• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Slutspel i SHL!

Vilket lag tar hem bucklan?

  • HV 71

    Röster: 2 6.1%
  • Linköping

    Röster: 2 6.1%
  • Örebro

    Röster: 1 3.0%
  • Växjö

    Röster: 4 12.1%
  • Skellefteå

    Röster: 16 48.5%
  • Frölunda

    Röster: 7 21.2%
  • Luleå

    Röster: 1 3.0%

  • Totala väljare
    33
  • Enkät stängd .

JaTack

Rolex
2-Faktor
Någon mer än jag som sitter och följer SHL-slutspelet?

Jäklar vilken tight sista-period det kan bli mellan HV och Linköping!
Och herrejäklar vad domarna släpper mycket nu, inte ens en cross checking rakt mot huvudet är utvisning.

Spännande :nailbiting: :nailbiting: :nailbiting:

Självklart finns en omröstning om vilket lag ni tror vinner!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Ja, får magsår av stress och ett HV som spelar som höns...kan dom inte skärpa sig och bara VINNA!!!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Ja, får magsår av stress och ett HV som spelar som höns...kan dom inte skärpa sig och bara VINNA!!!
Det är lite för mycket begärt. Tycker de kan sluta spela så fult och grinigt med så att man kan glädjas med dem!

Edit: Faan! Men jaa för Växjö gjorde mål. Känner mig splittrad!
 

par

Patek
2-Faktor
Rättvist för Växjö, det är klasskillnad stundtals. Sen är det ju målen som räknas
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Ett av två lag känns bra, skönt där Växjö! :D
Synd bara att Rögle förlorade, hade velat ha nära till SHL nästa säsong!
 
  • Like
Reactions: par

MJ24

Patek
2-Faktor
Vilket lag som helst, men inte Växjö!
HV spela särskilt fult...skojar du eller...!
De spelar definitivt varken sämre, eller bättre än andra, och Linköping är inte direkt ett lag som står ut som fairplay.
Hur som helst så är säsongen i Jönköping slut nu.
 

Vesper

Rolex
Har nästan svårt o fatta att han klarade sig så pass bra. Den var extremt extremt ful.
Ja det är lite smått otroligt, en sak om det var en olycka men #8 i HV hade bara koll på Hardt och tittade inte ens på puck eller puckförare. Jag hoppas och tror att disciplinnämnden tar tag i detta.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Vilket lag som helst, men inte Växjö!
HV spela särskilt fult...skojar du eller...!
De spelar definitivt varken sämre, eller bättre än andra, och Linköping är inte direkt ett lag som står ut som fairplay.
Hur som helst så är säsongen i Jönköping slut nu.
Syftade enbart på denna matchen med onödiga efterslängningar och en cross checking i huvudet. Var också en näve i ansiktet som ingen nämnt. Man kan säga vad man vill men det var tyvärr inte direkt något finlir!
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Vilket lag som helst, men inte Växjö!
HV spela särskilt fult...skojar du eller...!
De spelar definitivt varken sämre, eller bättre än andra, och Linköping är inte direkt ett lag som står ut som fairplay.
Hur som helst så är säsongen i Jönköping slut nu.

Hv spelar definitivt inte fulare än nåt annat lag. Håller med om att Crossen som görs inte är ok och borde vara en matchstraff. Dock räcker tyvärr inte HV till i år. LHC bättre sett över 6 matcher. LHC fysiska spel tror jag kommer ta dem till final.
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Är SAIK-fan men tror att Linköping tar hem guldet tyvärr. Om nu inte Luleå vinner ikväll och vi får dom i semin då blir det 4-0 i matcher till Saik och stor chans på guld. LHC i semi för saik tror jag blir för jobbigt.

Hyffsat spännande ikväll.
 

Vesper

Rolex
Är SAIK-fan men tror att Linköping tar hem guldet tyvärr. Om nu inte Luleå vinner ikväll och vi får dom i semin då blir det 4-0 i matcher till Saik och stor chans på guld. LHC i semi för saik tror jag blir för jobbigt.

Hyffsat spännande ikväll.
Spännande åsikter, är själv LHC-fan och det känns som det är pest och kolera men saik är alltid tufft, visserligen har LHC en bättre trupp i år och saik en sämre än förra året men väldigt starka ändå. Det blir nog tuffa matcher isf.
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Spännande åsikter, är själv LHC-fan och det känns som det är pest och kolera men saik är alltid tufft, visserligen har LHC en bättre trupp i år och saik en sämre än förra året men väldigt starka ändå. Det blir nog tuffa matcher isf.

Tufft lär det bli. Laget som ska slå Saik lär ju få spela 7 matcher men om några är ett hot så är det LHC, tror inget annat lag har nåt att sätta emot.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Kul med några mål, hoppas att Luleå gör ett mål i början så att det blir spännande i tredje :)

Tufft lär det bli. Laget som ska slå Saik lär ju få spela 7 matcher men om några är ett hot så är det LHC, tror inget annat lag har nåt att sätta emot.

Ligger något i det, skulle krävas en utomordentlig urladdning om något annat lag slog Skellefteå. Mitt hjärta säger att Växjö har en chans, men hjärnan säger emot..
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Fy fasiken vilken rysare det blev i sista perioden mellan Frölunda och Luleå.
Nu kan jag andas ut. Tyvärr är inte Växjö ett lag som passar Frölunda så det blir säkerligen en tidig sorti i semin.
Unnar dock Kallio ett till SM-guld så jag hoppas att de går hela vägen om Indians får stryk.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Pendlar fram och tillbaka en del idag men rätt klart övertag för SAIK. Missa inte sista delen av matchen på tolvan nu!
 

par

Patek
2-Faktor
Klassisk Växjö match, spelar bättre än motståndaren och utklassar det andra laget i skott men effektiviteten sviker och man kan inte sätta chanserna. Något som gör att de alltid lyckas få motståndarmålvakten att bli bra och se bra ut. Målen räknas
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Klassisk Växjö match, spelar bättre än motståndaren och utklassar det andra laget i skott men effektiviteten sviker och man kan inte sätta chanserna. Något som gör att de alltid lyckas få motståndarmålvakten att bli bra och se bra ut. Målen räknas

Oklassisk Frölundamatch. Normalt sett är det de som är förkrossande i skottstatistik och spelövertag för att sedan förlora.

Detta var en match som Lakers borde vunnit.
Men jag klagar inte.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Missade matchen idag på grund av jobb :( När jag kom hem såg jag slutet på Malmö mot Leksand. Jäkligt bra match där! Men jäklar att Saik är så starka idag igen och vinner med fem mål, puui.
Typiskt att det är årsbokslut nu när det är så mycket bra hockey!
 
Topp