Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Småländsk GTG!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Viggen, 21 februari 2013.

1. Viggen

Viggen Guest

Jo, även vi här i urskogen blir tvingade till sociala träffar. Dock krävs det ett par månaders övertalning, och sedan ett par veckors planering innan vi vågar sticka våra huvuden utanför stugdörren. :D ;)

Idag träffades två av KS medlemmar hemma hos mig för fika, klocksnack, diverse skitprat och hjältehistorier. Medverkande var givetvis jag själv och den mystiske Bluesman. Ni vet han som kör så och så många meter på så och så många liter bensin. :mrgreen:

Kul som fan var det att träffa honom, en riktigt trevlig prick som vet vad han talar om. Extra roligt för mig som är nybörjare och får en del klockrelaterade frågor besvarade på ett bra och pedagogiskt sätt.

Det blev lite bilder från träffen som jag här kommer att dela med mig av. Släng på er solbrillorna nu för dessa klockor är bländande. Nåja inte mina kanske, men väl de som Bluesman hade med sig. :)

Alla klockorna uppe på bordet.

Nu till bilder på bara Bluesman´s samling. Många fina ur! Måste erkänna att jag var både vilsen (brist på kunskap) och exalterad (visste att det inte är småskit han hade med sig).

En mycket fin Seiko som jag först trodde hade en svart urtavla. Med hjälp av solen bevisade Bluesman att den faktist skimmrar i gröna färger. :)

Höjdpunkten för mig, bortsett från att träffa Bluesman aka Michael. Det var denna utsökta Speedmaster Pro. Här sitter den stadigt på hans handled, men jag fick klämma och prova klockan. En sån skall jag ha en vacker dag! :D

Jo, jag handlade en klocka av honom dessutom, men den tar jag i en annan tråd på Fredag. :)

Mvh från den Småländska klocktoken. Tack för en trevlig mini-gtg! :)

Bifogade filer:

2. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Småländsk GTG!

Härligt att se att den berömda KS-andan lever och frodas även där man dricker kok-kaffe och äter finska pinnar! :mrgreen:

Nä, ser bra ut! :)

3. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Fan vad kul!!! :D

4. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Härligt! Bra jobbat :D
    Bara en fråga.. Varför fick inte JAG någon inbjudan?? ;)

5. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Va kul, såg trevligt ut!

6. Viggen

Viggen Guest

Sorry, but if u walk and talk like a nollåtta, then u must be a nollåtta. ;) Skojar bara! Jag köpte en klocka av honom och han hade vägarna förbi, så det fick bli en hastig mini-gtg. Dock hoppas jag att det blir en större småländs GTG framöver där vi alla kan samlas och ha kul. :)

7. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Var det tuffa förhandlingar? :lol:

8. Viggen

Viggen Guest

Japp, det var trevligt. Det kändes inte krystat som en del träffar kan göra, och han hade många fina ur som jag fick klämma på. :)

9. Viggen

Viggen Guest

Nä då. Dock funderade jag att springa därifrån när jag hade Omegan runt handleden, men insåg att vi satt ju i min lägenhet. ;) :lol:

10. Viggen

Viggen Guest

He he! Det enda som fattades var kepsar och T-shirts tryckta med KS- loggan eller I heart Klocksnack. :D

11. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Men snälla nån!? Det vet väl alla att KS medlemsskapet överbrygger alla riktnummer,landskaps eller länsskiljaktigheter! För övrigt räknar jag fortfarande som boende inom 0755 området ;)

12. Viggen

Viggen Guest

Du har så rätt, Rickard. Och visst hade det vart ännu roligare om vi hade vart fler. :)

Vi i 038-området är lite skygga av oss. Du vet alla myter om troll och tomtar som folk påstår sig ha sett? Det är egentligen en försiktig smålänning som har vågat sig ut i skogen för att plocka bär eller svamp som de har lyckats beskåda. :lol:

13. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Trevligt att träffa Viggen! Sant klockintresse. Men kunskapen om Svenska stridsflygplan var lite extra.
    Nu arbetar vi på att detta inte var första och sista gången med Småländsk gtg.
    Vi talade faktiskt om en gtg i Jönköping framöver. Vet i alla fall några klockälskare till i närområdet.
    Härmed lägger jag Viggen till samlingen av de goda i klocksvängen!

14. Vad kul! Mysigt har man i Småland med tydligen! :)

15. Re: Sv: Småländsk GTG!

Bra jobbat gubbs! En hel del roliga dinkor där, en GTG till så är ni jämt upp med GBG....

16. Ricrob

Ricrob Friherre

:lol:

Det ser för jävla trevligt ut boy's!

17. Micke B

Micke B Sweet cheeks

Varför är pannan censurerad? =)

18. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Räknat rent procentuell närvaro, om man jämför Gbg och Vetlandas folkmängd, så tror jag vi vinner lätt! ;)

19. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Gick inte att steka med.

20. Micke B

Micke B Sweet cheeks

Haha, men säääääääääg!

21. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Det är ju Viggens välkända Marina Militare :p

22. Viggen

Viggen Guest

Stämmer som Bluesman sa. Jag glömde att ta bort den från bordet då det skulle plåtas, därför fick det bli en snabb manuell censurering för att inte bryta mot KS regler. Sorry about that! :oops:

23. Viggen

Viggen Guest

Man tackar! (passar på att stjäla lite rampljus från Bluesman). :D ;)

Göteborgarna kommer nog med stormsteg framåt sommaren, troligtvis med en gtg varje helg. :D

24. Fred72

Fred72 Friends of KS

Gulligt GTG, tagit fram finduken också...kan inte bli bättre!
    //Fred

Mårtenssons ur Brookfield