• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Små klockor på modet

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Sitter och bläddrar i senaste numret av café och som vanligt (och som sig bör?) strösslas tidningen med diverse reklamannonser.
Jag stannar upp inför en helsida med Taylor store.
Kolla Sizen på klockan... Små klockor ordentligt på modet?
Har vi lämnat den heta klockan på 45-48mm på allvar?
DSC_0188.JPG
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag tror mannen på bilden har en 45 millimetrare i blickfånget och just är på väg att ta av sin (alltför) pyttiga klocka.
Haha, det är nog bara att inse att en del tycker sig se något som bara handlar om deras egen önskefantasi ;)
Enligt mig är vi på väg mot mindre storlekar på klockor.
 

SSL

Audemars
Sitter och bläddrar i senaste numret av café och som vanligt (och som sig bör?) strösslas tidningen med diverse reklamannonser.
Jag stannar upp inför en helsida med Taylor store.
Kolla Sizen på klockan... Små klockor ordentligt på modet?
Har vi lämnat den heta klockan på 45-48mm på allvar?
DSC_0188.JPG

Hoppas!
 

Mr Chance

Kalmar
Franken vad jag har förstått? Kanske fel. Men fyll gärna på då klockan inte är min. Tack. Xalle
Franken eller fake är ju, i det här fallet, en definitionsfråga då Rangern aldrig proucerades med röd text. Många med röd text är förvisso ihopsatta av originaldelar men i mina ögon är de fakes. Den är 34 mm, inte 35 kan också tilläggas.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Franken eller fake är ju, i det här fallet, en definitionsfråga då Rangern aldrig proucerades med röd text. Många med röd text är förvisso ihopsatta av originaldelar men i mina ögon är de fakes. Den är 34 mm, inte 35 kan också tilläggas.
Ok tack för infon! Ägaren köpte den på EBay. Skall säga ifrån så att han vet vad han köpt! Xalle
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Enligt "folk" som säljer lite-bättre-än-modeklockor så ska man passa sig för att köpa på sig stora ur. 42 minskar, 38 är volymmodellerna (då tycker i och för sig vintage-Hans inte att 38 är jättelitet...).
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Ebay är den primära säljkanalen för röda Rangers, tyvärr. Det finns mycket info på www.tudorcollector.net.
Han köpte dem visst för bara 385 pund! Så det kanske även säger något! Men fan jag märker att man får passa sig vad man postar för jag har noll koll;)

Edit: jag mår nu lite psykiskt dåligt
känner mig bedragen och lurad av en så kallad vän...
 
Senast ändrad:

Mr Chance

Kalmar
Han köpte dem visst för bara 385 pund! Så det kanske även säger något! Men fan jag märker att man får passa sig vad man postar för jag har noll koll;)

Edit: jag mår nu lite psykiskt dåligt
känner mig bedragen och lurad av en så kallad vän...
Hehe, ja men just Rangern är väldigt utsatt för problemet med fake och franken. 385 pund hade varit BILLIGT om den varit äkta. Jag har hållit utkik efter Rangers en längre tid och det dröjer ett par år mellan de fina exen på marknaden :)
 

CyberAndre

Cartier
Så intressant!!
Jag tycker ju att den här gradvisa expanderande klockstorleken har eskalerat till en nivå så den blivit närmast löjlig. I vart fall imponerar det inte på mig överhuvudtaget, har aldrig gjort. Det som är snyggt för olika personer, är snyggt - självklart. Gillar man stora klockor, varför inte? Jag är inte så säker på att jag tycker det är så snyggt, dock. Inte alltid.

Själv behöver jag inte vräka ut mig i något sorts "statement" inkl. klocka. Men det är ju att jag som person inte är så. Av samma anledning bär jag gärna en jävligt dyr exklusiv klocka men den syns kanske inte utom för dem som verkligen vet.

Så tänker jag.



Har hittat många klockor som är jättefina men insett att de ser groteska ut och dominerar hela armen, i vart fall på min handled. Beror naturligtvis på vad det är för sorts klocka. En snygg kostymklocka bör inte vara för stor. Men klart, en

Sitter och bläddrar i senaste numret av café och som vanligt (och som sig bör?) strösslas tidningen med diverse reklamannonser.
Jag stannar upp inför en helsida med Taylor store.
Kolla Sizen på klockan... Små klockor ordentligt på modet?
Har vi lämnat den heta klockan på 45-48mm på allvar?
DSC_0188.JPG
 
Topp