ziggy gick upp tidigt för att avnjuta den magnifika soluppgången över medinan i MARRAKECH och Hassan dök upp, glad som en speleman över att världen fortfarande fanns kvar.

Det säger mig att detta nog varit väldigt stort för många människor.

Allt gott

/Pope

Sent from my iPhone using Tapatalk

19. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Satan, jag bad chefen fara åt h-vete och belånade lägenheten upp över öronen för att leva en sista dag i överflöd, har några jobbiga förlåtsamtal att ringa idag ;)

20. theargonaut

Från:
    Sthlm
    :D

21. Crowolf

Crowolf Guest

Ajaj.....

Mårtenssons ur Brookfield