• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Smärtan i att köpa en ny klocka och sen inte få använda den....

Det finns hopp om mänskligheten.

Jag hade en kort konversation med säljaren för en stund sedan och han har faktiskt redan hunnit kompensera mig. Jag är väldigt tacksam över detta då jag väldigt gärna vill behålla klockan och nu blir inte service-kostnaden så väldigt jobbig att hantera.

Så, nu är det bara att invänta samtalet från Nymans Ur när det nu kommer.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det finns hopp om mänskligheten.

Jag hade en kort konversation med säljaren för en stund sedan och han har faktiskt redan hunnit kompensera mig. Jag är väldigt tacksam över detta då jag väldigt gärna vill behålla klockan och nu blir inte service-kostnaden så väldigt jobbig att hantera.

Så, nu är det bara att invänta samtalet från Nymans Ur när det nu kommer.

Jag hoppas du förstår att det inte är meningen att du skall använda forumet som ett medel för att uppnå dina mål. Har du blivit lurad får du vara öppen med vem, vad och hur. Det är inte acceptabelt att dra igång en tråd för att uppnå sina mål och sedan mörka problemet och säljaren så andra kan råka ut för samma sak!

Spencer

Admin
 
Jag hoppas du förstår att det inte är meningen att du skall använda forumet som ett medel för att uppnå dina mål. Har du blivit lurad får du vara öppen med vem, vad och hur. Det är inte acceptabelt att dra igång en tråd för att uppnå sina mål och sedan mörka problemet och säljaren så andra kan råka ut för samma sak!


Spencer

Admin

Ojdå, det var absolut inte min intention när jag skrev inlägget. Jag ville bara beskriva frustrationen över att köpa en klocka och sen inte få ha den på sig.

Det kanske även var fel av mig att inte outa säljaren men det var för att jag trodde han hade gjort gott genom att kompensera mig.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jeans och mocka, en favoritkombo. Redo för GTG senare idag :)

dagens64-jpg.34300
 
C

China

Guest
Ojdå, det var absolut inte min intention när jag skrev inlägget. Jag ville bara beskriva frustrationen över att köpa en klocka och sen inte få ha den på sig.

Det kanske även var fel av mig att inte outa säljaren men det var för att jag trodde han hade gjort gott genom att kompensera mig.

Fast den kompensationen fick du väl efter att ha startat den här tråden, med tanke på dina tidigare inlägg?
 

aljung

Panerai
2-Faktor

Som Yonsson mycket riktigt listat ut så är det jag som sålt klockan ifråga. Känner att jag måste skriva något.

Jag och köparen har under kvällen haft en kontakt och jag tror att vi rett ut det hela.

I PM vid köpet har jag gett den bild jag hade av objektet ifråga vid tidpunkten för försäljning. Använde den sporadiskt och den tappade inte 5-10 min på ett par timmar de gånger jag använde den. Jag upplevde det som att den gick som den skulle, skulle definitivt märkt ett sådant tidtapp. Vid besök på Nymans i samband med en GTG i början på året så testades den i en Timegrapher och hade då en helt ok amplitud samt visade en avvikelse på ca 10s per dygn. Att servicehistoriken var okänd har tidigare framgått i tråden.

Gällande kompensation så har denna fråga inte kommit upp tidigare och jag hade inte kollat i tråden innan jag bestämde mig för att det skulle ges viss kompensation. Så att köparen använt tråden som påtryckningsmedel för att få kompensation stämmer ej.

Jag beklagar det inträffade.

//Andreas
 
Topp