• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SMAKRÅD: 116000

jhm

Panerai
116000 är rätt så najs.

DSC_0299-03.jpeg

Det var mellan den och den här

keeper.jpg


valet stod för ett år sen ungefär. :)
 

gorosen

Omega
De är sannerligen otroligt läckra med alla tavelval och framförallt den rimliga storleken. Den blåa är ju helt fantastisk!

Vad får man räkna med att betala för en begagnad?
 

gorosen

Omega
Har blivit oerhört sugen på en sån här pjäs då de är så oerhört läckra! Finns det möjligtvis någon som har en med några år på nacken som snart ska flippas? ;)
 

Brodeur

Omega
jag som inte gillar Rolex (svära i kyrkan jag vet) säger Wov en riktigt snygg Rolex som inte är klumpig dessutom.
 
  • Like
Reactions: jhm

Lund

Cartier
Otroligt snygg den med gråtavla! Hade det inte funnits några ekonomiska spärrar hade jag köpt en på direkten!
 
  • Like
Reactions: jhm

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Uretvintage sålde nyligen en 116000 med box/cert och "genomgången". Den hade concentric tavla som inte är så populär. Den låg ute för 30k, så den ger ett hum om prisbilden.

Runt 35-36 för nyare fullset.
Personligen hade jag avstått helt om den saknar cert.
 

Falken

Panerai
Uretvintage sålde nyligen en 116000 med box/cert och "genomgången". Den hade concentric tavla som inte är så populär. Den låg ute för 30k, så den ger ett hum om prisbilden.

Runt 35-36 för nyare fullset.
Personligen hade jag avstått helt om den saknar cert.
Jo är väl egentligen fullset jag vill ha men det finns ju ingen med blå tavla att få tag på (om jag inte köper ny). Då måste jag ju lägga x antal tusen på att byta tavla om jag köper en annan. Dr watch hade en 116000 för 29900 med blå tavla dock ej fullset, så är lite kluven. Hört lite blandat om honom.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Jo är väl egentligen fullset jag vill ha men det finns ju ingen med blå tavla att få tag på (om jag inte köper ny). Då måste jag ju lägga x antal tusen på att byta tavla om jag köper en annan. Dr watch hade en 116000 för 29900 med blå tavla dock ej fullset, så är lite kluven. Hört lite blandat om honom.
116000 kommer ju upp regelbundet på köp/sälj så håll utkik där är mitt tips. Den lär ju vara förhållandevis svårsåld utan cert.
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Jo är väl egentligen fullset jag vill ha men det finns ju ingen med blå tavla att få tag på (om jag inte köper ny). Då måste jag ju lägga x antal tusen på att byta tavla om jag köper en annan. Dr watch hade en 116000 för 29900 med blå tavla dock ej fullset, så är lite kluven. Hört lite blandat om honom.

Tror inte att det är något fel att handla hos Doktorn, men klockan är ju polerad på gott och ont och det kan snart vara läge för en service. Om du vet att klockan är en keeper, så kan det ju egentligen kvitta med box och cert (när garantin ändå har gått ut). Jag känner mig själv, så jag handlar inget utan box & cert :D
 

Falken

Panerai
Tror inte att det är något fel att handla hos Doktorn, men klockan är ju polerad på gott och ont och det kan snart vara läge för en service. Om du vet att klockan är en keeper, så kan det ju egentligen kvitta med box och cert (när garantin ändå har gått ut). Jag känner mig själv, så jag handlar inget utan box & cert :D
Får avvakta helt enkelt. Även om det känns jobbigt :( Vill nog ha en fullset. Ska åka in till Bergströms idag och klämma så hoppas jag blir såld på den grå istället.
 
  • Like
Reactions: jhm

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Egentligen borde jag sälja den, eftersom det är den klocka jag använder minst. Samtidigt så känner jag mig såpass nöjd när jag väl använder den att det är svårt att släppa den.
 
Topp