• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SM300 lookalike?

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Har ju tidigare haft en nybyggd omega SM300 men den såldes för att finansiera andra inköp.

Nu är jag sugen på att skaffa en beater och jag tycker att SM300 är så jävla fräck. Men jag kan inte lägga de pengarna på en beater och jag skulle inte ha samvete att utsätts en riktig sm300 för tuffa tag.

Så jag undrar nu om panelen vet vad det finns för klockor som i utseende påminner om omega sm300?

Jag har kollat på cwc dykare men valt bort dem pga de fasta bandstiften, jag vill kunna alternera mellan Nato och gummiarmband.

Har surfat på nätet men det verkar vara skralt utbud, nån som har någon idé?
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Finns ett gäng gamla Certinadykare som är mer eller mindre identiska, samt nybyggen från TimeFactors (PRS-14) och Bill Yao/MkII ska visst ha nåt i röret...
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Snarlik boett fast mindre ;-) Btw... Kollade på en vintage Certinadykare på senaste klockkvalitén. Ganska lik sm300, men drog iväg i pris upp mot 10k.
20130528_164656_zps120772aa.jpg


/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor

Seastar är ett alternativ som jag inte tänkt på faktiskt. Inte jättelik men fin klocka och rätt i pris.

Finns ett gäng gamla Certinadykare som är mer eller mindre identiska, samt nybyggen från TimeFactors (PRS-14) och Bill Yao/MkII ska visst ha nåt i röret...

Skall undersöka certina. Timefactors prs-14 är det jag är ute efter men de har utgått ur sortimentet och verkar svåra att få tag på.
Bill Yaos variant har jag läst om men den drar nog iväg i pris, skulle väl vara limiterad upplaga också väl?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo den hade varit bra om det inte vore för att den inte längre är i produktion.
Står i det finstilta på sidan du länkar till, sold out and discontinued.

Jag vet, men de finns begagnade och modellen under är lite större, men annars VÄLDIGT lik. 42mm. Denke har haft en, så du kan ju fråga honom om vad han tycker om kvallen om du anser modellen intressant.
prs3nonle1.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo den hade varit bra om det inte vore för att den inte längre är i produktion.
Står i det finstilta på sidan du länkar till, sold out and discontinued.

jag har haft en, precis som yonsson säger.

Jag tycker den är svårslagen för det priset och det går ju alltid att fiska upp dem begagnade riktigt billigt (vad jag sett). Men, som med alla hommager, ta den för vad den är och gilla den just därför. Köper du en som substitut för något du hellre/egentligen vill ha så kommer du aldrig bli nöjd...
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Skulle satsat på en cwc, prs14 är fin men svår få tag i (om man inte är medlem på tz-uk dvs) och homager är litee tråkigt i längden för egen del iaf.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag vet, men de finns begagnade och modellen under är lite större, men annars VÄLDIGT lik. 42mm. Denke har haft en, så du kan ju fråga honom om vad han tycker om kvallen om du anser modellen intressant.
prs3nonle1.jpg

Den hade jag missat yonsson, den var oxå snygg. Får fundera lite

Som andra skrev så skall man inte köpa homage om man eg vill ha the real deal, men i detta fall är jag ute efter ett utseende men som jag inte behöver vara rädd om. Men visst det är lite tråkigt och cwc är ett bättre val då, önskar bara att de inte hade fasta bandstift.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den hade jag missat yonsson, den var oxå snygg. Får fundera lite

Som andra skrev så skall man inte köpa homage om man eg vill ha the real deal, men i detta fall är jag ute efter ett utseende men som jag inte behöver vara rädd om. Men visst det är lite tråkigt och cwc är ett bättre val då, önskar bara att de inte hade fasta bandstift.

Men fasta bandstift är ju stencoolt!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fast jag TROR cwc har sämre kvalle på sina klockor. Dessutom är de väl dyrare?
 
Topp