• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Små klockor med mer attityd än brukligt

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Jag övergav planerna att införskaffa en Datejust när jag insåg att dykare helt enkelt är fräsigare. :cool:
Om någon däremot skulle komma fram till mig på stan och erbjuda mig en gratis sådan så skulle jag kanske överväga det... ;)

Hursomhelst så kom jag en dag att tänka på en av mina gamla Seamasters ligger hemma och inte används lika mycket som de andra. Denna ger nämligen ett lite klumpigare intryck eftersom den är kantigare. Därför funkar den enligt mig inte heller lika bra på läder.
Plötsligt slog det mig! Jag har alltid varit en anhängare av att både äta kakan och ha den kvar. Kanske går det att tillverka en fattigmansdatejust genom att smälla på Seamastern på ett jubileéarmband?

Jag vill nu ha era åsikter, finns det en chans för succé? Men framför allt vill jag se lite bilder på just "små klockor med mer attityd än brukligt", gärna på jubileé. :D
 

Bilagor

  • IMAG1241.jpg
    IMAG1241.jpg
    620.1 KB · Visningar: 342
  • IMAG1247.jpg
    IMAG1247.jpg
    811.8 KB · Visningar: 335

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
1. Orienten ser groteskt stor ut.

2. Nedan 34 mm 50-talsseamaster på jubilee, den bär större på tunt läder.

DSCN0696.jpg
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Aurum skrev:
1. Orienten ser groteskt stor ut.

2. Nedan 34 mm 50-talsseamaster på jubilee, den bär större på tunt läder.

DSCN0696.jpg

1. Jo tack, jag försöker njuta av livets goda trots klena handleder. Den ger enligt mig ett mindre intryck när allt man ser inte är min tunna handled, men visst, klart större än vad många traditionalister skulle förespråka.

2. Nu snackar vi! :D
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
BluesmanV8 skrev:

Den var härlig på länk, snygga visare har den också! :D
Men vad är det egentligen som syns klockan sex på urtavlan, strax under "sekundvisarhjulet"? För mig ser det ut som en halv sexa, men det är det ju knappast...
 
Topp