Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Små time only (Breguet/PP/VC)

Diskussion i 'Vintage' startad av wiklood, 2 mars 2015.

1. wiklood
    Trådstartare

wiklood Torpare

Hej,

Är det någon som har erfarenhet av (riktigt) små time only-klockor? Finns en del roligt guld i storleksordningen 30-33 mm från Breguet, PP och VC. Är det någon som sitter inne på någon variant eller som har erfarenhet av hur det faktiskt fungerar att använda?

Se t.ex. den här bregueten - fint exempel på Breguets formspråk, men hur flyger 31 mm på handleden egentligen?

2. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Hur stora handleder pratar vi om?

3. antikmartin

antikmartin Stadsbo

Från:
    Hudiksvall
    Har själv en Blancpain rektangulär på 27/27 mm som jag ibland använder och som faktiskt inte känns liten på min 19,5 cm handled ( rektangulära upplevs som lite större än samma storlek som rund så kanske 32-33 mm känns liknande) En Dresswatch skall ju vara lite diskret men själv drar jag nog gränsen vid 33 mm till 37 mm på en rund dresswatch
    Däremot vill jag inte ha en dykare eller kronograf under 37 mm ( och helst inte heller över 42)

Jag vet av en Vacheron 33 mm med guldlänk till salu , har inte sett den själv men om du bor nära Västerås kan du höra av dig till mig via PM så kan du få uppgifter till säljaren och lite info om hur han beskrivit klockan mm