Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

SM300 lookalike?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Beastie, 30 maj 2013.

1. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Har ju tidigare haft en nybyggd omega SM300 men den såldes för att finansiera andra inköp.

Nu är jag sugen på att skaffa en beater och jag tycker att SM300 är så jävla fräck. Men jag kan inte lägga de pengarna på en beater och jag skulle inte ha samvete att utsätts en riktig sm300 för tuffa tag.

Så jag undrar nu om panelen vet vad det finns för klockor som i utseende påminner om omega sm300?

Jag har kollat på cwc dykare men valt bort dem pga de fasta bandstiften, jag vill kunna alternera mellan Nato och gummiarmband.

Har surfat på nätet men det verkar vara skralt utbud, nån som har någon idé?

2. POO

POO Präst

Det finns ju Cwc "kopior" från kina för en väldigt billig peng, utan fasta bandstift.

vaniljglass gillar detta.
  3. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Tissot Seastar?

4. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Finns ett gäng gamla Certinadykare som är mer eller mindre identiska, samt nybyggen från TimeFactors (PRS-14) och Bill Yao/MkII ska visst ha nåt i röret...

5. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Snarlik boett fast mindre ;-) Btw... Kollade på en vintage Certinadykare på senaste klockkvalitén. Ganska lik sm300, men drog iväg i pris upp mot 10k.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

6. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Seastar är ett alternativ som jag inte tänkt på faktiskt. Inte jättelik men fin klocka och rätt i pris.

Skall undersöka certina. Timefactors prs-14 är det jag är ute efter men de har utgått ur sortimentet och verkar svåra att få tag på.
    Bill Yaos variant har jag läst om men den drar nog iväg i pris, skulle väl vara limiterad upplaga också väl?

7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
  8. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Jo den hade varit bra om det inte vore för att den inte längre är i produktion.
    Står i det finstilta på sidan du länkar till, sold out and discontinued.

9. Jaggis

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Ball Skindiver är snygg och har en del likheter.

F-L-P gillar detta.
  10. yonsson

Från:
    GBG
    Jag vet, men de finns begagnade och modellen under är lite större, men annars VÄLDIGT lik. 42mm. Denke har haft en, så du kan ju fråga honom om vad han tycker om kvallen om du anser modellen intressant.

11. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    jag har haft en, precis som yonsson säger.

Jag tycker den är svårslagen för det priset och det går ju alltid att fiska upp dem begagnade riktigt billigt (vad jag sett). Men, som med alla hommager, ta den för vad den är och gilla den just därför. Köper du en som substitut för något du hellre/egentligen vill ha så kommer du aldrig bli nöjd...

yonsson gillar detta.
  12. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Skulle satsat på en cwc, prs14 är fin men svår få tag i (om man inte är medlem på tz-uk dvs) och homager är litee tråkigt i längden för egen del iaf.

13. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Den hade jag missat yonsson, den var oxå snygg. Får fundera lite

Som andra skrev så skall man inte köpa homage om man eg vill ha the real deal, men i detta fall är jag ute efter ett utseende men som jag inte behöver vara rädd om. Men visst det är lite tråkigt och cwc är ett bättre val då, önskar bara att de inte hade fasta bandstift.

14. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Men fasta bandstift är ju stencoolt!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

15. yonsson

Från:
    GBG
    Fast jag TROR cwc har sämre kvalle på sina klockor. Dessutom är de väl dyrare?

16. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Cwc har säker sämre kvalitet. De är ju gjorda för en försvarsmakt, och man minns ju hur det var i lumpen, kravet på all utrustning är att den skall vara billig och tung att bära.

Mårtenssons ur Brookfield