• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SMAKRÅD: 116000

joF

Panerai
Hur kommer det sig förresten att man så sällan ser denna klocka på ett snyggt läder?

Jag förstår ju att länken är makalös som vanligt när det gäller Rolex, men jag tycker ändå det känns lite skumt att fler inte testar med läder...
 

jhm

Panerai
Ja ruskigt fin. Det som håller tillbaka lite är att jag skulle vilja testa den först. Men jag tycker det ser ut som att den bärs större än en DJ

Passa på och göra det snart, för jag gissar att när den nya 39 mm OP:n kommer, så lär det inte längre gå att beställa en 116000 med den gamla blåa 3-6-9-tavlan.
 

mattande

Post nr 1 miljon? Oui, ce fut moi!
Lyfter igen! Var och testade denna idag och blev sjukt sålt på den. Tavlan är ju magisk! Men är fortfarande velig på 36mm. Känslan säger att det är en vanesak.
Vad tycker ni, flyger? (sorry för kass bild)
IMG_5472.JPG
 

joF

Panerai
Lyfter igen! Var och testade denna idag och blev sjukt sålt på den. Tavlan är ju magisk! Men är fortfarande velig på 36mm. Känslan säger att det är en vanesak.
Vad tycker ni, flyger? (sorry för kass bild)
IMG_5472.JPG
Helt fantastisk! Om storleken är ett bekymmer borde du kanske testa 39 mm också? Finns också i snygg blå :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
OP är king. Har gått igenom halva sortimentet och måste säga att jag är rejält nöjd med min. Tavlan var en självklarhet. "HD"-tavlan är het och ovanlig. Problemet var läsbarheten, framförallt med HD-tavla. Denna generation hade klena visare med obefintlig lume. Visarna på 116000 uppdaterades till lite kraftigare med bättre lume på senaste "dubbelstavindex-modellerna".

Så när jag nyligen servade den så köpte jag till de nya fetare visarna. Den blev både snyggare och tydligare. Och den har faktiskt lume som funkar någorlunda nu. Absolut något att rekommendera till er som sitter på 116000 pre-dubbelindex.
OP.jpg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Här är en jämförelse med de gamla tunna visarna för den som är intresserad. Notera tjockleken + att mängden lysmassa skiljer sig åt markant.
DSC_0153.JPG
 
Senast ändrad:

Ale

Cartier
Lyfter igen! Var och testade denna idag och blev sjukt sålt på den. Tavlan är ju magisk! Men är fortfarande velig på 36mm. Känslan säger att det är en vanesak.
Vad tycker ni, flyger? (sorry för kass bild)
IMG_5472.JPG
Sitter perfekt ju, större på dig skulle se DW-mässigt.
OP är king. Har gått igenom halva sortimentet och måste säga att jag är rejält nöjd med min. Tavlan var en självklarhet. "HD"-tavlan är het och ovanlig. Problemet var läsbarheten, framförallt med HD-tavla. Denna generation hade klena visare med obefintlig lume. Visarna på 116000 uppdaterades till lite kraftigare med bättre lume på senaste "dubbelstavindex-modellerna".

Så när jag nyligen servade den så köpte jag till de nya fetare visarna. Den blev både snyggare och tydligare. Och den har faktiskt lume som funkar någorlunda nu. Absolut något att rekommendera till er som sitter på 116000 pre-dubbelindex.
OP.jpg

Tack för tipset! Det ska jag absolut överväga när jag servar min OP med silvertavla :)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Lyfter igen! Var och testade denna idag och blev sjukt sålt på den. Tavlan är ju magisk! Men är fortfarande velig på 36mm. Känslan säger att det är en vanesak.
Vad tycker ni, flyger? (sorry för kass bild)
IMG_5472.JPG
Ser helt rätt ut, jag har en exakt likadan och den är min favoritklocka. Den är ju ganska "boxig" och bärs större än vad andra 36mm gör
 
Lyfter igen! Var och testade denna idag och blev sjukt sålt på den. Tavlan är ju magisk! Men är fortfarande velig på 36mm. Känslan säger att det är en vanesak.
Vad tycker ni, flyger? (sorry för kass bild)[/ATTACH]

Kanonsnyggt.

Storleken är kanon, inget att snacka om. En stilla fråga, går det att få tag på nya 116000 med siffror 3-6-9, trodde det bara var "dubbelbatongerna" numera?

/gustav
 

mattande

Post nr 1 miljon? Oui, ce fut moi!
Tack alla! Blir nog till att slå till på den!
Ja dom går att få tag i med 3-6-9 fortfarande.
Och jag tycker också att den bärs lite fetare än en DJ som jag också testade. Hade visst ett skott på 39an också.
image.jpg
 

Odishon

Friends of KS
Joinar tråden med premiärinlägg.. Har suktat på en Red Grape väldigt länge och nu när 39mm kom än mer köpsugen. Tills jag såg den grå/steel. Fan.. Vill ha båda. Men oavsett så fattar jag man kan enkelt byta skiva. Men hur påverkas det klockans historik o ev värde? Speciellt efter ett antal år? Såg en OP på Chrono24 med after market byte och degar man upp så vill man vara lite säker på det är kosher. Jag älskar nämnligen den isblå som finns till vissa modeller...

Men mitt enda beslut nu är om jag ska gå in på nån av de tre AD i Stockholm eller vänta en månad tills man reser via Schipol till Japan och chansa där... Grå eller grape.. Grrrr.
 
Topp